Watch2Day wil schade niet vergoeden en verzint schade
Juli een leuk horloge voor mijn vriend besteld bij Wach2Day. Eind augustus was de levering vertraagd maar begin september kwam het mooie klokwerkje eindelijk binnen. Binnen enkele weken viel echter het glasplaat en de wijzers uit het klokje.
Na telefonisch contact op 6 september moesten we foto's van de schade toesturen. Foto's op 7 september doorgestuurd en met pakketpost konden we het horloge retour sturen en zou het horloge z.s.m. gemaakt worden met een doorlooptijd van 4-8 weken. Bij de ontvangstbevestiging schok ik echter van de doorlooptijd van 3-4 maanden. Op 6 oktober kreeg ik een e-mail waarin stond dat de benodigde werkzaamheden, het vervangen van het glas, de wijzers en het reinigen van het uurwerk 40 euro zou bedragen. Deze kosten kwamen voor mijn rekening. Natuurlijk heb ik hier gelijk bezwaar tegen gemaakt en gevraagd of dit berustte op een misverstand. Er wordt mij een defect product geleverd en ik mag dan ook nog betalen voor de reparatie! Ik heb vriendelijk het aankoopbedrag terug gevraagd.
De reactie van Watch2Day werd nog gekker. 14 dagen zichttermijn was verlopen, zoals hun voorwaarden omschrijft. De reparatie afdeling met 'ervaren' horlogemakers heeft de foto's uitgebreid bestudeerd en vastgesteld dat het uitvallen van het glas en wijzers het gevolg zijn van val of stootschade. De prijzen van de reparatie zijn gebaseerd op de adviesprijs van het horloge (dus niet de werkelijk betaalde prijs) en de schrijver vindt dat hij mij al tegemoet komt door (welke) kosten voor hun rekening te nemen. 1. Wie heeft deze schade pas na meerdere e-mail verzonnen en waar blijkt dat uit? (schade die er voor de duidelijkheid niet is) 2. Het kan toch niet zo zijn dat ik een gebrekkig product ontvang en moet opdraaien op de (indicatie adviesprijs) reparatiekosten? Er zijn intussen al vele e-mails heen en weer gegaan en het lijkt op een welles-nietes discussie zonder einde. 10 oktober heb ik Watch2Day het volledige aankoopbedrage van EUR. 84,90 gevraagd terug te storten op mijn rekening met een redelijk termijn van 14 dagen. Tevens gewezen op de wetgeving en hun verplichtingen die boven hun voorwaarden gelden. Watch2Day weigert en geeft mij de optie de reparatie kosten te betalen of retourneert mij het defecte horloge. Ik voel me genept door deze oplichters!
Dat zullen ze wel van Dynafix afgekeken hebben, die val of stootschade. Zijn ze nergens bij asngesloten? Doe dan daar uw beklag, ook op Twitter, Facebook, Radarforum. En dien een klacht in bij Consuwijzer.
@Tijger1, super antwoord, helemaal zelf bedacht ?
Ik zie op hun site veel horloges net de meest prachtige namen maar een merkhorloge heb ik niet kunnen vinden.
De uitstraling, presentatie en van-voor prijs doen vermoeden dat je heel wat koopt. Feitelijk koop je een goedkoop waarschijnlijk Chinees prul.
Diewilik
Watch2Day.nl en Superdeals2Day.nl zijn handelsnamen van iChica Ltd en als zodanig onderdeel van iChica. Op Watch2Day.nl staan ook andere dagelijkse Superdeals, zoals de dagelijkse health -en fitnessdeal van BeFit2Day.nl, de aanbiedingen van iChica.nl en een link naar GorillaSports.nl. De koper kan met zijn of haar Watch2Day account ook inloggen en shoppen bij de andere shops van iChica.
verder kunt U zelf wel googlen die horloges worden zeeziek van die china reizen, horloges met 300 % korting ? gaat er dan geen lampje aan ?
Rekenen was zeker niet uw beste vak op de lagere school.
300 procent korting betekent, dat de TS geld toe heeft gekregen bij de aankoop van dat horloge!
@Costnix, Zoals je naam al aangeeft kost dit horloge vrijwel niks, wbt de %, en dat je over een lullige typefout valt, hoe kinderachtig kun je zijn.. klik
Pionier Florida Diamond Automatics
- Voortreffelijke "Made in Germany" automaten
- Dag-, maand- en datumaanduiding
- Met 12 échte diamanten op de wijzerplaat
- Keuze uit acht modellen met leren of edelstalen band
Lees hier eens een eerder topic.
http://kassa.vara.nl/pagina/discussie-negatieve-ervaring-watch2day-nl
Topantwoord
Hallo Jagers Hengelo ,
Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/contact
Dank je wel, deze zal ik vandaag aanschrijven
Graag gedaan .
Bedankt voor de reacties. :-)
ik begreep ook dat de korting te hoog was en realiseer me dat het niet gaat om Rolex kwaliteit. Echter ook als ik een "B"olex koop van ruim EUR. 80,- verwacht ik niet dat deze binnen een paar weken uit elkaar valt. Natuurlijk kan er altijd een keer iets mis gaan en als hij dan wel uit elkaar valt verwacht ik dat het redelijk opgelost wordt. Nu moet ik opdraaien voor deze kosten. Als ik dit weiger wordt verzonnen dat wij het klokwerk kapot hebben gemaakt.
De vele e-mail heen en weer hebben geen zin. Daarom gister geschreven aan dit forum, Trustpilot en Klachtenkompas. Helaas zijn Watch2Day (of Superdeals2Day) niet aangesloten bij Klachtenkompas dus kunnen ze er weinig mee.
Lees ook de reactie van @Tijger1 , plaats ook een klacht op FB en Twitter , als u dit heeft .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer