Ma
door Malenne Sep 27, 2024 om 15:19
Winkels & webshops

Webshop van Malen mode .nl

Ik heb een tas gekocht via van Malen.nl in Nederland. Krijg na 14 dagen een pakje uit CHina. Het is een vreselijk neptas, van plastic. Na veel heen en weer gemail. krijg ik eindelijk een retourlabel en ik moet het pakje terugsturen naar CHINA 0p eigen kosten met track en trace. Dit is echt ongehoord. Wie heeft hier ook iets mee te maken gehad en wat kan je er aan doen?? Ik weet het niet meer. Pure oplichterij dit. suggesties zijn welkom.

164 8 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Sep 27, 2024 om 15:25
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Alvorens ergens ook maar iets te bestellen: eerst de site goed bestuderen. Dan ziet u eigenlijk op het eerste gezicht ook al dat u niet in Nederland besteld. En heel veel mensen maken dit mee, simpelweg omdat men voor de prijs gaat en niet naar een betrouwbare site kijkt. En suggesties? Heeft u nog nooit iets gelezen over dropshippers etc.?

wi
door wilhelmina59 - Sep 27, 2024 om 15:29
552 Antwoorden / 0 Vragen

Advies kijk in het vervolg naar het verzendbeleid, vaak is uit de omschrijving te halen dat het een dropshitter is.
Harde les numero zoveel.

ju
door juliomariner - Sep 27, 2024 om 15:30
1375 Antwoorden / 2 Vragen

Welkom in de wereld van de dropshippers en zolderkamer hobbyisten.

marita5
door marita5 - Sep 27, 2024 om 15:40
11648 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Malenne ,

Beter controleren vooraf i.p.v achteraf .

Deze site is geregistreerd op 28 - 7 - 2024 , is een dropshipper , spullen komen uit China .
Contact alleen via e-mail , geen tel.nr / Kvk nr / adres , niks

Krijg na 14 dagen een pakje uit CHina. Het is een vreselijk neptas, van plastic

Wij garanderen niet dat de kwaliteit van producten, diensten, informatie of ander materiaal dat u koopt of ontvangt aan uw verwachtingen voldoet, of dat eventuele fouten in de service worden gecorrigeerd. Al onze producten worden rechtstreeks van onze leverancier in China naar de consument verzonden. Alle kosten zoals douanerechten en invoerrechten zijn de verantwoordelijkheid van de consument. *

ALLE RETOURZENDINGEN WORDEN OP KOSTEN VAN DE KLANT NAAR ONS CENTRALE MAGAZIJN GESTUURD

Terug sturen naar China , is een duur grapje , klik op de rode regels .

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/aankoop-van-een-nederlandse-webshop-terugsturen-naar-china-mag-dat

Klachten ,

https://nl.trustpilot.com/review/vanmalenmode.nl

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

ne
door neodutchio - Sep 27, 2024 om 15:49
5245 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe kan het toch dat mensen achteraf wel allerlei fora kunnen vinden om vragen te stellen, maar niet vooraf hetzelfde kunnen vinden om te voorkomen dat ze zomaar ergens blind gaan kopen? Wat is het nut nog van televisie, radio, kranten en allerlei andere media als er na zoveel jaar waarschuwen nog steeds zoveel mensen zijn die eerst handelen en daarna pas kijken?

Binnen 2 minuten: levertijden van bijna 3 weken, geen verplichte adresgegevens en geen verplichte KVK nummer. Alleen dat moet al reden genoeg zijn om niet te willen kopen.

Kijk je iets verder dan zie je dat alles in de aanbieding is en dat er enorme kulverhalen op hun site staan.

Wat u kunt doen is een dure detective op de zaak zetten om te achterhalen wie er achter deze nepshop zit. Dan kunt u daar een civiele zaak tegen starten en al het geld terugvorderen. Wilt u iets minder risico lopen, dan als leergeld beschouwen en de volgende keer eerst kijken waar u gaat kopen.

Ik mag hopen voor u dat niet iedereen gaat reageren die ooit te maken heeft gehad met malafide dropshippers. Dat zijn er ondertussen zoveel dat het jaren leesvoer gaat opleveren.

Mabelle
door Mabelle Sep 27, 2024 om 16:15
596 Antwoorden / 1 Vragen

Denk dat ik ook maar even een shopje ga vullen met Temu en Ali artikelen. Retourneren naar China natuurlijk.

ne
door neodutchio Sep 27, 2024 om 16:49
5245 Antwoorden / 12 Vragen

Het geld zal binnenstromen.

rj
door rjw Sep 27, 2024 om 16:51
3368 Antwoorden / 5 Vragen

Simpel: graaigedrag, veel voor weinig en dan stoppen hersens met werken bij veel mensen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 27, 2024 om 15:55
7356 Antwoorden / 3 Vragen

Kan me voorstellen dat u niet direct aan China denkt want Utrecht ligt wat dichterbij.
          uit de link:

Als je niet tevreden bent met het product dat je hebt ontvangen, kun je een retourformulier aanvragen bij de klantenservice. Vermeld altijd je bestelnummer! Je kunt dit doen door een e-mail te sturen naar het volgende e-mailadres: info@vanmalenmode.nl

https://vanmalenmode.nl/policies/refund-policy

1paul
door 1paul - Sep 27, 2024 om 16:02
3319 Antwoorden / 0 Vragen

je verlies nemen en voortaan eerst even nadenken en checken, als iets te mooi is dan...................

Mabelle
door Mabelle - Sep 27, 2024 om 16:13
596 Antwoorden / 1 Vragen

Zucht... Geld ben je kwijt. Voortaan beter opletten en checken voordat je ergens wat bestelt.