No
door NovaKassa Aug 10, 2019 om 19:19
Winkels & webshops

Wel of niet betaald member

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb voor mijn verjaardag een betaald abonnement voor een half jaar gehad op Datingssite "L" (ik zal even geen naam noemen). Dit kostte naar schatting ongeveer 60 euro. Ik probeerde telkens berichten te sturen naar andere members, maar kreeg geen reactie van anderen. Dit is opzich niet vreemd bij enkele gebruikers, maar naar ongeveer 40 personen die me beleven negeren kreeg ik argwaan.

Ik heb toen de voorwaarden gelezen en hierin staat dat ik met mijn account weliswaar berichten kan versturen, maar alleen andere betaalde members kunnen deze lezen. Ik heb vervolgens "Datingssite L" diverse malen proberen te bereiken over hoe ik kan inzien wie betaald member is en wie niet. Na 3 e-mails kreeg ik eindelijk reactie van 'Datingssite L': U kunt niet inzien of iemand betaald member is.

In de voorwaarden van de website wordt echter transparantie beloofd aan de voorwaarden. Er staat echter nergens dat men niet kan inzien of iemand een betaald member is (en dit wordt wel als voorwaarde genoemd om iemand het bericht te kunnen inlezen). Bovendien beloofde het bedrijf reacties binnen 2 werkdagen (en ik heb meerdere emails moeten sturen om uberhaupt reactie te krijgen.

Na een paar maanden getouwtrek tussen "Datingssite L" en ikzelf had ik er genoeg van. Ik heb geprobeerd om mijn geld (in iedergeval voor de nog komende maanden), terug te krijgen, maar "Datingssite L" vertikt dit en legt de fout bij mij. Er zou een opzegtermijn zijn van 2 weken. Deze verborgen voorwaarde kwam ik echter pas veel later tegen. Wat kan ik doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

3340 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2019 om 19:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt dat abonnement voor een half jaar gekregen. Dus mijns inziens kunt u niet, tussentijds, opzeggen en geld terugvragen.

tenormin
door tenormin Aug 10, 2019 om 19:39
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Er zijn een paar, lees 2, goede datingsites. Uiteraard geen eigen ervaring, wel familie. Het kan dus wel.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2019 om 19:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Als het Lexa is, staat redelijk bekend en is aangesloten bij Thuiswinkel. Dus dan daar maar klacht deponeren. Als het natuurlijk Lexa is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 11, 2019 om 10:26
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als ik u was zou ik verdere moeite etc. bespraren. U heeft 'een kat in de zak' gekregen voor uw verjaardag.
Heeft u er er bij stil gestaan dat uw berichten wel degelijk door anderen kunnen zijn gelezen maar er simpelweg door die anderen niet op is gereageerd? Reageren zal m.i. nooit verplicht kunnen zijn.
M.b.t. het weigeren u gegevens te vertrekken van betaalde leden kan gerelateerd zijn aan de visie van 'Datingsite L' op toepassing van de AVG. (Wet beveiliging persoonsgegevens).

diumenge
door diumenge - Aug 11, 2019 om 10:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij een mooie casus voor de Belbus.

"Kom je er niet uit met een bedrijf en wil je contact met de Belbus? Mail dan je verhaal inclusief correspondentie naar belbus@bnnvara.nl."

wwassink
door wwassink - Aug 12, 2019 om 10:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

Al die dating sites is een grote bak bedrog, het staat vol met Fake accounts in de hoop dat je maar blijft betalen met die credits tot mijn spijt heb ik grote ervaring hier mee, het is ze alleen maar te doen om geld binnen te krijgen, dus oppasen geblazen je schrijft je gek en je blijft met die dure credits maar je blijft altijd alleen

ze
door zeiler - Aug 12, 2019 om 10:52
19 Antwoorden / 21 Vragen

waarom noem je het beestje (de datingsite ) niet gewoon bij naam. Dat kan de datingsite (Lexa ??) wakker schudden waardoor ze normaal gaan doen.  en het waarschuwt andere mensen.om de voorwaarden beter te lezen voor ze in zee gaan met zo'n site.

mo
door mof - Aug 12, 2019 om 11:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Per direct opzeggen onder vermelding van reden en alle correspondentie bewaren voor evt later een rechtszaak. Vergeet niet te melden dat u ook per direct de evt automatische incasso stopzet. Ze mogen dan niet langer incasseren. Doen ze dit wel dan overtreden ze afspraken met de bank. Dit is oplichting, ze kloppen u met valse voorwendselen het geld uit de zak. Stop de incasso als die loopt evt in overleg met uw bank.

ev
door evertgd - Aug 12, 2019 om 17:51
41 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon niets meer mee doen. Het was een cadeau, het heeft u dus geen geld gekost, hoewel ik snap, dat u zich er niet lekker bij voelt.

Tip: Zoek een gratis datingsite. Die zijn er genoeg (en dan heb ik het niet over Tinder). Mijn echtgenote en ik kennen elkaar ook van een gratis datingsite. Welke, dat doet er niet meer toe, want die site bestaat niet meer. Wij zijn sinds dag 1 gelukkig en alweer een aantal jaren getrouwd - en nog steeds gelukkig.

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2019 om 18:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het was een cadeau waar u geen cent voor heeft betaald, dus er is geen sprake van “mijn geld”. Ook kan het geval zijn dat men uw profiel niet aantrekkelijk genoeg vindt om (op) te reageren. Het is dus zinloos om uit te zoeken of te weten of iemand al dan niet een betalend lid is, nog los ervan of zulke informatie verstrekt mag worden op grond van de privacy. Als u hier de naam van die site niet wilt prijsgeven kan ook niet voor u uitgezocht worden hoe het precies met de voorwaarden zit.
Overigens kan het ook zo zijn dat alleen de gever kan opzeggen en u niet, dat u dan mogelijk na dat halve jaar voor een abonnement moet blijven betalen waar u bij nader inzien niet tevreden over bent.
Maar u kunt anders lid worden van een dansclub, bowlingclub, tafeltennisclub etc., of af en toe naar het café gaan en zo mensen ontmoeten? Dan kunt u direct zien wat voor vlees u in de kuip hebt en of het klikt, en de andere partij ook.