ba
door bart half Jan 28, 2016 om 19:39
Winkels & webshops

Wat te doen bij een factuur van de bedrijvengids nooit een contract mee gehad???

Ben gebeld dat ze me advertentie zouden verlengen. Maar ik was niet scherp. Ik zat nl in de auto te racen van het ene werk naar het andere werk. Heb dus blijkbaar ja gezegd bleek uit het telefoon gesprek wat was op genomen. Maar naar mij mening wordt je er gewoon in gelegd in het verhaal. Ik had dus een factuur gekregen van 195 euro excl de btw. Na een aantal telefoontjes heb ik gemeld dat ik dit niet ga betalen. Het antwoord van de meneer van het plan it media bedrijf was dan had ik maar binnen 8 dagen na de factuur datum moeten melden dat ik er vanaf zag. Heb ik niet gedaan was nl het telefoon gesprek alweer vergeten en dacht dus dit zal wel weer z'n nep factuur zijn.
inmiddels willen ze me tegemoet komen ipv 195 euro ex btw mag ik nu maar 75 euro betalen. Ik vind dit een vreemd verhaal als of ze weten dat ze er geen recht op hebben dan maar de prijs zo naar beneden gooien dat ze denken beter iets dan niets.

23839 5 Rapporteer

costnix
door costnix - Jan 28, 2016 om 22:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nog een goede reden om niet te bellen tijdens te rijden!

ph
door philip36 - Jan 29, 2016 om 08:51
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als in het opgenomen telefoongesprek te horen is dat ze het over verlenging hebben, kunt u hun daarmee om de oren slaan, omdat u nooit een contract met hun gehad heeft.

hutch
door hutch - Jan 29, 2016 om 09:13
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U heeft hier, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, te maken met een 'bedrijfje' dat vele ondernemers probeert op te lichten.
Zij zullen er alles aan doen om u zover te krijgen om u te laten betalen..... echter niet via de formele weg.
Dat dit niet pluis is en dat dat figuur geen formele weg wil bewandelen (omdat hij van zichzelf weet dat hij fout bezig is) blijkt al wel uit het feit dat hij een, in zijn ogen terechte, vordering plotseling vermindert naar die € 75,--. Een bonafide onderneming zou dat nooit (zo gauw) doen.

Leest u * dit * ook eens, hoe vele ondernemers de dupe zijn van dit soort figuren.

Ik zou in uw geval geen cent betalen en zelfs totaal niet meer reageren. Telefonisch direct afkappen zonder ook maar iets te zeggen.

hutch
door hutch - Jan 29, 2016 om 09:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En bekijk * dit * ook eens. Hoewel die website uit de lucht is gehaald, naar ik aanneem juist vanwege die oplichtingspraktijken, blijven de klachten binnenstromen.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2016 om 09:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Meld uw klacht hier.

https://www.fraudehelpdesk.nl

en die club dan verder negeren.