Webshop bestelling niet geleverd
op 2 april j.l. heb ik een bestelling geplaatst bij webshop XL4YOU.nl. Ik bestelde twee BH's van het merk SYL. De levertijd zou als het product niet op voorraad was maximaal 2 tot 3 weken zijn. Nu zijn we inmiddels 7 weken verder en heb ik op 5 mei 1 BH geleverd gekregen. De andere is er nog steeds niet en na meerdere mails verstuurd te hebben waarop ik geen reactie heb gekregen weet ik niet goed wat ik nog kan doen. Ik heb de bestelling al betaald, en de nog niet geleverde BH koste € 79,95. Ik zou graag mijn geld terugwillen. Wat kan ik doen.
De site is nu (tijdelijk) uit de lucht. Het enige dat nu rest is de herroeping. Annuleer de bestelling en vraag het geld binnen 14 dagen terug. Na die 14 dagen een herinnering sturen en daarna incassoburo inschakelen.
Wie betaald dan het incasso bureau?
Diegene op wie de vordering loopt moet betalen. Oftewel de webshop krijgt eerst een verhoging van 40 euro aan de broek en daarna wettelijke rente.
U kost het dus geen geld om een incassoburo in te schakelen.
Oke dank u wel.
De maximale incassokosten zijn 48,40 euro.
In principe mag men binnen 7 (soms 14) dagen na de bestelling deze annuleren. Maar als de betreffende webshop u geen informatie heeft gegeven op uw recht op ontbinding, dan wordt de termijn waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken verlengd tot 3 maanden. Omdvanat u op e-mails geen reactie heeft gekregen heb ik geprobeerd het telefoonnummer van die webshop te vinden, maar het rare is, dat geen enkele website XL4you zich laat openen.
Het wettelijke herroepinsrecht is sinds 2014 al verhoogt naar 14 dagen en, wanneer de verkoper tekortschiet in zijn informatieplicht, dan wordt het herroepingsrecht 12 maanden lang. Onderdeel van de informatieplicht is om het modelformulier mee te zenden.
Ik heb de contactgegevens van XL4you elders gevonden: adres Broekhovenseweg 73, 5021 LB Tilburg, tel. nr. 013 545 3143. Bel eens op of annuleer de bestelling per aangetekend schrijven met bericht van ontvangst.
Hallo Marijke017 ,
Op de site staat , deze pagina is onder constructie , exuses voor het ongemak .
Stuur een aangetekende brief naar de winkel , zie hier klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/bezorgen/verkoper-bezorgt-product-niet
Het genoemde telefoonnr. is buiten gebruik en de winkel is er ook niet meer.
Zowel bellen als brieven sturen heeft dus geen zin meer.
Zojuist het mobiele nr. geprobeerd, kreeg de voicemail met de mededeling dat ze op dit 06 bereikbaar zijn tussen 19 - 21 uur.
Ik zou zeggen probeer het eens: 06 29419870
Ik heb ook begin april een bestelling gedaan en deze nog steeds ontvangen. 2 weken geleden gebeld met XL4you en meneer zou het nakijken en mij het laten weten. Een week later nog geen reactie. Ik heb toen een e-mail gestuurd met de mededeling dat ik uiterlijk vrijdag een antwoord wilde. Het zat mij niet lekker en heb donderdag contact opgenomen met de leverancier Syl Design. Zij hebben als het goed is gisterenavond contact gehad met XL4you. Nu nog in afwachting van een berich hierover.
Ik ook nog maar kort geleden 3 mei iets besteld. Eerst het standaard riedeltje gedaan (bestaand bedrijf, fb, reviews kvk)
Toen besteld. 1 artikel was vooradig andere zou tussen 3 tot 7 werkdagen duren. 3 dagen geleden gevraagd wanneer ze het ongeveer verwachten te leveren. Maar nog geen reactie. Wil ik op de website kijken bestaat die niet meer. Google ik.. staat er bij de pagina permanent offline.... en op hun fb pag ookal een vraag. En nu ditbericht. Ja weet dat het nog vroeg is.. maar dit was voor mijn trouwen begin van volgende maand en heb er even voor moeten sparen.. :(
Ik ben ook gedupeerd door Xl4you. De Facebookpagina is inmiddels ook offline..hier meldden zich de laatste dagen steeds meer mensen die ook geen bestellingen ontvangen hadden. Het bedrijf is niet meer te bereiken. Ik heb bij het thuiswinkelwaarborg om advies gevraagd. Misschien kunnen zij nog iets? Ik zal ook aangifte doen bij de politie. Ik vrees echter dat het allemaal weinig uit zal halen en dat wij ons geld kwijt zijn. (In mijn geval 170 euro). Via Facebook heb ik wel de eigenaresse van het bedrijf kunnen achterhalen.
iemand nog tips wat we kunnen doen?
Die eigenaresse schijnt er dus mee gestopt te zijn. Ik had contact opgenomen met de leverancier Syl Design (de leverancier van de Syl collectie). Die hebben contact gekregen. En aan de hand daarvan heb ik antwoord gekregen.
de eigenaresse is er niet zomaar mee gestopt hier is heel wat aan vooraf gegaan, en nu is het zo dat de eigenaar de gehele schuld voor zich voorbij laat gaan zonder ook maar te luisteren naar de eigenaresse die natuurlijk ook fout zit maar 2 vechten 2 schuld,dus [edit-redactie] eigenaar gewoon eerlijk zijn.en niet alleen de lusten pakken maar ook de lasten
Ik heb inmiddels antwoord van XL4you. Door priveomstandigheden is 1 van de mensen gestopt met Xl4you. Hierdoor is de winkel gesloten en is de webshop overgegaan naar de andere persoon. Deze heeft dit nog nooit gedaan en hierdoor met de bestellingen in de problemen gekomen. De webshop is voor nu uit de lucht zodat er geen nieuwe bestellingen meer bij komen. Ze willen de lopende bestellingen netjes afhandelen. Dit weekend zou hij weer een heleboel bestellingen versturen. Ik gun hem nog even tijd anders ga ik wen aangetekende brief sturen om hem in gebreke te stellen.
Bedankt voor de update. Het verhaal klinkt naar mijn mening aannemelijk. Hopelijk heb je komende week je bestelling binnen.
Graag gedaan. Dat hoop ik ook. Dan heb ik een deel van de bestellingen binnen.
Maar waarom wordt er dan niet een mailing eruit gedaan. :/
En de fb pagina ligt er uit. Ik wil niet negatief doen maar heb een nasmaak.
Hopelijk heb ik het binnen voor mijn trouwen :(
Ik heb een mail ontvangen dat er een bestelling onder weg is. Ik ben benieuwd.
Ik duim voor je, hier helaas nog niks.
Heb met de bruidsboetiek afgesproken dat ik bij haar mijn kousen koop (helaas hebben ze alleen wit) als de eigenaar niet optijd over de brug komt.
Ivm trouwen de rest tja dat wordt weer sparen dan.
Ze kent het bedrijf en ook vanuit haar krijg ik het beeld dat het overmacht is. Dus ik duim dat het hem lukt
Ik hoop voor je dat je je bestelling voor je trouwen hebt. Gelukkig heb nu weer een winkel in de buurt die mijn merk verkoopt. Ga ik voortaan daar weer naar toe. Ik hoop voor hem dat het gaat lukken.
Ik heb nog geen bestelling ontvangen. Ik ga een aangetekende brief versturen om hem in gebreke te stellen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer