Webshop (andrs-living) levert niet en onbereikbaar
Op 25 maart 2018 heb ik een eettafel en 4 stoelen besteld in de webshop van 'Andrs Living'.
De stoelen zijn op 31 maart door PostNL bezorgd, echter heb ik geen nieuws over de tafel. Kort na het plaatsen van de bestellen werd dit bericht op de website van Andrs Living geplaatst:
Door ernstige en acute gezondheidsproblemen is de eigenaar van Andrs Living genoodzaakt geweest zijn taken en verantwoordelijkheden neer te leggen. Naasten brengen de situatie momenteel in kaart en onderzoeken de mogelijkheden om de bedrijfsvoering te hervatten. Op het moment dat hierover meer duidelijkheid is, volgt nadere berichtgeving. Excuses voor het ongemak. De naasten hopen op uw begrip in deze zeer vervelende situatie.
Ik heb meerdere malen geprobeerd contact op te nemen, de telefoon ligt van de haak en op de mail ook geen reactie.
Is er iets dat ik kan doen om mijn geld voor de tafel terug te krijgen? Is aangifte een logische volgende stap?
Het is moeilijk voor mij om te bewijzen dat de tafel niet is bezorgd, het enige dat ik heb is een track&trace link voor de bezorging van de stoelen waarin de afmetingen en gewicht van het pakket staan vermeld - voor de tafel heb ik nooit apart bericht ontvangen over bezorging.
Het lijkt erop dat het 'Belangrijke Bericht' inmiddels niet meer op de website staat en ze gewoon nog bestellingen aannemen.
Heb ze zojuist ook opnieuw een mail gestuurd en kreeg een automatisch antwoord met een nieuw bericht (faillissement; zie hieronder). Ik zal dus met de advocaat contact op gaan nemen. Denk dat ik die 240 euro wel helaas kwijt ben.
Geachte klant of relatie van AndrsLiving BV,
Door gezondheidsproblemen is de eigenaar van het bedrijf eerder genoodzaakt geweest zijn taken en verantwoordelijkheden neer te leggen. Naasten hebben hierna de mogelijkheden onderzocht om de bedrijfsvoering te hervatten.
Hervatting van de bedrijfsvoering bleek helaas niet mogelijk, waarna op 30 mei 2018 het faillissement inzake AndrsLiving BV door de rechtbank in Amsterdam is uitgesproken. Als curator is aangesteld mr. D.J. van Dongen van Fort Advocaten te Amsterdam.
Heeft u een openstaande vordering of bestelling, dan wordt u verzocht om de betreffende vordering inclusief factu(u)r(en) per mail in te dienen bij de curator via het mail adres vandongen@fortadvocaten.
Verdere communicatie inzake de afwikkeling van het faillissement volgt via mr. D.J. van Dongen.
Hallo Bicbdbell ,
Andrs-Living is inderdaad failliet , zie hier klik op de rode regel .
Bron: Faillissementen.com
Ofwel, neem contact op met de curator....
Ik denk dat Ts dat wel weet .
AndrsLiving B.V.Corr. adres
Keurmeesterstraat 19
1187ZX AMSTELVEEN
@V1126 , Wat heeft Ts aan het Corr . adres ? Als ze failliet zijn verloopt alles via de curator . lees ook hier http://www.curatoren.nl/fo/insolventie/306920/andrsliving-b-v-h-o-d-n-tooday-shop/
Topantwoord
In het vervolg met een creditcard spullen kopen. Ikzelf vergeet dat ook nog wel eens maar de spullen zijn dan 180 dagen verzekerd. En in uw geval krijgt u de aankoopkosten retour bij niet levering.
Bedankt, dit is een goede tip. Ik heb geen creditcard maar ik geloof dat PayPal een vergelijkbaar soort verzekering heeft.
Topantwoord
Het vreemde is dat ondanks dat het faillisement uitgesproken is (klopt dit wel?), je op dit moment nog gewoon een bestelling kan doen..
Vreemd!!
@boesta ( oftewel @dokun) , ik kom niet op de site, krijg de melding : Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website .
Het faillissement klopt. Staat in het insolventie register. Het is natuurlijk dan not done om de website 'levend' te houden.
Publicaties
Uitspraak faillissement op 29 mei 2018 Datum: 30-05-2018 Kenmerk: 13.ams.18.172.F.1300.1.18AndrsLiving B.V. KvK-nummer: 67382177 Vestigingsadres: Keurmeesterstraat 19 1187ZX Amstelveen
Handelend onder de naam
tooday.shop KvK-nummer: 67382177
Curator
mr. D.J. van Dongen Postbus 70091 1007KB AMSTERDAM Telefoon: 020-6645111
Rechtbank Amsterdam
Rechter-commissaris: mr. AE de Vos Toezichtzaaknummer: NL:TZ:0000049937:F001 Insolventienummer: F.13/18/172U kunt een claim bij de curator indienen. Verwacht er niet te veel van. Consumenten staan als laatsten in de rij om nog wat te krijgen. Wat meestal neer komt op NIETS.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Al die middelen die koud ook schoon wassen, hoe slecht zijn die voor het milieu?
Ik herinner me nog de fosfaat ellende: wasmiddelen met fosfaat zorgden voor enorme problemen in het buitenwater. Moesten er dus uit.
Nu de energie duur is, gooien ze ons plat met reclame voor (af)wasmiddelen die in koud water ook schoon wassen.
Daar moeten dan wel haast sterke chemicaliën in zitten toch?
Wanneer leren we eens dat een nieuwe stof eerst echt goed moet worden onderzoc
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer