Wat moet ik doen met een betaalherinnering van iets dat ik niet heb gekocht
Ik krijg voor de tweed keer een aanmaning dat ik iets moet betalen, wat ik niet heb gekocht. Het gaat om het bedrijf Travelbags en wordt uitgevoerd door Klarna Bank AB in Nederland gevestigd op de De Ruyterkade 7 in Amsterdam.
De aanmaningen barsten van de fouten: mijn naam klopt niet, mijn emailadres klopt niet, de aanmschaf heeft nooit plaatsgevonden, er is geen bevestiging van de koop en om te kunnen betalen word je naar een site geleid waarop je niet hoeft in te loggen maar meteen via ideal kan betalen...
Daar trap ik dus niet in. Maar wat als ze straks op de stoep staan?
Iemand een tip?
Hallo Andre,
Neem zo snel mogelijk contact op met Klarna voor uitleg.
Vraag om bewijzen van bestelling.
Ik ken Klarna als een net bedrijf, die de betalingen declareert voor internetbedrijven.
Tip: post die niet aan jou gericht is retour afzender sturen.
Kennelijk heeft iemand jouw adres gebruikt om iets op rekening te kopen.
Maar als uw naam niet klopt, waarom maakt u die post dan open? En wie zou er dan op de stoep staan?
Is dit een Niet persoonlijk Geadreseerde Aanmaning?
Dan is het Geen Gerechtelijke Brief die ze kunnen Forceren.
En als ze langs komen Niet open doen totdat de Politie er is.
Dit zijn Namelijk Dreigbrieven waarmee ze hopen dat je snel betaald zodat ze Kunnen incaseren.
Lees de volgende Link goed door.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-procedure/incassobureau
Daarnaast Als u het bedrijf opzoekt krijgt u verschillende Berichten dat dat incasso bureau geen Gure Koek is
https://www.emerce.nl/nieuws/consumentenbond-dubieus-incassobureau-aanpakken https://www.klacht.nl/incasso-segoria/
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/klarna-ab/klachten/klarna-ervaringen-klachten---segoria-klachten-oplichting?
https://radar.avrotros.nl/forum/incasso-f36/segoria-stuurt-brieven-van-een-ander-naar-mijn-adr-t184241-s20.html
https://radar.avrotros.nl/forum/diversen-f1/klarna-aanmaningen-onterecht-in-de-bus-t184579.html
er zijn ook voorbeelden op de site van opgelicht
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/betalingsverzoek-namens-bos-incasso-gehad-gooi-maar-weg/
___________________________
Wat u kunt doen.
1 Bewaar ALLE brieven en ENVELOPPEN.
2 Geef geen Persoonlijke informatie af
3 Volg de volgende tips:
Bel ze NIET.
Ik raad u tevens aan om al het Telefonisch Contact te beantwoorden met de volgende zin.
Bij deze vraag ik u om alleen via Mail {zeg Psuedoniem email} of Via briefpost {Geef geen adres op of informatie op de Brief} Contact met mij op te nemen. {Hierna hangt u op}
Geef geen persoonlijke informatie AF. dit is NOOIT goed om te doen.
omdat ze anders de Volgende Brieven Persoonlijk addreseren,
Maak ook een nieuw Gmail account aan met een Pseudoniem, in de plaats van "andre meers" kunt u iets gebruiken zoals "Andrew Moors".
Gebruik dit Gmail alleen voor contact met het desbetreffende bedrijf.
Daarnaast voeg aan elke Email die u stuurt een ontvangs melding check toe, hierdoor ziet u of ze de mail "Gelezen of geopent hebben"
De reden waarom u al het Contact via email of Via Brief moet doen is omdat u dan een Papierspoor achterlaat. Bij bellen moet u alles opnemen, en kunnen ze zeggen Maar dat zijn wij niet.
Bij Briefpost en Email is dit wat moeilijker. Omdat Digitale data Zeer lastig te verwijderen is. {in iedergeval duurt dit enkele dagen afhankelijk van het Medium/data drager}
WTF?
Mijn idee @diumenge. haaz zit kennelijk op een stokpaard.
Inderdaad, WTF! Vind zijn gebruikersnaam erg toepasselijk.
Oftewel kierewiet.
Spoedcursus Nederlands is ook geen overbodige luxe.
@tenormin, Wat is dit? een forum om mensen te helpen, of een klas Nederlands?
Zolang de informatie die gegeven is helpt maakt het toch niet uit dat de interpunctie niet 100% volgens de ABN regels is.
.
Je kunt natuurlijk ook gewoon het telefoongesprek opnemen. Scheelt een hoop werk.
Als de adressering van de brief niet met uw naam is, waarom dan opengemaakt?
Zoiets kunt u retour afzender sturen.
Uw naam staat op de brief of niet. Tenzij er sprake is van een kleine spelfout in de gebruikte naam is de brief aan u gericht of niet.
Als uw naam daar niet staat had u de brief niet mogen openen en hem dus ongeopend retour moeten sturen met de aantekening "geadresseerde onbekend op dit adres".
Als er slechts sprake van een (kleine) typefout en u weet 100% zeker niets gekocht te hebben kunt u altijd bellen met het vermelde nummer (check eerst even of het vemelde incassobureau wel bestaat) en geef dat dan door.
U hoeft niet te bewijzen dat u niets heeft besteld dat zal de andere partij moeten doen.
Als ze bij u op de stoep komen staan doet u de deur netjes weer dicht. Als ze vervelend gaan doen bel dan de politie. Het wordt anders als het een officiele deurwaarder is die een dagvaarding komt betekenen.
Zonder een vonnis van de rechtbank waarin u tot betalen wortdt gevorderd kunnen ze niets doen.
Maar waarom vermeld je je hele naam met E-mail in je bericht? De hele wereld kan dit lezen en mogelijk "slim" doen.
Volg gewoon het advies van Magnum007, neem contact op met Klarna. Terugsturen en dat soort zaken is gewoon uitstel...
Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?
Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.
het gebeurt wel emer dat er dingen besteld worden en vervolgens niet betaald, vervolgens gaanz e dan op zoek naar wie moet betalen OF de vordering word overgenomen en dan probeert men deze alsnog te innen, vaak zoeken ze dan op naam en de naam die er het dischtst bijkomt krijgt dan ineens een aanmaning terwijl die gene nergens iets mee van doen heeft.....
heel vervelend, laat ze weten dat u niet degene bent die ze zoeken en dat u niet van plan bent te gaan betalen omdat u daar nooit iets besteld dan wel gekocht heeft, de begunstigde heeft wel meer van dit soort klachten op het net staan....
Niet betalen, ook niet als ze op de stoep staan, als het voorkomt bij de rechter, WEL heen gaan en de betaling betwisten, bewaar dus alle correspondentie heel goed, print elke mail uit....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer