Mc
door Mcooms Sep 1, 2022 om 11:52
Winkels & webshops

Webwinkel onbetrouwbaar

Ik heb via de website van Baleur twee jurkjes besteld. Vandaag besteld, morgen in huis. Het heeft echter ruim 3 weken geduurd voor ze kwamen. Gisteren was het zover. Echter de jurkjes zijn van zeer slechte kwaliteit en ze zijn gewoon te klein. Het kostte mij veel moeite te achterhalen wat het telefoonnummer van het bedrijf is. Ik heb gebeld en uiteindelijk na 18 x overgaan werd er opgenomen. Ik moest maar even een e-mail sturen naar info@baleur.nl
Dat heb ik gedaan. Alleen dan krijg ik een retouradres van ze.
Na enig snuffelwerk op internet (te laat) ontdekte ik dat dit een malifide bedrijf is. Op de site staat dat je de levering binnen 14 dagen kunt retourneren. Echter, het schijnt zo te zijn dat je het op eigen kosten naar China moet retourneren.
Je koopt gewoon in Nederland op een Nederlandse site en dan retourneren naar China? Dat kan toch niet. En dan ook nog op eigen kosten.
Ik zou heel graag willen vernemen wat ik nu het beste kan doen.

[edit, gegevens verwijderd - red.]

3922 12 Rapporteer

ju
door juliomariner - Sep 1, 2022 om 11:57
1325 Antwoorden / 2 Vragen

Welkom in de wereld van de dropshippers.
Beschouw het als duur leergeld maar besteed er niet meer energie aan, is verloren moeite en tijd.
Zoek op deze site maar eens op dropshippers, er zal een wereld voor u opengaan.

sira
door sira - Sep 1, 2022 om 11:59
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Tja, helaas, ook u heeft de vele waarschuwingen de afgelopen 3 à 4 jaren in consumentenprogramma's en op forums gemist.

Zet de jurkjes op Marktplaats te koop. Diezelfde jurkjes kunt u ook op AliExpress vinden, maar dan voor 1/4 van de prijs die u nu betaald hebt.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 1, 2022 om 12:03
854 Antwoorden / 3 Vragen

Tja...

iets met gatje verbrand en op de blaren zitten.

Je hebt, zoals als opgemerkt, inderdaad met een dropshipper te maken. Lijkt me dat je de volgende keer eerst onderzoek moet doen en dan pas bestellen. Waarschijnlijk was je nog goedkoper uitgeweest als je rechtstreeks via Ali besteld zou hebben.

Ja
door JannyBoe - Sep 1, 2022 om 12:04
515 Antwoorden / Vragen

Hallo, als u met een creditcard betaald hebt kunt u contact opnemen met die maatschappij. Onder voorwaarden kunt u een beroep doen op charge back van uw aankoop. Informeer eens. Zie de website van de Consumentenbond over dropshipping. Succes.

ne
door neodutchio Sep 1, 2022 om 13:06
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Als je op dergelijke sites met de creditcard betaald kan je het beste direct een nieuwe pas bestellen.

Ja
door JannyBoe Sep 1, 2022 om 13:11
515 Antwoorden / Vragen

Eerst bellen met de maatschappij en die vertelt je wel wat je wel of niet moet doen.

Be
door Bewaklu Sep 1, 2022 om 13:51
132 Antwoorden / 1 Vragen

Jannyboe: zoals ik al eerder aan je schreef, dropshippers bieden nooooooit betaling per creditcard aan ! Je reactie is dus complete lariekoek.

Ja
door JannyBoe Sep 1, 2022 om 15:27
515 Antwoorden / Vragen

Zoals ik al eerder aan je schreef is dat niet waar. Check de webwinkel waar het hier over gaat en zie 3 creditcards staan waarmee je kunt betalen.
Voordat je iets lariekoek noemt eerst even de feiten checken.
En anders die koek zelf maar opeten.

Be
door Bewaklu Sep 2, 2022 om 14:18
132 Antwoorden / 1 Vragen

Noem er één.....

Ja
door JannyBoe Sep 2, 2022 om 14:37
515 Antwoorden / Vragen

Doe uw best @BEWAKLU.
Zo moeilijk is het niet.
Een naar de website surfen en lezen wat er staat.

sira
door sira Sep 3, 2022 om 21:52
2336 Antwoorden / 24 Vragen

@Jannyboe
Heeft u het uitgeprobeerd? De webshop kan het er wel opzetten, zoals ze ook vaak met keurmerken doen, maar in de praktijk werkt het niet. Onbetrouwbare dropshippers gaan het risico niet nemen dat het geld wordt teruggehaald.

Ja
door JannyBoe Sep 4, 2022 om 10:52
515 Antwoorden / Vragen

@Sira, probeer het zelf eens. De beste manier om er achter te komen hoe dingen in werkelijkheid lopen.

ne
door neodutchio - Sep 1, 2022 om 13:04
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Vandaag besteld, morgen in huis?

"Doordat de producten direct vanuit de leverancier verstuurd worden is er een gemiddelde levertijd van 7-14 werkdagen, nadat de order is verwerkt. De verwerkingsperiode is 1-3 werkdagen."
17 werkdagen is meer dan 3 weken.

Schijnt het te zijn dat je naar China moet sturen?
"
Retouradres: F, Kang Zhong Building, No.2 Commercial Second Street, Niushan Zhong Wu Wei, Dongcheng Street, Dongguan city, Guangdong Province, 523087, China"

En het is een Nederlands bedrijf? Er is geen adres te vinden en geen KVK nummer.

Wijze les dus, eerst kijken, dan elders kopen.

marita5
door marita5 - Sep 1, 2022 om 13:09
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MCooms ,

Is inderdaad een dropshipper , spullen komen uit China .
Contact alleen via e-mail , geen tel.nr . kvk nr.

Voorwaarden :

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

TRNR ECOM LIMITED

2301 Bayfield Building, 99 Hennessy Road
Wanchai, Hong Kong

Artikel 15 – Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Hong Kong's recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

Klachten ,

https://nl.trustpilot.com/review/baleur.nl

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/baleur/details?companyId=998bd4a8-c918-4242-a0b4-eed5b4990bf2

rj
door rjw - Sep 1, 2022 om 14:35
3261 Antwoorden / 5 Vragen

En niet raar opkijken als je binnenkort heel veel interessante aanbiedingen via email krijgt.

Ik begin toch steeds meer te denken aan een soort van internetrijbewijs voordat mensen iets mogen doen met internet. Blijkbaar is de huidige voorlichting niet voldoende.

panter22
door panter22 - Sep 1, 2022 om 16:32
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt gekregen wat je besteld hebt.
Je weet niet van wie je de jurkjes gekocht hebt, van welke stof ze gemaakt zijn, hoe groot ze vallen.
Je hebt nergens op gelet. Want kopen online is heel gemakkelijk. Een druk op de knop en je zit er aan vast.
En als je het niet aanstaat, dan stuur je alles weer terug.
Dat kan nu ook. Alleen naar China.
Let voortaan even op als je bij een onbekende webshop koopt.

Be
door Bewaklu - Sep 1, 2022 om 17:26
132 Antwoorden / 1 Vragen

Nou janny...ga jij dat dan maar eens proberen. Die knop om met cc te betalen werkt niet bij dropshippers.....

Ja
door JannyBoe Sep 2, 2022 om 09:50
515 Antwoorden / Vragen

U wilt niet dat er met een creditcard betaald kan worden.
U vindt dat dat niet moet kunnen.
Maar het kan wel.
Lezen, checken en uiteraard zélf uitproberen.
Hopelijk smaakt de lariekoek een beetje ;)

in
door inno1 - Sep 2, 2022 om 11:55
118 Antwoorden / Vragen

Niks. Voortaan eerst gewoon nadenken voordat u uw koopdrift loslaat op een website waarvan het al sinds december 2021 tot nu dezelfde klachten regent. Google op 'klacht baleur'.

pe
door pebk - Sep 2, 2022 om 15:43
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is niet per se malafide. Het is niet verboden om te dropshippen. Waarschijnlijk als u h et zelf bij Ali had besteld was het goedkoper geweest.
Wat u het best kunt doen? Er van leren en niet meer bestellen zonder te onderzoeken waar u bestelt.

PS: Gratis retour is overigens een service, geen verplichting. Uw geld terug inclusief verzendkosten dan weer wel.