Webwinkel onbetrouwbaar
Ik heb via de website van Baleur twee jurkjes besteld. Vandaag besteld, morgen in huis. Het heeft echter ruim 3 weken geduurd voor ze kwamen. Gisteren was het zover. Echter de jurkjes zijn van zeer slechte kwaliteit en ze zijn gewoon te klein. Het kostte mij veel moeite te achterhalen wat het telefoonnummer van het bedrijf is. Ik heb gebeld en uiteindelijk na 18 x overgaan werd er opgenomen. Ik moest maar even een e-mail sturen naar info@baleur.nl
Dat heb ik gedaan. Alleen dan krijg ik een retouradres van ze.
Na enig snuffelwerk op internet (te laat) ontdekte ik dat dit een malifide bedrijf is. Op de site staat dat je de levering binnen 14 dagen kunt retourneren. Echter, het schijnt zo te zijn dat je het op eigen kosten naar China moet retourneren.
Je koopt gewoon in Nederland op een Nederlandse site en dan retourneren naar China? Dat kan toch niet. En dan ook nog op eigen kosten.
Ik zou heel graag willen vernemen wat ik nu het beste kan doen.
[edit, gegevens verwijderd - red.]
Welkom in de wereld van de dropshippers.
Beschouw het als duur leergeld maar besteed er niet meer energie aan, is verloren moeite en tijd.
Zoek op deze site maar eens op dropshippers, er zal een wereld voor u opengaan.
Tja, helaas, ook u heeft de vele waarschuwingen de afgelopen 3 à 4 jaren in consumentenprogramma's en op forums gemist.
Zet de jurkjes op Marktplaats te koop. Diezelfde jurkjes kunt u ook op AliExpress vinden, maar dan voor 1/4 van de prijs die u nu betaald hebt.
Tja...
iets met gatje verbrand en op de blaren zitten.
Je hebt, zoals als opgemerkt, inderdaad met een dropshipper te maken. Lijkt me dat je de volgende keer eerst onderzoek moet doen en dan pas bestellen. Waarschijnlijk was je nog goedkoper uitgeweest als je rechtstreeks via Ali besteld zou hebben.
Hallo, als u met een creditcard betaald hebt kunt u contact opnemen met die maatschappij. Onder voorwaarden kunt u een beroep doen op charge back van uw aankoop. Informeer eens. Zie de website van de Consumentenbond over dropshipping. Succes.
Als je op dergelijke sites met de creditcard betaald kan je het beste direct een nieuwe pas bestellen.
Eerst bellen met de maatschappij en die vertelt je wel wat je wel of niet moet doen.
Jannyboe: zoals ik al eerder aan je schreef, dropshippers bieden nooooooit betaling per creditcard aan ! Je reactie is dus complete lariekoek.
Zoals ik al eerder aan je schreef is dat niet waar. Check de webwinkel waar het hier over gaat en zie 3 creditcards staan waarmee je kunt betalen.
Voordat je iets lariekoek noemt eerst even de feiten checken.
En anders die koek zelf maar opeten.
Noem er één.....
Doe uw best @BEWAKLU.
Zo moeilijk is het niet.
Een naar de website surfen en lezen wat er staat.
@Jannyboe
Heeft u het uitgeprobeerd? De webshop kan het er wel opzetten, zoals ze ook vaak met keurmerken doen, maar in de praktijk werkt het niet. Onbetrouwbare dropshippers gaan het risico niet nemen dat het geld wordt teruggehaald.
@Sira, probeer het zelf eens. De beste manier om er achter te komen hoe dingen in werkelijkheid lopen.
Vandaag besteld, morgen in huis?
"Doordat de producten direct vanuit de leverancier verstuurd worden is er een gemiddelde levertijd van 7-14 werkdagen, nadat de order is verwerkt. De verwerkingsperiode is 1-3 werkdagen."
17 werkdagen is meer dan 3 weken.
Schijnt het te zijn dat je naar China moet sturen?
"Retouradres: F, Kang Zhong Building, No.2 Commercial Second Street, Niushan Zhong Wu Wei, Dongcheng Street, Dongguan city, Guangdong Province, 523087, China"
En het is een Nederlands bedrijf? Er is geen adres te vinden en geen KVK nummer.
Wijze les dus, eerst kijken, dan elders kopen.
Hallo MCooms ,
Is inderdaad een dropshipper , spullen komen uit China .
Contact alleen via e-mail , geen tel.nr . kvk nr.
Voorwaarden :
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
TRNR ECOM LIMITED
2301 Bayfield Building, 99 Hennessy Road
Wanchai, Hong Kong
Artikel 15 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Hong Kong's recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .
https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html
Klachten ,
https://nl.trustpilot.com/review/baleur.nl
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/baleur/details?companyId=998bd4a8-c918-4242-a0b4-eed5b4990bf2
En niet raar opkijken als je binnenkort heel veel interessante aanbiedingen via email krijgt.
Ik begin toch steeds meer te denken aan een soort van internetrijbewijs voordat mensen iets mogen doen met internet. Blijkbaar is de huidige voorlichting niet voldoende.
Je hebt gekregen wat je besteld hebt.
Je weet niet van wie je de jurkjes gekocht hebt, van welke stof ze gemaakt zijn, hoe groot ze vallen.
Je hebt nergens op gelet. Want kopen online is heel gemakkelijk. Een druk op de knop en je zit er aan vast.
En als je het niet aanstaat, dan stuur je alles weer terug.
Dat kan nu ook. Alleen naar China.
Let voortaan even op als je bij een onbekende webshop koopt.
Nou janny...ga jij dat dan maar eens proberen. Die knop om met cc te betalen werkt niet bij dropshippers.....
U wilt niet dat er met een creditcard betaald kan worden.
U vindt dat dat niet moet kunnen.
Maar het kan wel.
Lezen, checken en uiteraard zélf uitproberen.
Hopelijk smaakt de lariekoek een beetje ;)
Niks. Voortaan eerst gewoon nadenken voordat u uw koopdrift loslaat op een website waarvan het al sinds december 2021 tot nu dezelfde klachten regent. Google op 'klacht baleur'.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer