KHansweert
door KHansweert Sep 23, 2019 om 11:39
Winkels & webshops

Webwinkel Bchic wil retour gestuurde product niet terug betalen

Ik heb een aantal weken geleden schoenen besteld op www.bchic.nl. Deze pasten niet, en bleven niet zitten als je ze aandeed.
Ik heb contact gezocht, omdat ik ze wilde retourneren en kreeg helaas geen reactie.

Na weer een week verder heb ik de schoenen gewoon geretourneerd, dit omdat ik via Paypal betaald had, en ik dacht dat het dan wel goed zou komen.
Via de Track en Trace kan ik zien dat ze zijn aangekomen bij de winkel en dat de winkelier het product dus weer terug heeft.

Echter heb ik nog steeds geen terugbetaling ontvangen en contact gehad met Paypal. Omdat er een te lange tijd overheen is gegaan kan Paypal mij hier niet bij helpen.

Ik heb Bchic meerdere malen proberen te bellen zonder gehoor, ook verschillede e-mails gestuurd wederom geen gehoor of reactie.
Ik weet niet meer wat ik moet doen om mijn geld terug te krijgen, heeft iemand hier een oplossing voor?!

1190 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2019 om 11:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u dat retourformulier gebruikt, of gemaild?

Du
door Duc7 - Sep 23, 2019 om 11:49
35 Antwoorden / Vragen

Als ik naar de website ga krijg ik deze pop-up te zien, denk haast zeker dat je je geld kwijt bent.

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2019 om 11:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet wat u aanklikt, maar ik kom gewoon op die site.

https://bchic.nl/

Donuts
door Donuts Sep 23, 2019 om 12:17
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De verbinding is prima beveiligd. TS jkn best zijn geld kwijt zijn, maar dan wel om een andere reden dan u bedoeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 23, 2019 om 16:39
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Een opmerking: verbinding is niet prive' wil niet zeggen dat iemand zijn geld kwijt is. Het is een waarschuwing, die gebaseerd op de veiligheidsinstelling van uw pc of telefoon of telefoon dat anderen kunnen meekijken. Ook ik kan via mijn pc de website zonder enig probleem benaderen.

sj
door sjoppy - Sep 23, 2019 om 11:57
129 Antwoorden / Vragen

Neemt u eens contact met hen op via dit formulier:
https://bchic.nl/contact/

marita5
door marita5 - Sep 23, 2019 om 12:18
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Khansweert ,

Stuur deze voorbeeldbrief , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-herinnering-aan-terugbetalen-producten-na-gebruikmaken-van-bedenktijd

Of plaats een klacht op FB ,

https://www.facebook.com/pg/bchic.nl/reviews/?ref=page_internal

Verwijzen in hun voorwaarden voor bemiddeling naar Webwinkelkeur , maar zijn daar niet bij aangesloten .

Bied dit geen oplossing , kunt u hier een klacht indienen .

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?consumer-question3=N&complaintType=1&event=main.complaints.new

aurora1
door aurora1 - Sep 23, 2019 om 12:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt maar beter die kinderfoto verwijderen van dit openbare forum voordat hij misbruikt wordt voor het zwarte net op pedosites.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 23, 2019 om 14:53
683 Antwoorden / 5 Vragen

klik HIER voor het tel nr.

panter22
door panter22 - Sep 23, 2019 om 15:14
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je die schoenen wel binnen 14 dagen na de dag van ontvangst teruggestuurd en een briefje er bij gedaan dat je een beroep doet op het herroepingsrecht?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 23, 2019 om 16:45
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Volg het advies dat al gegeven is door het zenden van een voorbeeldbrief waarin u het door u betaalde gelod 'terugvordert' en voeg daar een kopie / foto / print screen van de track en trace melding bij.
Voor zover ik kan nagaan hebben is deze webshop niet aangesloten bij een keurmerk.  En dat geeft hoe dan ook te denken als dat inderdaad zo is.

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/keurmerken-webwinkels