MB123
door MB123 Aug 17, 2022 om 17:34
Winkels & webshops

Webshop stuurt me door naar China, mag dit?

Onlangs heb ik online  3 artikelen gekocht bij Designerboetiek-Meyer Amsterdam.
Toen ik de artikelen heb ontvangen bleken er 2 van de 3 niet te passen en wilde ik deze producten (op eigen kosten) terugsturen.
Via de mail kreeg ik een adres in China maar ik heb toch de aankoop gedaan bij Meyer in Amsterdam!
In het begin reageerde ze meteen via de mail  maar nu helaas niet meer en   ze geven me geen telefoonnummer en adres.
Nu wil ik mijn aankoop ontbinden (binnen 14 dagen na levering) maar ook nu weer geen reactie  met een adres.
Wat kan ik nu nog doen? Sta ik in mijn recht?

9522 24 Rapporteer

panter22
door panter22 - Aug 17, 2022 om 17:40
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent een van de velen die bij een dropshipper hebben gekocht, Wat je kunt doen is de spullen naar China sturen en dan hoor je nooit meer wat.
Neem je verlies en lees voortaan eerst de voorwaarden voordat je wat koopt.
Op de site staat bij annuleren en retourneren:

3. Stappen voor annulering

1. Stuur de goederen naar het volgende adres:

Naam: Tu Hongming

Nummer: +8617757757961271

Adres: F2, Building 8, No. 89, Siyuan Road, Yidong Industrial Zone, Niansanli Street, Yiwu, Jinhua, Zhejiang Province 322000, China

ni
door nietbezorgd.nl Feb 27, 2023 om 12:26
1 Antwoorden / Vragen

Wij zien dat dergelijke retouren vaak NIET aankomen...

ju
door juliomariner - Aug 17, 2022 om 17:47
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Mag dit,  misschien niet maar wat wil je er tegen doen?
Je hebt waarschijnlijk alleen een emailadres geen fysiek adres van de verkoper.
Deze site zal ook wel binnen nu en een maand verdwenen zijn, ( de buit is dan binnen)
In vervolg dus beter opletten waar u koopt.

rj
door rjw - Aug 17, 2022 om 17:50
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Het is ook nog maar de vraag of het überhaupt een Nederlandse of zelfs maar EU webwinkel is (en dus of de EU regels van toepassing zijn). De registratie is in Canada gedaan, dus ze kunnen werkelijk overal zitten. Het feit dat de site in het Nederlands is en dat ze "Amsterdam" gebruiken zegt niets.

sira
door sira - Aug 17, 2022 om 17:55
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Dat is nou jammer. Ook u heeft alle waarschuwingen van de afgelopen 3, 4 jaren in de media gemist. Hoe is het mogelijk?!
Inderdaad een dropshipper en de voorwaarden heeft u ook al niet gelezen, want het staat duidelijk in artikel 3.Stappen voor annulering vermeld.

mahadma
door mahadma - Aug 17, 2022 om 18:10
11541 Antwoorden / 51 Vragen

In de voorwaarden van de dropshipper staat dat ze "bemiddelaar" zijn en niet de verkoper.
U heeft 99,99999999999999999% zeker iets besteld via feestboek.
En als u terug zou sturen dan kost dat U geld en de kans dat u ooit de prijs in china terug krijgt is zero, nul.
Doneer de spullen aan de kledingcontainers.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 17, 2022 om 18:45
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Het is inderdaad zoeken geblazen wat er in die uitgebreide voorwaarden staat.

4.2 Alle rechten, heffingen, douanerechten, belastingen of andere overheidsheffingen en -verklaringen voor het importeren van de Producten op het Leveringsadres zijn uw verantwoordelijkheid en worden door u gedragen en zijn exclusief de prijzen van de Producten. Voor alle leveringen kunnen in individuele gevallen verdere kosten worden gemaakt waarvoor de verkoper niet verantwoordelijk is en die door de klant moeten worden gedragen. Deze omvatten kosten naast de verzendkosten, douanerechten of omzetbelasting bij invoer kunnen ook worden gemaakt, als de goederen worden verzonden uit een niet-EU-land (China), of douanerechten worden gemaakt voor een product is om te worden verduidelijkt met onze klantenservice voor de bestelling. Douanerechten of omzetbelasting bij invoer worden niet door ons betaald en zijn voor rekening van de koper.

https://designerboetiek-meyer.com/pages/algemene-voorwaarden

marita5
door marita5 - Aug 17, 2022 om 18:45
11512 Antwoorden / 15 Vragen
ju
door juliomariner Aug 17, 2022 om 19:11
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Shopify is alleen het (ik meen gratis)  platform waarop deze webshop draait.
Deze zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud.

marita5
door marita5 Aug 17, 2022 om 20:32
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Ik schrijf nergens dat zij verantwoordelijk zijn voor de inhoud .

Mabelle
door Mabelle Aug 18, 2022 om 09:29
422 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp niet waarom je naam en adres van Shopify vermeld. Shopify is een volkomen betrouwbaar bedrijf en heeft er niets mee te maken. Je vermeldt toch ook naam en adres van META niet omdat ook oplichters gebruik maken van WhatsApp?

ni
door nietbezorgd.nl Feb 27, 2023 om 12:25
1 Antwoorden / Vragen

Shopify is een platform om eenvoudig een webshop mee te runnen. Dit is een betaald platform. Shopify heeft in die zin er niet veel mee te maken als een webshop niet levert of slechte service levert. Je zou van mening kunnen zijn dat zij beter moeten screenen en een verantwoordelijkheid moeten pakken als webshops zich niet aan de wet houden. Wij vinden dat zij een deel van die verantwoordelijk WEL moeten pakken.

ju
door juliomariner - Aug 17, 2022 om 19:13
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Van de inmiddels duizenden topics op klachtensites over China dropshippers hebben misschien een handvol hun geld terug gekregen.
Besteed er dus verder geen energie aan,  de kans op succes is uitermate klein.

hutch
door hutch - Aug 17, 2022 om 19:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U staat in uw recht. Echter.....

Ook deze malafide (Britse / Engelse ?) zolderkamerhobbyist (fakenaam: Arnd de J.) heeft de lak aan alle wettelijke regels, dus al helemaal aan u en andere 'klanten', lees: slachtoffers.

Wat u nu nog kunt doen? Helaas uw verlies nemen en dit als leergeld zien.
Uiteraard op zoveel mogelijk forums uw relaas doen en waarschuwen voor die malafide praktijken van ook dit webshopje.

En.... neem de tips e.d. van hier boven ter harte. Dus vergeet de (veruit) meeste Facebookreclamerommel!!

sira
door sira Aug 17, 2022 om 21:05
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Even nieuwsgierig Hutch, haal jij die gegevens waarin Arnd de L. wordt genoemd van de KvK?

Tussen de reviews op Trustpilot noemt iemand de naam Max L. en hij schijnt veel meer webshop advertenties op Facebook te hebben. Dat staat op pagina 1, na "Bekijk 2 meer reviews over Designerboetiek Meyer", met ook nog de volgende vermelding: gestart in Amsterdam: Telefoonnummer in duitsland. Ltd in UK. Bedrijfsleider in Dubai met een duits telefoonnummer. Afzend adres China...geen BTW nummer.

tenormin
door tenormin - Aug 18, 2022 om 01:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Volledig onbetrouwbare toko. Dat u niet verder heeft gekeken op deze "site" kan ik vandaag de dag bijna niet meer geloven. Volledig nieuwe "winkel"; geen enkele echte verwijzing dat ze in Amsterdam zitten. Het enige wat de hobbyist aan het doen is: zelfverheerlijking, snel wat geld verdienen en een lachende derde zijn. Ik snap nog steeds niet, na zoveel jaren van waarschuwing vanuit iedere hoek van de samenleving, Kassa, Tros Radar, Consumentenbond enz. hoe men nog steeds, kennelijk vrijwillig een slachtoffer wil worden.

Ja
door JannyBoe - Aug 18, 2022 om 07:46
515 Antwoorden / Vragen

Hallo, als u met een creditcard betaald hebt kunt u contact opnemen met de maatschappij om te overleggen over de mogelijkheid om uw geld terug te krijgen via een betwiste transcatie. Dat moet u binnen 3 maanden doen. Succes.

sira
door sira Aug 18, 2022 om 11:36
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zou niet graag mijn creditcardgegevens invullen bij een oplichters webshop (als het überhaupt al mogelijk is).

Ja
door JannyBoe Aug 18, 2022 om 12:49
515 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk is dat mogelijk, over de hele wereld wordt betaald met creditcard.
Ik denk dat de vraagsteller überhaupt niet betaald had met welk betaalmiddel dan ook als het om oplichters zou gaan toch?

Be
door Bewaklu Aug 18, 2022 om 13:35
132 Antwoorden / 1 Vragen

Betalen met een creditcard is bij dropshippers echt niet/nooit mogelijk! Ze kijken wel uit, snap werkelijk niet hoe u aan deze wijsheid komt....

Ja
door JannyBoe Aug 18, 2022 om 15:29
515 Antwoorden / Vragen

Het is geen wijsheid maar een feit.

Als je een bestelling plaatst bij dit bedrijf kun je met drie verschillende creditcards betalen. VISA, Mastercard en Amex.

Hoe komt u erbij dat dat niet zou kunnen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2022 om 09:24
16845 Antwoorden / 202 Vragen

U bent helaas niet de eerste en de enige die tegen dit fenomeen opliep. Mijn echtgenote overkwam dit ook. Gekocht bij een webshop in België maar vervolgens geconfronteerd met hetzelfde. Zij had niet vooraf betaald en kreeg ondanks terugzenden (op onze) kosten herinneringen van Klarna die even wel na enige moeite o.a. door aanleveren van verzendbewijs etc. werden ingetrokken.

Bij het door mijzelf afleveren van het pakket bij een postagentschap was de opmering al meteen: u bent niet de eerste en ik neem aan dat hierover ook al veel meldingen zijn gedaan bij de ACM.

En dan toch ook maar deze uitgebreide info waaruit ook is af teleiden dat u niet de eerste enenige bent: (helaas)

Verder kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zo u tot vermoeden komt dat u wordt/bent opgelicht, doe dan melding bij de politie. Men zal daar edan evenwel geen prioreiteit aangeven.

Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.:

 https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

 https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

Off topic: toen ik dit item opende en begon met antwoorden  bleek dat er al veel meer antwoorden waren gegeven dan de 6 die ik in beeld kreeg) en meer al gegeven antwoorden weer eens niet in beeld waren gekomen. (Waaronder ook die van @MARITA5 die ongeveer dezelfde info bevat. Die zag ik eerst na verzenden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2022 om 09:40
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Een kleine aanvullende opmerking: aangezien het een winkel in Amsterdam is lijkt het mij hoe dan ook zeer zinnig om een melding te doen bij consuwijzer en toch ook bij de politie met vraag om opname in het dossier 'betrouwbare leveranciers'.
Mijn advies is verder om geen kosten te maken m.b.t. terugzenden naar Chinaomdat die tenminste ca. € 40 zullen bedragen en misschien nog wel meer.
Een ingebreke stelling kost ca. € 10,00 (aangetekend verzenden) en dat is nog wel te doen al is het twijfelachtig of men aadr dan wel op reageert. Zo u betrekkelijk veel heeft betaalt kan ook een incassobureau  / deurwaarder uitkomst bieden maar dat kost normaliter ook geld tenzij het een  incassobureau is op basis van 'no cure no pay' wil handelen.

En nu ik dit zie https://designerboetiek-meyer.nl/  geeft de openingstekst mij reden om toch te vrezen dat u met uw schade zult blijvenn zitten. De openingstekst die erg duidelijk is: 'Verzendt naar Nederland'. m.i.  In ieder geval wel melden bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

Designerboetiek Meyer verzendt naar Nederland

  • Winkelen in het EUR €
  • Verzendopties voor Nederland bekijken

ju
door juliomariner Aug 18, 2022 om 11:34
1326 Antwoorden / 2 Vragen

De naam Amsterdam wordt alleen gebruikt om vertrouwen te wekken.
De kans dat u ook maar iets van dit bedrijf is te vinden is erg klein.

sira
door sira Aug 18, 2022 om 11:41
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ze zitten helemaal niet in Amsterdam, maar zijn geregistreerd in London (als dat al waar is). De gegevens zijn op te zoeken onderaan de pagina bij Impressum.

Ozymandias
door Ozymandias Aug 18, 2022 om 12:16
166 Antwoorden / Vragen

Compleet onzinnig om de politie hier mee lastig te vallen. Die kunnen hier helemaal niets mee.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 18, 2022 om 13:52
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@OZYMANDAS: helemaal niet onzinnig, ik gaf deze info toch ook waar deze shop mogelijk nog niet bekend is Bekende malafide handelspartijen | politie.nl   m.a.w. die doen en in ieder geval deden er wel iets mee!

Bal terugkaatsend: een ..... reactie?  ..... omdat dat woord op deze site niet zo wordt gewaardeerd.

Ozymandias
door Ozymandias Aug 18, 2022 om 17:25
166 Antwoorden / Vragen

Ik snap niet wat je waulelt over de bal terug kaatsen. Nogmaals de politie kan hier niets mee omdat er niets onrechtsmatigs is gebeurd. De webwinkel heeft keurig aangegeven wat de stappen zijn en voldaan aan hun plicht.

De politie kan je alleen maar doorverwijzen om er een civiel juridisch process van te maken.

Echt, je overschat je kennis ontiechelijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2022 om 14:00
16845 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v reacties etc. ook nog dit: Deze boetiek (als al af te leiden uit uit hun site, zit helemaal niet in Amsterdam en als al gezegd, men geeftr aan dat de bestellingen in het buitenland worden gedaan. Vanuit die optiek kan melden als misleidende reclame ook nog aan de orde zijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-een-klacht-indienen-over-misleidende-reclame

david
door david - Aug 30, 2022 om 10:13
4 Antwoorden / Vragen

De persoon hierachter heeft al meerdere mensen opgelicht met een andere website http://www.opso.shop en nu doet hij het met designerboetiek-meyer.nl
[edit-redactie]

david
door david - Aug 30, 2022 om 11:21
4 Antwoorden / Vragen

dit is het bedrijf erachter https://www.mimax-marketing.com/

da
door dannyhaenraets - Aug 31, 2022 om 20:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dit soort spullen staan ook op Ali en DHGate ed. En nog een stuk goedkoper. En daar krijg je wel je geld terug als er iets niet goed. Inderdaad zoals vele al zeiden, dropshipper dus geld terug krijgen is zo goed als onmogelijk. Helaas ..

sira
door sira - Aug 31, 2022 om 21:06
2336 Antwoorden / 24 Vragen

@R.Bam

Kijk maar uit met wat u aan het doen bent. Gegevens van Linkedin plaatsen en zelfs een foto van de betreffende persoon. Voor u het weet heeft u een proces aan de broek.
Begrijp mij niet verkeerd, voor mij mogen ze dergelijke figuren ook aan de hoogste boom hangen, maar u gaat wel erg ver.

david
door david Sep 4, 2022 om 12:17
4 Antwoorden / Vragen

U kunt zo gaan werken als jurist bij de vakantieman : adviseren om alles te slikken

gerbera
door gerbera - Aug 31, 2022 om 22:07
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Kan een aantal reacties ff niet volgen, de TS besteld iets en het wordt geleverd, dus geen sprake van oplichting. Dat de maten niet kloppen is te wijten aan het feit dat de TS niet zorgvuldig is geweest met het controleren van de site. Dat de naam Amsterdam gebruikt wordt kan verwarrend zijn maar er staat info op de site over retourneren. En een melding bij de politie doen heeft geen zin, zij nemen dat voor kennisgeving aan.

david
door david - Sep 4, 2022 om 08:43
4 Antwoorden / Vragen

Hier reageren mensen die de website verdedigen. Het bekende advies om je verlies te nemen

rj
door rjw Sep 4, 2022 om 10:00
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ik lees nergens dat iemand de website verdedigt.

panter22
door panter22 Sep 4, 2022 om 18:34
6599 Antwoorden / Vragen

Wat moet MB123 dan doen volgens jou? Je kunt wel roepen dat er een oplichter achter de website zit, maar daarmee krijg je je geld niet terug.

david
door david - Sep 5, 2022 om 09:44
4 Antwoorden / Vragen

Beste slachtoffers van oplichters: het enige doel van al die consumenten programma's en klachtensites en consumenten belangen is om u te vertellen dat u kansloos bent en dat u uw verlies moet slikken. Er zijn in NL wel 30 verschillende partijen bezig die met publiek geld beweren dat ze de consument beschermen maar ik wil de eerste nog wel eens tegenkomen die door dit soort babbelaars echt zijn geholpen.

Ja
door JannyBoe Sep 5, 2022 om 10:19
515 Antwoorden / Vragen

Hallo, ik snap de emotie wel hoor. Maar het klopt niet helemaal. Sowieso zijn er heel veel sites en organistaties die waarschuwen voor dit soort praktijken. Dat is al winst. Dat je je 'verlies moet nemen' is een persoonlijke uitlating, een mening van individuele mensen op het internet. En die mening is niet zelden gebaseerd op het principe eigen-schuld-dikke-bult. Ik denk er peroonlijk heel anders over. Er zijn massa's consumenten die het druk hebben met het gewone leven. Kinderen, baan, gezondheid, problemen enzovoort. En die mensen krijgen waarschuwingen lang niet altijd mee. En zitten ook niet uren op een dag op een consumentensite. Die maken wel eens een foutje. Dat is heel menselijk en 'straf' is niet nodig.

En er zijn best wel instanties die helpen de de goede weg wijzen. De Consumentenbond wijst bijvoorbeeld op het betalen met een creditcard i.v.m. de aankoopbescherming en de mogelijkheid om via charge back je geld terug te krijgen na een aankoop. Ook op andere sites wordt dit betaalmiddel genoemd. Jammer dat mensen dit niet kunnen en/of willen geloven.
Ik heb er zelf twee keer succesvol gebruik van moeten maken. Heel prettig dat die bescherming onderdeel is van de service waar je overigens gewoon voor betaalt.

david
door david Sep 5, 2022 om 10:26
4 Antwoorden / Vragen

Wat echt zou werken is dat Ideal voor die oplichters wordt geblokkeerd

david
door david Sep 5, 2022 om 10:30
4 Antwoorden / Vragen

Jannieboe ze kunnen zo jou antwoord opnemen in de algemene voorwaarden

ne
door neodutchio Sep 5, 2022 om 10:32
5151 Antwoorden / 12 Vragen

@David, oplichters zullen ook geweerd worden. Echter dropshippers en buitenlandse winkels niet. Die laatste 2 vallen ook niet onder oplichting.

david
door david Sep 5, 2022 om 10:38
4 Antwoorden / Vragen

wel als ze niet leveren en het geld houden...en dat is nou net wat ze doen...en ideal is daar ideal voor

Mabelle
door Mabelle Sep 5, 2022 om 10:53
422 Antwoorden / 1 Vragen

Jannieboe, wat zit je nou de hele tijd te zeuren over CC gebruiken? Er is geleverd, past niet en mag retour. Dat de retourkosten hoog zijn, doet er niet toe. Er valt dus niks te claimen! Als je zelf 2x een claim hebt moeten indienen ben je zelf niet bepaald bijdehand met online shoppen!
En hoe lang duurt het denk je voordat er door de banken een eigen risico van 50-100 euro ingesteld gaat worden? Ieder mens die zijn verstand gebruikt, weet dat die maatregel er vast en zeker gaat komen.

Ja
door JannyBoe Sep 5, 2022 om 11:32
515 Antwoorden / Vragen

'Zeuren' @MABELLE? Gewoon beleefd blijven en uw mening geven.
Over die maatregel: nergens iets over gelezen en nergens iets bekend, geen links. U bedenkt het zelf.

Als u het openingsbericht goed gelezen heeft stokt het contact met het bedrijf waar besteld is.
De koper tast in het duister er is geen communicatie van de webshop.
Dan is er zeker reden om een chargeback aan te vragen via de credit card maatschappij.
Weet ik uit ervaring.

Ja
door JannyBoe Sep 5, 2022 om 11:33
515 Antwoorden / Vragen

@DAVID: 'Jannieboe ze kunnen zo jou antwoord opnemen in de algemene voorwaarden'.
Werkelijk geen idee wat u daarmee bedoelt.

Mabelle
door Mabelle Sep 5, 2022 om 11:46
422 Antwoorden / 1 Vragen

Dat die maatregel er gaat komen, kan iedereen met gezond verstand weten. Denk je nou echt dat banken veel tijd en geld kwijt willen zijn aan al die klantjes die te belabberd zijn om verder te kijken dan hun neus lang is? Die blind trappen in al die fantastische aanbiedingen? Dat je er zelf al 2x ingetrapt bent, zegt mij genoeg over jou 'kennis van zaken'. Je preek over taalgebruik, bewaar je maar voor in de kerk.

david
door david Sep 5, 2022 om 11:50
4 Antwoorden / Vragen

Jannie boe...u heeft inderdaad geen idee

ni
door nietbezorgd.nl - Feb 27, 2023 om 12:22
1 Antwoorden / Vragen

Deze webshop is "notoir". Wij krijgen hier op Nietbezorgd.nl ook veel meldingen over. De klachten zijn vergelijkbaar met uw post: slechte kwaliteit en vervolgens een Chinees adres hanteren. Wij vinden dit een drempel voor het retourrecht. Het is nog maar de vraag in hoeverre dit mag (zo duidelijk geeft de webshop het niet weer namelijk). De webshop zit naar onze analyse echter in het buitenland. Deze staat bij ons op de radar en mogelijk starten we een zaak tegen deze webshop.

va
door vanlotjegetikt Feb 27, 2023 om 14:13
809 Antwoorden / Vragen

Succes, beter is het om eerst een site door te pluizen voordat je wat besteld toch..........

ni
door nietbezorgd.nl Mar 1, 2023 om 21:44
1 Antwoorden / Vragen

Dat is helemaal waar. Je hebt ook zeker meerdere sites waar je wat controles kan doen op veiligheid, reviews en tenaamstelling. Dan zit je meestal wel goed.