Ja
door Jagers Hengelo Nov 9, 2016 om 21:46
Winkels & webshops
Watch2Day wil schade niet vergoeden en verzint schade

Juli een leuk horloge voor mijn vriend besteld bij Wach2Day. Eind augustus was de levering vertraagd maar begin september kwam het mooie klokwerkje eindelijk binnen. Binnen enkele weken viel echter het glasplaat en de wijzers uit het klokje.

Na telefonisch contact op 6 september moesten we foto's van de schade toesturen. Foto's op 7 september doorgestuurd en met pakketpost konden we het horloge retour sturen en zou het horloge z.s.m. gemaakt worden met een doorlooptijd van 4-8 weken. Bij de ontvangstbevestiging schok ik echter van de doorlooptijd van 3-4 maanden. Op 6 oktober kreeg ik een e-mail waarin stond dat de benodigde werkzaamheden, het vervangen van het glas, de wijzers en het reinigen van het uurwerk 40 euro zou bedragen. Deze kosten kwamen voor mijn rekening. Natuurlijk heb ik hier gelijk bezwaar tegen gemaakt en gevraagd of dit berustte op een misverstand. Er wordt mij een defect product geleverd en ik mag dan ook nog betalen voor de reparatie! Ik heb vriendelijk het aankoopbedrag terug gevraagd.

De reactie van Watch2Day werd nog gekker. 14 dagen zichttermijn was verlopen, zoals hun voorwaarden omschrijft. De reparatie afdeling met 'ervaren' horlogemakers heeft de foto's uitgebreid bestudeerd en vastgesteld dat het uitvallen van het glas en wijzers het gevolg zijn van val of stootschade. De prijzen van de reparatie zijn gebaseerd op de adviesprijs van het horloge (dus niet de werkelijk betaalde prijs) en de schrijver vindt dat hij mij al tegemoet komt door (welke) kosten voor hun rekening te nemen. 1. Wie heeft deze schade pas na meerdere e-mail verzonnen en waar blijkt dat uit? (schade die er voor de duidelijkheid niet is) 2. Het kan toch niet zo zijn dat ik een gebrekkig product ontvang en moet opdraaien op de (indicatie adviesprijs) reparatiekosten? Er zijn intussen al vele e-mails heen en weer gegaan en het lijkt op een welles-nietes discussie zonder einde. 10 oktober heb ik Watch2Day het volledige aankoopbedrage van EUR. 84,90 gevraagd terug te storten op mijn rekening met een redelijk termijn van 14 dagen. Tevens gewezen op de wetgeving en hun verplichtingen die boven hun voorwaarden gelden. Watch2Day weigert en geeft mij de optie de reparatie kosten te betalen of retourneert mij het defecte horloge. Ik voel me genept door deze oplichters!

2637 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2016 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zullen ze wel van Dynafix afgekeken hebben, die val of stootschade. Zijn ze nergens bij asngesloten? Doe dan daar uw beklag, ook op Twitter, Facebook, Radarforum. En dien een klacht in bij Consuwijzer.

eclipse
door eclipse Nov 9, 2016 om 23:35
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Tijger1, super antwoord, helemaal zelf  bedacht ?

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 9, 2016 om 22:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zie op hun site veel horloges net de meest prachtige namen maar een merkhorloge heb ik niet kunnen vinden.
De uitstraling, presentatie en van-voor prijs doen vermoeden dat je heel wat koopt. Feitelijk koop je een goedkoop waarschijnlijk Chinees prul.
Diewilik

eclipse
door eclipse - Nov 9, 2016 om 23:34
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Watch2Day.nl en Superdeals2Day.nl zijn handelsnamen van iChica Ltd en als zodanig onderdeel van iChica. Op Watch2Day.nl staan ook andere dagelijkse Superdeals, zoals de dagelijkse health -en fitnessdeal van BeFit2Day.nl, de aanbiedingen van iChica.nl en een link naar GorillaSports.nl. De koper kan met zijn of haar Watch2Day account ook inloggen en shoppen bij de andere shops van iChica.

verder kunt  U zelf  wel googlen die horloges worden zeeziek van die china reizen, horloges  met 300 % korting ? gaat er dan geen lampje aan ?

costnix
door costnix Nov 9, 2016 om 23:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Rekenen was zeker niet uw beste vak op de lagere school.
300 procent korting betekent, dat de TS geld toe heeft gekregen bij de aankoop van dat horloge!

eclipse
door eclipse Nov 10, 2016 om 09:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Costnix, Zoals je naam al aangeeft kost dit  horloge vrijwel niks, wbt  de %, en dat je over een lullige typefout valt, hoe kinderachtig  kun je zijn..   klik

Pionier Florida Diamond Automatics

  • Voortreffelijke "Made in Germany" automaten
  • Dag-, maand- en datumaanduiding
  • Met 12 échte diamanten op de wijzerplaat
  • Keuze uit acht modellen met leren of edelstalen band
950.00Nu: 21995
Je hebt nog:

van E 950,00 naar E 219,00 met echte diamanten . e.d , made in duitsland, nouw made in china dus........http://watch2day.nl/?gclid=CjwKEAiA0pDBBRCFtoPyguTh8AUSJADNWeuxaoN4iCyhroa8JJt3GpnUvW4txtOx9LscqltCSrV1ixoCKXbw_wcB

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2016 om 23:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 10, 2016 om 07:39
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jagers Hengelo ,

Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Ja
door Jagers Hengelo Nov 10, 2016 om 20:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel, deze zal ik vandaag aanschrijven

marita5
door marita5 Nov 10, 2016 om 21:47
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Ja
door Jagers Hengelo - Nov 10, 2016 om 20:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties. :-)
ik begreep ook dat de korting te hoog was en realiseer me dat het niet gaat om Rolex kwaliteit. Echter ook als ik een "B"olex koop van ruim EUR. 80,- verwacht ik niet dat deze binnen een paar weken uit elkaar valt. Natuurlijk kan er altijd een keer iets mis gaan en als hij dan wel uit elkaar valt verwacht ik dat het redelijk opgelost wordt. Nu moet ik opdraaien voor deze kosten. Als ik dit weiger wordt verzonnen dat wij het klokwerk kapot hebben gemaakt.
De vele e-mail heen en weer hebben geen zin. Daarom gister geschreven aan dit forum, Trustpilot en Klachtenkompas. Helaas zijn Watch2Day (of Superdeals2Day) niet aangesloten bij Klachtenkompas dus kunnen ze er weinig mee.

marita5
door marita5 Nov 10, 2016 om 21:49
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Lees ook de reactie van @Tijger1 , plaats ook een klacht op FB en Twitter , als u dit heeft .