andre.meer57@gmail.com
door andre.meer57@gmail.com May 26, 2020 om 22:54
Winkels & webshops
Wat moet ik doen met een betaalherinnering van iets dat ik niet heb gekocht

Ik krijg voor de tweed keer een aanmaning dat ik iets moet betalen, wat ik niet heb gekocht. Het gaat om het bedrijf Travelbags en wordt uitgevoerd door Klarna Bank AB in Nederland gevestigd op de De Ruyterkade 7 in Amsterdam.
De aanmaningen barsten van de fouten: mijn naam klopt niet, mijn emailadres klopt niet, de aanmschaf heeft nooit plaatsgevonden, er is geen bevestiging van de koop en om te kunnen betalen word je naar een site geleid waarop je niet hoeft in te loggen maar meteen via ideal kan betalen...

Daar trap ik dus niet in. Maar wat als ze straks op de stoep staan?

Iemand een tip?

10140 12 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - May 26, 2020 om 23:09
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Andre,

Neem zo snel mogelijk contact op met Klarna voor uitleg.

Vraag om bewijzen van bestelling.

Ik ken Klarna als een net bedrijf, die de betalingen declareert voor internetbedrijven.

diumenge
door diumenge - May 26, 2020 om 23:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tip: post die niet aan jou gericht is retour afzender sturen.

Kennelijk heeft iemand jouw adres gebruikt om iets op rekening te kopen.

tijger1
door tijger1 - May 26, 2020 om 23:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als uw naam niet klopt, waarom maakt u die post dan open? En wie zou er dan op de stoep staan?

mi
door miennaamishaaz - May 26, 2020 om 23:20
725 Antwoorden / 1 Vragen

Is dit een Niet persoonlijk Geadreseerde Aanmaning?
Dan is het Geen Gerechtelijke Brief die ze kunnen Forceren.
En als ze langs komen Niet open doen totdat de Politie er is.

Dit zijn Namelijk Dreigbrieven waarmee ze hopen dat je snel betaald zodat ze Kunnen incaseren.

Lees de volgende Link goed door.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-procedure/incassobureau

Daarnaast Als u het bedrijf opzoekt krijgt u verschillende Berichten dat dat incasso bureau geen Gure Koek is
https://www.emerce.nl/nieuws/consumentenbond-dubieus-incassobureau-aanpakken https://www.klacht.nl/incasso-segoria/
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/klarna-ab/klachten/klarna-ervaringen-klachten---segoria-klachten-oplichting?
https://radar.avrotros.nl/forum/incasso-f36/segoria-stuurt-brieven-van-een-ander-naar-mijn-adr-t184241-s20.html
https://radar.avrotros.nl/forum/diversen-f1/klarna-aanmaningen-onterecht-in-de-bus-t184579.html
er zijn ook voorbeelden op  de site van opgelicht
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/betalingsverzoek-namens-bos-incasso-gehad-gooi-maar-weg/

___________________________

Wat u kunt doen.
1 Bewaar ALLE brieven en ENVELOPPEN.

2 Geef geen Persoonlijke informatie af
3 Volg de volgende tips:

Bel ze NIET.

Ik raad u tevens aan om al het Telefonisch Contact te beantwoorden met de volgende zin.

Bij deze vraag ik u om alleen via Mail {zeg Psuedoniem email} of Via briefpost {Geef geen adres op of informatie op de Brief} Contact met mij op te nemen. {Hierna hangt u op}

Geef geen persoonlijke informatie AF. dit is NOOIT goed om te doen.

omdat ze anders de Volgende Brieven Persoonlijk addreseren,

Maak ook een nieuw Gmail account aan met een Pseudoniem, in de plaats van "andre meers" kunt u iets gebruiken zoals "Andrew Moors".

Gebruik dit Gmail alleen voor contact met het desbetreffende bedrijf.
Daarnaast voeg aan elke Email die u stuurt een ontvangs melding check toe, hierdoor ziet u of ze de mail "Gelezen of geopent hebben"
De reden waarom u al het Contact via email of Via Brief moet doen is omdat u dan een Papierspoor achterlaat. Bij bellen moet u alles opnemen, en kunnen ze zeggen Maar dat zijn wij niet.

Bij Briefpost en Email is dit wat moeilijker. Omdat Digitale data Zeer lastig te verwijderen is. {in iedergeval duurt dit enkele dagen afhankelijk van het Medium/data drager}

diumenge
door diumenge May 26, 2020 om 23:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

WTF?

tenormin
door tenormin May 27, 2020 om 00:00
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn idee @diumenge. haaz zit kennelijk op een stokpaard.

Donuts
door Donuts May 27, 2020 om 00:18
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad, WTF! Vind zijn gebruikersnaam erg toepasselijk.

tijger1
door tijger1 May 27, 2020 om 00:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Oftewel kierewiet.

Donuts
door Donuts May 27, 2020 om 00:34
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Spoedcursus Nederlands is ook geen overbodige luxe.

mi
door miennaamishaaz May 27, 2020 om 16:15
725 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin, Wat is dit? een forum om mensen te helpen, of een klas Nederlands?

Zolang de informatie die gegeven is helpt maakt het toch niet uit dat de interpunctie niet 100% volgens de ABN regels is.

pino123
door pino123 Sep 4, 2020 om 14:35
2763 Antwoorden / 14 Vragen

.

justmeagain
door justmeagain Sep 5, 2020 om 00:58
623 Antwoorden / 8 Vragen

Je kunt natuurlijk ook gewoon het telefoongesprek opnemen. Scheelt een hoop werk.

aurora1
door aurora1 - May 26, 2020 om 23:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als de adressering van de brief niet met uw naam is, waarom dan opengemaakt?
Zoiets kunt u retour afzender sturen.

sw
door swat1500 - May 26, 2020 om 23:38
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Uw naam staat op de brief of niet. Tenzij er sprake is  van een kleine spelfout in de gebruikte naam is de brief aan u gericht of niet.
Als uw naam daar niet staat had u de brief niet mogen openen en hem dus ongeopend retour moeten sturen met de aantekening "geadresseerde onbekend op dit adres".
Als er slechts sprake van een (kleine) typefout en u weet 100% zeker niets gekocht te hebben kunt u altijd bellen met het vermelde nummer (check eerst even of het vemelde incassobureau wel bestaat) en geef dat dan door.
U hoeft niet te bewijzen dat u niets heeft besteld dat zal de andere partij moeten doen.

Als ze bij u op de stoep komen staan doet u de deur netjes weer dicht. Als ze vervelend gaan doen bel dan de politie. Het wordt anders als het een officiele deurwaarder is die een dagvaarding komt betekenen.

Zonder een vonnis van de rechtbank waarin u tot betalen wortdt gevorderd kunnen ze niets doen.

di
door digioma - May 27, 2020 om 00:06
646 Antwoorden / 29 Vragen

Maar waarom vermeld je je hele naam met E-mail in je bericht? De hele wereld kan dit lezen en mogelijk "slim" doen.

pino123
door pino123 - May 27, 2020 om 09:40
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Volg gewoon het advies van Magnum007, neem contact op met Klarna. Terugsturen en dat soort zaken is gewoon uitstel...

edrick3
door edrick3 - May 27, 2020 om 10:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

1paul
door 1paul - May 27, 2020 om 16:52
3101 Antwoorden / 0 Vragen

het gebeurt wel emer dat er dingen besteld worden en vervolgens niet betaald, vervolgens gaanz e dan op zoek naar wie moet betalen OF de vordering word overgenomen en dan probeert men deze alsnog te innen, vaak zoeken ze dan op naam en de naam die er het dischtst bijkomt krijgt dan ineens een aanmaning terwijl die gene nergens iets mee van doen heeft.....

heel vervelend, laat ze weten dat u niet degene bent die ze zoeken en dat u niet van plan bent te gaan betalen omdat u daar nooit iets besteld dan wel gekocht heeft, de begunstigde heeft wel meer van dit soort klachten op het net staan....

Niet betalen, ook niet als ze op de stoep staan, als het voorkomt bij de rechter, WEL heen gaan en de betaling betwisten, bewaar dus alle correspondentie heel goed, print elke mail uit....

Wa
door Waverider - Sep 4, 2020 om 13:58
1 Antwoorden / Vragen

Hi, Ik heb dezelfde brief gekregen. Zogenaamd ook iets besteld. Ik heb aangifte gedaan bij de politie fraude helpdesk. Ik weet zeker dat er veel meer mensen met dit bedrijf te maken hebben.
Inmiddels ook het bedrijf aangeschreven met de mededeling dat de persoon waarvoor deze rekening bestemt is ons adres heeft gebruikt in een overeenkomst met het betreffende bedrijf en wij geen post meer wensen te ontvangen. Echter die brief is genegeerd. Deze gaan we nu nogmaals sturen maar dan aangetekend met bewijs van ontvangst.
Anders denk ik erover om kassa in te schakelen, maar daarvoor zouden dus meer mensen zich in dit forum moeten melden die ook te maken hebben met deze praktijken van Segoria.

Tr
door Trostomaat Sep 5, 2020 om 00:53
239 Antwoorden / Vragen

Doet Segoria iets verkeerd dan?
Hoe weet u eigenlijk dat 'de persoon waarvoor deze rekening bestemt is ons adres heeft gebruikt in een overeenkomst met het betreffende bedrijf? Heeft u daar onderzoek naar gedaan of is dit gewoon speculatie?
Als het dat laatste betreft, is dat onverstandig en zo'n boude bewering maakt de kans groter dat uw brief genegeerd wordt (wat ook prompt gebeurd is).
Beperkt u zich in de communicatie met het bedrijf liever tot de feiten. De kern daarvan is: 'ik heb niets besteld'.

sw
door swat1500 Sep 5, 2020 om 01:03
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Als de brief niet aan u is gericht maar op naam staat van een persoon die (kennelijk) uw adres heeft gebruikt hoeft u alleen de NIET geopende envelop terug te sturen naar de afzender (naam en adres doorstrepen en op de envelop zetten "Retour afzender, geadresseerde onbekend op dit adres").
Geen brieven sturen en zeker geen aangetekende brieven TENZIJ de brief wel degelijk aan u is gericht dus juiste voor- en achternaam en vermeld email adres.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 4, 2020 om 14:22
843 Antwoorden / 3 Vragen

hallo,

Misschien heb je hier iets aan?

https://www.klacht.nl/incasso-segoria/

https://nl.trustpilot.com/review/www.segoria.com