Bi
door Bicbdbell Jun 14, 2018 om 15:48
Winkels & webshops

Webshop (andrs-living) levert niet en onbereikbaar

Op 25 maart 2018 heb ik een eettafel en 4 stoelen besteld in de webshop van 'Andrs Living'.

De stoelen zijn op 31 maart door PostNL bezorgd, echter heb ik geen nieuws over de tafel. Kort na het plaatsen van de bestellen werd dit bericht op de website van Andrs Living geplaatst:

Door ernstige en acute gezondheidsproblemen is de eigenaar van Andrs Living genoodzaakt geweest zijn taken en verantwoordelijkheden neer te leggen. Naasten brengen de situatie momenteel in kaart en onderzoeken de mogelijkheden om de bedrijfsvoering te hervatten. Op het moment dat hierover meer duidelijkheid is, volgt nadere berichtgeving. Excuses voor het ongemak. De naasten hopen op uw begrip in deze zeer vervelende situatie.

Ik heb meerdere malen geprobeerd contact op te nemen, de telefoon ligt van de haak en op de mail ook geen reactie.

Is er iets dat ik kan doen om mijn geld voor de tafel terug te krijgen? Is aangifte een logische volgende stap?

Het is moeilijk voor mij om te bewijzen dat de tafel niet is bezorgd, het enige dat ik heb is een track&trace link voor de bezorging van de stoelen waarin de afmetingen en gewicht van het pakket staan vermeld - voor de tafel heb ik nooit apart bericht ontvangen over bezorging.

Het lijkt erop dat het 'Belangrijke Bericht' inmiddels niet meer op de website staat en ze gewoon nog bestellingen aannemen.

6152 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2018 om 15:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij mij wordt die site als niet veilig aangemerkt, dus ik bekijk hem niet.

Zijn ze niet ergens bij aangesloten? Het internet barst van de klachten over heb.

Kunt u niet langsgaan?

Bi
door Bicbdbell - Jun 14, 2018 om 16:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ze zojuist ook opnieuw een mail gestuurd en kreeg een automatisch antwoord met een nieuw bericht (faillissement; zie hieronder). Ik zal dus met de advocaat contact op gaan nemen. Denk dat ik die 240 euro wel helaas kwijt ben.

Geachte klant of relatie van AndrsLiving BV,

Door gezondheidsproblemen is de eigenaar van het bedrijf eerder genoodzaakt geweest zijn taken en verantwoordelijkheden neer te leggen. Naasten hebben hierna de mogelijkheden onderzocht om de bedrijfsvoering te hervatten.

Hervatting van de bedrijfsvoering bleek helaas niet mogelijk, waarna op 30 mei 2018 het faillissement inzake AndrsLiving BV door de rechtbank in Amsterdam is uitgesproken. Als curator is aangesteld mr. D.J. van Dongen van Fort Advocaten te Amsterdam.

Heeft u een openstaande vordering of bestelling, dan wordt u verzocht om de betreffende vordering inclusief factu(u)r(en) per mail in te dienen bij de curator via het mail adres vandongen@fortadvocaten.nl.

Verdere communicatie inzake de afwikkeling van het faillissement volgt via mr. D.J. van Dongen.

marita5
door marita5 - Jun 14, 2018 om 16:12
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bicbdbell ,

Andrs-Living is inderdaad failliet , zie hier klik op de rode regel .

Op 30-05-2018 heeft de rechtbank Amsterdam de firma Andrsliving B.V., handelend onder Tooday.shop, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 67382177 in staat van faillissement verklaard, met benoeming van mr. D.J. van Dongen tot curator. Het insolventienummer is F.13/18/172. De rechtsvorm betreft een Besloten vennootschap met gewone structuur en de hoofdactiviteit van dit bedrijf was 47915, Internethandel huis- en tuinartikelen.

Bron: Faillissementen.com

ttps://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=67382177

pe
door pebk Jun 15, 2018 om 12:50
579 Antwoorden / 0 Vragen

Ofwel, neem contact op met de curator....

marita5
door marita5 Jun 15, 2018 om 12:54
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk dat Ts dat wel weet .

sc
door schippernaastmathilde - Jun 14, 2018 om 16:43
38 Antwoorden / Vragen

Linke soep.......

Grunnen.
door Grunnen. - Jun 15, 2018 om 14:37
509 Antwoorden / Vragen

AndrsLiving B.V.Corr. adres

Keurmeesterstraat 19
1187ZX AMSTELVEEN

marita5
door marita5 Jun 15, 2018 om 14:56
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@V1126 , Wat heeft Ts aan het Corr . adres ? Als ze failliet zijn verloopt alles via de curator . lees ook hier http://www.curatoren.nl/fo/insolventie/306920/andrsliving-b-v-h-o-d-n-tooday-shop/

Topantwoord

Ta
door TasjaFleur - Jun 15, 2018 om 14:37
13 Antwoorden / 1 Vragen

In het vervolg met een creditcard spullen kopen. Ikzelf vergeet dat ook nog wel eens maar de spullen zijn dan 180 dagen verzekerd. En in uw geval krijgt u de aankoopkosten retour bij niet levering.

Bi
door Bicbdbell Jun 15, 2018 om 20:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt, dit is een goede tip. Ik heb geen creditcard maar ik geloof dat PayPal een vergelijkbaar soort verzekering heeft.

Topantwoord

Boesta
door Boesta - Jun 15, 2018 om 15:47
27 Antwoorden / Vragen

Het vreemde is dat ondanks dat het faillisement uitgesproken is (klopt dit wel?), je op dit moment nog gewoon een bestelling kan doen..

Vreemd!!

marita5
door marita5 Jun 15, 2018 om 16:46
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@boesta ( oftewel @dokun) ,  ik kom niet op de site, krijg de melding : Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website .

zoekster1
door zoekster1 - Jun 15, 2018 om 20:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het faillissement klopt. Staat in het insolventie register. Het is natuurlijk dan not done om de website 'levend' te houden.

Publicaties

Uitspraak faillissement op 29 mei 2018 Datum: 30-05-2018 Kenmerk: 13.ams.18.172.F.1300.1.18

AndrsLiving B.V. KvK-nummer: 67382177 Vestigingsadres: Keurmeesterstraat 19 1187ZX Amstelveen

Handelend onder de naam

tooday.shop KvK-nummer: 67382177

Curator

mr. D.J. van Dongen Postbus 70091 1007KB AMSTERDAM Telefoon: 020-6645111

Rechtbank Amsterdam

Rechter-commissaris: mr. AE de Vos Toezichtzaaknummer: NL:TZ:0000049937:F001 Insolventienummer: F.13/18/172

zoekster1
door zoekster1 - Jun 15, 2018 om 20:45
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt een claim bij de curator indienen. Verwacht er niet te veel van. Consumenten staan als laatsten in de rij om nog wat te krijgen. Wat meestal neer komt op NIETS.