Webshop van Malen mode .nl
Ik heb een tas gekocht via van Malen.nl in Nederland. Krijg na 14 dagen een pakje uit CHina. Het is een vreselijk neptas, van plastic. Na veel heen en weer gemail. krijg ik eindelijk een retourlabel en ik moet het pakje terugsturen naar CHINA 0p eigen kosten met track en trace. Dit is echt ongehoord. Wie heeft hier ook iets mee te maken gehad en wat kan je er aan doen?? Ik weet het niet meer. Pure oplichterij dit. suggesties zijn welkom.
Alvorens ergens ook maar iets te bestellen: eerst de site goed bestuderen. Dan ziet u eigenlijk op het eerste gezicht ook al dat u niet in Nederland besteld. En heel veel mensen maken dit mee, simpelweg omdat men voor de prijs gaat en niet naar een betrouwbare site kijkt. En suggesties? Heeft u nog nooit iets gelezen over dropshippers etc.?
Advies kijk in het vervolg naar het verzendbeleid, vaak is uit de omschrijving te halen dat het een dropshitter is.
Harde les numero zoveel.
Hallo Malenne ,
Beter controleren vooraf i.p.v achteraf .
Deze site is geregistreerd op 28 - 7 - 2024 , is een dropshipper , spullen komen uit China .
Contact alleen via e-mail , geen tel.nr / Kvk nr / adres , niks
Krijg na 14 dagen een pakje uit CHina. Het is een vreselijk neptas, van plastic
Wij garanderen niet dat de kwaliteit van producten, diensten, informatie of ander materiaal dat u koopt of ontvangt aan uw verwachtingen voldoet, of dat eventuele fouten in de service worden gecorrigeerd. Al onze producten worden rechtstreeks van onze leverancier in China naar de consument verzonden. Alle kosten zoals douanerechten en invoerrechten zijn de verantwoordelijkheid van de consument. *
ALLE RETOURZENDINGEN WORDEN OP KOSTEN VAN DE KLANT NAAR ONS CENTRALE MAGAZIJN GESTUURD
Terug sturen naar China , is een duur grapje , klik op de rode regels .
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/aankoop-van-een-nederlandse-webshop-terugsturen-naar-china-mag-dat
Klachten ,
https://nl.trustpilot.com/review/vanmalenmode.nl
Controleren of een site betrouwbaar is ,
https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html
Hoe kan het toch dat mensen achteraf wel allerlei fora kunnen vinden om vragen te stellen, maar niet vooraf hetzelfde kunnen vinden om te voorkomen dat ze zomaar ergens blind gaan kopen? Wat is het nut nog van televisie, radio, kranten en allerlei andere media als er na zoveel jaar waarschuwen nog steeds zoveel mensen zijn die eerst handelen en daarna pas kijken?
Binnen 2 minuten: levertijden van bijna 3 weken, geen verplichte adresgegevens en geen verplichte KVK nummer. Alleen dat moet al reden genoeg zijn om niet te willen kopen.
Kijk je iets verder dan zie je dat alles in de aanbieding is en dat er enorme kulverhalen op hun site staan.
Wat u kunt doen is een dure detective op de zaak zetten om te achterhalen wie er achter deze nepshop zit. Dan kunt u daar een civiele zaak tegen starten en al het geld terugvorderen. Wilt u iets minder risico lopen, dan als leergeld beschouwen en de volgende keer eerst kijken waar u gaat kopen.
Ik mag hopen voor u dat niet iedereen gaat reageren die ooit te maken heeft gehad met malafide dropshippers. Dat zijn er ondertussen zoveel dat het jaren leesvoer gaat opleveren.
Denk dat ik ook maar even een shopje ga vullen met Temu en Ali artikelen. Retourneren naar China natuurlijk.
Het geld zal binnenstromen.
Simpel: graaigedrag, veel voor weinig en dan stoppen hersens met werken bij veel mensen.
Kan me voorstellen dat u niet direct aan China denkt want Utrecht ligt wat dichterbij.
uit de link:
Als je niet tevreden bent met het product dat je hebt ontvangen, kun je een retourformulier aanvragen bij de klantenservice. Vermeld altijd je bestelnummer! Je kunt dit doen door een e-mail te sturen naar het volgende e-mailadres: info@vanmalenmode.nl
https://vanmalenmode.nl/policies/refund-policy
je verlies nemen en voortaan eerst even nadenken en checken, als iets te mooi is dan...................
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Fixit faster
Wie ook een rekening gehad bij fixit faster
ik heb gezocht naar een gebruiksaanwijzing
niet de juiste gevonden nu wel rekening van 30€
moet betalen zeggen ze
maar ik ben echt niet van plan
ik heb nergens gelezen dat 30€ kost voel me genept
wie je ook ervaring met dit nep bedrijf
wie ook niet betaald
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Webshop van Malen mode .nl
Ik heb een tas gekocht via van Malen.nl in Nederland. Krijg na 14 dagen een pakje uit CHina. Het is een vreselijk neptas, van plastic. Na veel heen en weer gemail. krijg ik eindelijk een retourlabel en ik moet het pakje terugsturen naar CHINA 0p eigen kosten met track en trace. Dit is echt ongehoord. Wie heeft hier ook iets mee te maken gehad en wat kan je er aan doen?? Ik weet het niet meer. Pure ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer