pi
door pimlenny Jul 22, 2016 om 14:54
Winkels & webshops

Web winkel.voordelig winkelen

Na een telefooniesch onderhoud of ik extra korting wilde ja oke de volgende dag zou ik per mail de algemene vorwaarden herroepings formulier 14 dagen bedenktijd.Nooit geen mail gehad niets ikwist ook niet wat voor bedrijf het was. Na enige weken een rekening van 59,50 niet betaald daarna aanmaning 69,50 toen wist ik welk bedrijf het was en nu had ik een mail adres verschillende keren een mail gestuurd worden nooit beantwoord telefoon word niet op genomen bij voordelig winkelen in middels hebben zij een incassoburo in geschakeld ook daar een nota van gehad 104 euro

5732 9 Rapporteer

ja
door jackyh - Jul 22, 2016 om 15:01
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heb dit soort telefoontjes ook wel eens gehad. Mijn antwoord was altijd nee. Dan komt er een hele litanie van alle heiligen. Mijn antwoord was dan geeft u het maar een ander die het meer nodig heeft. Trap toch niet in dit soort dingen.

edrick3
door edrick3 - Jul 22, 2016 om 15:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat is nu je vraag?

Je moet ook nooit aan de telefoon op aanbiedingen ingaan. Maar ja, mosterd na de maaltijd....

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 22, 2016 om 15:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon niet betalen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 22, 2016 om 15:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Akkerdistel. Ik ben bang dat het alleen maar duurder wordt als er nu niet wordt betaald. Op de opname is duidelijk een JA van TS te horen.  Dat TS geen mail heeft gehad is bijna niet te bewijzen. Er is niet binnen 14 dagen opgezegd.
Lastig gevalletje.
Diewilik

da
door datzoekikop Jul 22, 2016 om 15:54
251 Antwoorden / Vragen

Je redenatie is helder, er is een JA opgenomen  en bewijsbaar, er is geen bewijs te krijgen over de ja/nee ontvangst van het emailtje. Ik zou wel meteen op de juiste manier en met bewijs op papier opzeggen.

marita5
door marita5 - Jul 22, 2016 om 17:02
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pimlenny ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/overeenkomst-sluiten-telemarketing

zoekster1
door zoekster1 - Jul 22, 2016 om 17:50
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u een echt adres van dit bedrijf gekregen en daarmee bedoel ik dus geen antwoordnummer of een postbusadres, maar het adres waar dit bedrijf geografisch gelokaliseerd is. Dat is nl verplicht. Als dat niet het geval is dan is uw bedenktijd naar een jaar verschoven. Op de website kan ik geen adres vinden.

Laat nog eens van uw horen. Ik heb al eens iemand (in mijn privéleven) geholpen om van zo'n soort bedrijf af te komen.

Ik zou voorlopig niets betalen, de rekening loopt niet op, want u zit al aan uw maximale incassobedrag. Pas als de rechter eraan te pas komt wordt het anders. Maar ik geloof niet dat dit bedrijf naar de rechter stapt en op zich heeft u van een incassobureau niets te vrezen.

marita5
door marita5 Jul 22, 2016 om 19:20
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@zoekster1 , het is telefonisch geweest , maar op de website kan ik helemaal niks vinden zie hier ook de regels van ACM ,https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/regels-voor-webwinkels/

zoekster1
door zoekster1 - Jul 22, 2016 om 17:56
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dien ook een klacht in bij de ACM over deze oneerlijke handelspraktijken, dat kan via consuwijzer. Noem ook het incassobureau, ook daar wordt heel scherp op gelet. U zult niet het enige slachtoffer zijn en hoe meer klachten hoe eerder de ACM ingrijpt. (als ze weten waar het bedrijf zit)

klik HIER

Ma
door Maggieenalex - Nov 4, 2016 om 11:07
1 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen,

Ik ben benaderd op 21 juli 2016 ook door voordelig winkelen.nl en heb gevraagd naar een mail om te zien wat er wordt aangeboden en daarna zou ik dan doorgeven of ik wel og geen gebruik zou maken van hun diensten. Ik heb nooit een mail ontvangen dus ben er van uit gegaan dat er ook geen mail was verzonden maar er werd een bedrag van € 69,00 per incasso afgeschreven en heb deze laten stoneren en heb vervolgens een mail van het incasso bedrijf gehad dat er € 110.00 betaald moest worden, Het incasso bedrijf heeft mij gebeld 1-11-2016 en mij het telefoonnummer gegeven van voordelig winkelen en ik heb daar iemand gesproken die de mail opnieuw zou versturen maar ik heb nog steeds geen mail ontvangen dus vraag ik me af hoe ik heb moeten reageren.
Ik heb nu het e-mail adres van het incasso bedrijf gehad van voordelig winkelen en heb hun nu ook verzocht om de opname toe te sturen zodat ik zelf kan horen wat er is afgesproken. nu maar hopen dat er wel iets door voordelig winkelen wordt verstuurd.

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2016 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@maggieenalex

Die eerste mails worden nooit verstuurd, dat is hun verdienmodel. En hoe kan er nou een bedrag van uw rekening zijn geïncasseerd? Heeft u uw bankrekeningnummer gegeven? Waarom?

Stuur dat incassobedrijf een mail dat u geen overeenkomst hebt met dat bedrijf, dus ook niet gaat betalen. Schrijf ook dat u verdere rechtshandelingen met vertrouwen tegemoet ziet. En dan klaar met die boel. Nergens meer op reageren. Ook niet meer gaan bellen. Bellen zij, dan dat gesprek afkappen.

Dien ook een klacht in bij Consuwijzer.

In het vervolg geen gegevens meer verstrekken aan de telefoon, ook niet aan de deur of op straat, dat voorkomt een hoop gedoe.