Wel betaald niets ontvangen
11- 1-2019 Lenovo pc besteld bij BCC, 575,00 euro en gelijk betaald, zou de volgende dag geleverd worden, echter volgende dag sms van BCC, gezien de drukte wordt pc één dag later geleverd. Nu levert DHL niet op zondag dus zo wie zo moeilijk, Maandag direct contact opgenomen met BCC via telefoon en whatsapp na een hele dag wachten antwoord; we gaan eerst uitzoeken waar het mis is gegaan, bij DHL een onderzoek instellen daarna hoort u van ons. Ga daar dus niet mee akkoord, heb niets met DHL te maken maar met BCC zij zijn de verkoper niet DHL en wil mijn aankoopbedrag terug. Onderzoek naar verdwenen pc zou 5 dagen duren. Ze blijven er op hameren dat ze eerst een en ander willen uitzoeken bij DHL. Bij de track and trace staat al sinds afgelopen zaterdag 12-1, planning wordt gemaakt. Woensdag zou ik gebeld worden weer geen reactie van BCC. Dus weer bellen, whatsappen. Inmiddels staat op "mijn BCC" apparaat is geleverd, moet niet gekker worden. :(
Gelukkig bij BCC, dat is betrouwbaarder dan één of andere Chinese webshop. ;-)
Zal dus best wel in orde komen.
Neemt niet weg dat ze betere service zouden kunnen verlenen.
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu
Dien een klacht in: https://www.bcc.nl/klantenservice/over-bcc/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen
De voorwaarden geven hierin geen duidelijkheid, ze geven zelf aan dit nog nooit meegemaakt te hebben???. als ik van te voren had gezien dat ze bezorgen via DHL had ik me wel 3 keer bedacht. Blijft zeer klantonvriendelijk van BCC. heb ook aangegeven dat ze de pc mogen houden en dat ik zsm mijn geld terug wil. al dan niet met tussenkomst van een advocaat
"al dan niet met tussenkomst van een advocaat"
Misschien moet je het ook maar gewoon met een advocaat zien te regelen. Hoop dat je wel weet wat je dat gaat kosten.
Hoe zou het dan bezorgd moeten worden? Alle bezorgers zijn k-met-peren als je fora zoals deze bekijkt.
BCC heeft geen glazen bol en kan dus zelf niet zien waar uw bestelling is. U hebt op vrijdag besteld en dan is een van de drukste dagen. Maar als ze netjes aangeven dat het iets later wordt, waarom dan maandagochtend alweer contact opnemen? De hele dag kon geleverd worden. Nu dat niet gebeurt is moet er inderdaad het een een ander uigezocht hebben. En ja, dat onderzoek duurt enkele dagen. Het maakt daarbij niet uit of BCC een externe partij heeft ingeschakeld, ook al zouden ze het transport zelf doen, dan nog moet dat onderzocht worden.
Gelukkig heeft u de wet achter u staan. En die geeft aan dat een bestelling binnen 30 dagen geleverd moet worden, tenzij anders overeen gekomen. U heeft een datum gehoord, 1 dag na het bestellen. Dit is altijd, en ook wettelijk, een indicatieve leverdatum. Deze is niet gehaald en dan kan u BCC in gebreke stellen en ze een ultimatum stellen waarin ze redelijkerwijs moeten leveren. Oftewel, u moet ze dan 2 weken de tijd geven.
Herroepen mag natuurlijk ook. U krijgt dan binnen de wettelijke termijn van 14 dagen uw geld terug. Dus dreigen met een advocaat dat het geld z.s.m. terug moet is roepen om niets. Het is natuurlijk al grote onzin om nu te roepen dat u niet besteld had als u geweten had dat het met DHl verzonden zou worden. Bij elke transporteur gebeurd wel eens iets. En wat is er dan precies niet klantvriendelijk van BCC? Ze willen u helpen, maar omdat dat niet op uw tempo gaat is dat slecht? Omdat ze niet naar uw pijpen dansen, wat compleet irreëel is, zijn ze niet klantvriendelijk?
Gelukkig maakt u nooit een fout. En als uw leven van de aankoop af hing, was dan naar een filiaal gegaan en had daar eentje uit het schap getrokken. Het word steeds erger met de consumenten die menen maar overal rechten te kunnen halen. Helaas dus voor u, u moet gewoon geduld hebben.
Wat een reacties zeg, iedereen heeft wel zijn mening, ik moet sparen voor zoiets, en kan als ik iets koop niet even naar de winkel toe net als de meeste, als ze mij een belofte doen ga ik van uit dat ze zich daar aan houden, is nogal makkelijk om mijn geld achter te houden zonder daar iets voor terug te doen. Dus aub houd u domme reacties voor u :(
Hallo Marc,
Ik ben toch wel nieuwsgierig :
Heb je vaker spullen online gekocht bij BCC ?
Woon je heel ver van een BCC winkel?
De gedachte dat je hier een antwoord krijgt van experts is een foute gedachte.Het zijn goedwillende amateurs die eigenlijk ook niet weten hoe je dit oplost. Maak je niet druk om deze onkunde.Je bent afhankelijk van de oplossing van BCC.
Ik kan me de tijd nog herinneren dat je uitsluitend naar een stenen winkel kon gaan om iets te kopen, toen waren er geen webwinkels.
Nu hebben we het gemak van internet, maar als ik iets ècht héééél dringend nodig heb, ga ik toch weer naar een stenen winkel. En heb ik daar vandaag geen tijd voor, dan ga ik morgen.
Er is helemaal niets mis met DHL, dus u zult gewoon geduld moeten hebben en ook niet zo’n poeha maken.
En anders annuleert u toch die order, dan krijgt u binnen 14 dagen uw geld terug.
nou nou, Woon al meer dan 20 jaar op een adres (flat) en ze kunnen het niet vinden, plattegrond gemailt en beschrijving , onvindbaar. Voorgesteld om het op depot af te geven zodat ik her daar ophaal , was onmogelijk. Leve de Duitse Post dhl. ze hebben het retour Hema gedaan de sukkels. Wel overlegd steeds met hun en netjes geld terug.
Ja, ja. Gelooft u het zelf?
Ze hebben de pc van bcc retour Hema gestuurd? Dat is erg verwarrend.
Of u wel of niet moet sparen voor een aankoop, de uitkomst is hetzelfde. Die belofte is een wettelijke indicatie. Als je de wet zelfs heel letterlijk neemt dan moet BCC zich aan zijn woord houden en diezelfde dag verzenden en dan heeft de transporteur nog 29 dagen de tijd om te leveren.
Uw geld wordt ook niet achter gehouden en niets doen ze ook niet. Dat het in uw ogen niet snel genoeg gaat wil niet zeggen dat ze niets doen. BCC is een fatsoenlijk bedrijf en net zo goed als bij u thuis of op uw werk gaat er wel eens wat mis. Ook daar zijn regels voor om een foutje op te lossen. En die oplossing is niet meteen roepen en eisen, maar UW aankoop is verdwenen en daar wordt naar gezocht. U valt nog binnen alle wettelijke regels en daar moet u het dan mee doen. Uw geld wordt pas achtergehouden als u herroepen heeft en het geld niet binnen de wettelijke termijn van 14 dagen na herroeping hebt ontvangen. En BCC zou niets doen als ze achterover zouden leunen en uw bestelling niet zouden uitvoeren.
Op de 14de is en onderzoek gestart, het is nu 18 januari. Geen paniek, alles komt goed. En mocht maandag blijken dat uw pakket echt verdwenen is, dan krijgt u gewoon een nieuwe geleverd of uw geld terug. Netjes zoals het hoort. Al gaan roepen voordat de termijnen verlopen zijn heeft totaal geen nut.
Wat een reacties zeg, iedereen heeft wel zijn mening, ik moet sparen voor zoiets, en kan als ik iets koop niet even naar de winkel toe net als de meeste, als ze mij een belofte doen ga ik van uit dat ze zich daar aan houden, is nogal makkelijk om mijn geld achter te houden zonder daar iets voor terug te doen. Dus aub houd u domme reacties voor u :(
Komt goed, even geduld hebben, ze doen hun best voor u.
Al die opwinding en drama voor niets heeft u zelf het meeste last van.
Of u moet sparen voor een pc heeft natuurlijk niets met e.e.a. te maken.
En gramschap spuien op een forum bestemd voor vraag en antwoord vind ik niet zo netjes. U lijkt te verwachten dat als u zegt: spring, dat de reactie is: hoe hoog?
Het geld bouwen ze echt geen feestje van.
Anders maar annuleren als het allemaal zo vreselijk is.
Voor het overige geldt in het algemeen: met honing valt doorgaans meer te bereiken dan met azijn.....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer