ki
door kia Dec 12, 2006 om 19:10
Winkels & webshops

Wie bakt dat lekkere brood??

Van vele producten uit de supermarkt weet je door wie ze zijn gemaakt. Alleen als een brood koopt bij b.v de HEMA vraag ik mij wel eens af wie bakt dit lekkere brood, waar is het nog meer te krijgen.Wie weet hier antwoordt op? Zo ook b.v het vlees van Super de Boer vind ik lekker waar kan je dit elders ook kopen?

Herman

19294 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aldi en Lidl kopen brood ergens in regio bij fabriek en hebben dus in Nederland meerdere leveranciers, dus verschillen tussen winkels kunnen voorkomen, vooral als je net op een grens woonde!

Met meerdere produkten, vooral verse moet je niet te lange aanvoer route's hebben, tijdens vakantie diverse Aldi's bezocht, en vond regelmatig toch iets andere smaak, ze proberen het wel, maar gelukkig toch iets anders...

Ik verwacht van de HEMA hetzelfde, vaak zie je aan de klips voor de sluiting en de stempel daarop uit welke fabriek het komt, vergelijk de supers uit de buurt, vooral die fabrieksbrood met fabrieksmerk verkopen, en zo kom je erachter....

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel supermarkten hebben fabrieksbrood in eigen verpakking, dus dat gaat niet altijd op.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op het produkt staat de herkomst vermeld, zo ook voor brood en vlees.
Het brood van de hema kwam vroeger bij fabrieksbakker Hus vandaan, tegenwoordig is die markt veel groter en veel supermarkten verkopen brood uit Belgie vandaan, omdat dit goedkoop is.
Het vlees van Super de boer komt voor een deel bij de firma Topvlees/Slagro uit www.topvlees.nl
s'-Gravenzande vandaan.
Uit welk land het vlees komt, waar het geslacht is en waar geboren is moet op of bij de slager vermeld worden, dit is sedert een aantal jaar verplicht.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

sedert wanneer staat de herkomst van brood vermeld op de verpakking? Als het goed is volgens wetgeving zal bij voorverpakt brood de inhoud/samenstelling gemeld moeten staan. Wie de veelal fabrieksbakker is is lang niet altijd gemeld. vaak zie je wel dat bij supermarkten de herkomst wordt gemeld als het kleinere locale bakkers betreft.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedere bakkerij heeft een eigen nr., zo ook ieder vleesverwerkings bedrijf.
Dit is wettelijk verplicht om het produkt te kunnen traceren.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het brood van de Hema ken ik niet, wel heb ik eens een advertentie in de krant zien staan waarin personeel werd gevraagd voor de Hema-bakkerij. Dus wellicht bakken zij het echt zelf. En zo niet, dan kan ik mij haast niet voorstellen dat er geen vermelding op de zak staat van de oorspronkelijke bakkerij. Mijn man levert bijvoorbeeld het brood aan de Aldi, dit is inderdaad vanuit een bakkerij die los staat van de Aldi zelf. M.a.w., Aldi neemt het bij hen af. Dit staat echter ook duidelijk op de zak vermeld! En neem nou bijvoorbeeld eieren, zelfs daarbij kun je achterhalen waar het vandaan komt. Net als wat een voorganger hier al zei, er staat dan een code of een nummer vermeld waarmee je kunt achterhalen waar het vandaan komt. En is het anders niet de kortste weg om het eens bij de broodafdeling van de Hema te vragen?

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 01:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Offtopic: als uw man bij P.A. Schat werkt mag u 'm van mij een dikke zoen geven. Geweldig brood.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil niet arrogant overkomen, maar dat ben ik zelf!

Met een broodmachine van de Aldi, met muesli van de Aldi, met notenmix van de Aldi, het kantenklare broodmeel waar je alleen maar water aan hoeft toe te voegen en de ingrediënten van hier boven belooft elke dag weer een smakelijke bijeenkomst.

Zelfs mijn huis ruikt er heerlijk door!

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie het voor de hema bakt weet ik niet maar op de clip of bij de streepjescode staat een bakkerij code. De bakkerij waar ik werk maakt voor Albert Heijn en onze code is 220 zo is altijd te achterhalen wie het brood heeft gemaakt. Wel jammer dat niet bekend is wie het brood heeft gebakken want geloof wij de bakkers vinden het leuk om te lezen als ewr mensen zijn die het lekker vinden. Brood van Aldi komt inderdaad uit diverse bakkerijen een die ken is bakkerij Braas. Maar ook hier geld dat deze regelmatig van leverancier wisselen (prijs)

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

--------- In 't vroege ochtendgloren,----------------------------------------
-------------Bakken wij uw brood--------------------------------------------
---------- Uit het goudgeel koren-------------------------------------------

Amsterdammers zullen die spreuk waarschijnlijk wel herkennen.
't Is van de bakker uit de Ruischstraat (hoek Wibautstraat tegenwoordig).
Een bakker die  al vele jaren lang wordt beschouwd als de allerbeste.
Niet alleen van Amsterdam maar ook landelijk als beste bakker beschreven.

Zeker zo beroemd als bakkerij De Duivekater van bakker Kroese te Nieuwendam die zijn Duivekaters zelfs over de hele wereld exporteerde en waar tijdens feestdagen het Nieuwendammer bootje vol was met Duivekaterkopers.

't Is even een zijsprong.
Maar ik vond het leuk om dit even te vermelden.

En vlees?
Koop dat bij een slager die zijn eigen koeien heeft grazen en zelf zorgt dat bij een slacht zijn beesten niet vol met stresshormoon komt te zitten.  een tip; Die slager die ook kraakbeen leveren kan = een lekkernij en zeer goed voor de hond!! zal vaak zo'n ambachtelijke slager zijn.

tsja, dit was ook eens in Nieuwendam.
Nietwaar Ivo? (de Wijs) en Carry (Tefsen)?

De Vrije Vogel die een restaurant om de hoek, een dokter naast de deur en een kerkhof aan de overkant heeft.
Ik zal dus nooit verhuizen!

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader@

Dat verhaal van die slager die zijn eigen koeien heeft, is een leuk fabeltje.
De doorsnee slager verkoopt minimaal 1 koe per week, dus die slager zou een hele kudde hebben.
Ook is het niet meer lonend voor een slager om zelf naar de markt te gaan, want dan is die koe helemaal niet meer rendable.
Met de huidige wetgeving zijn er ook nog maar zeer weinig slagers die nog een stuk vlees uitbenen, na de bseaffaire is dit helemaal voorbij.
Vroeger kreeg een slager nog geld voor vet en benen, maar nu kost het veel geld om het af te voeren.
Nee de slager koopt tegenwoordig bijna altijd een geslachte koe in onderdelen, of uitgebeend.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader@

Maar een ding is waar er zitten in de regio Amsterdam zeer goede slagers/worstmakers.
Heerlijke osseworst, paardeworst en ander slowfood.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De bakker om de hoek supermarkten hebben fabrieksbrood daar wordt veekl vet gebruikt en laats was iemand op de tv van de vegwetariersbond en zij dat in vooral fabrieksbrood slachtafval zit om sneller te laten rijzen daarbij wordt fabrieksbrood nog warm in een plasticzak verpakt waar het brood een slappe hap word de goeie warme bakker wordt geen vet en slachtafval gebruikt daarom is het ook duurder daarom bezuinig ik niet brood

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimtaxi: "hij z""ij"" schrijf je als "hij zei" hoor!! Haal je schoolgeld terug!!!

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, wie bakt er nog dat lekkere brood.

Goede vraag, want ik dacht dat het aan mijn smaak lag, tot ik eens in hilversum een klusje had en daar in de bedrijfskantine brood at dat mij weer terug bracht naar mijn jeugd, echt lekker vers brood. Het was dus niet mij smaak, het was dus wel degelijk de bakker, en de vraag blijft nu, waar haal ik in godsnaam in Den Haag zulk over(oven)heerlijk brood? Zelfs "warme" bakkers hebben bestelauto`s 's morgens voor de deur staan waar in voorgebakken brood zit die zij dan snel even afbakken. En invriezen is ook bij hen de normaalste zaak van de wereld geworden, en dat word niet, net als vroeger, wat goedkoper verkocht of zelfs maar vermeld.

Misschien een goed idee voor kassa, waar haal ik echt warme bakkers bruinbrood, die smaakt als vroeger, ik weet dat het bestaat en het niet mijn smaak is.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin dat deeg sneller gaat rijzen door slachtafval. Gist maakt dat het deeg gaat rijzen doordat gist zeg maar plat de suieker opeet laten zij poepjes en viola het deegrijst. Sorry maar wat die gasten hebben beweers is klink klare onzin

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, maar warme ambachtelijke bakkers zijn er nog wel. Je moet ze wel even zoeken.
Doch noodgedwongen moest ik zelf aan het bakken omdat mijn echtgenote geen gist en ook geen suiker mag. Brood wat je kan kopen in speciaalzaken is vaak niet om te eten.
Nu haal ik zelf de meel en bloem bij de molen zonder toevoegingen.
Bak het met vloeibare zuurdesem, ook verkrijgbaar bij de molen.
Dit vloeibare zuurdesem werkt even goed als droge gist en dat alles in een bakmachientje van AFK.
Het smaakt uitstekend, is niet zuur en ruikt gewoon als normaaal brood. Mijn echtgenote is hier dolgelukkig mee.
Dus bak ik nu ook brood voor mijzelf met dat vloeibare zuurdesem en eerlijk gezegd bevalt me dat beter dan met gist.
Wellicht een idee voor diegene die zoekt naar lekker brood.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 07:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te lezen heeft iedereen het helemaal fout over het brood van de HEMA.

Oja?
Ja, en ik kan het weten!!!
Ik ben namelijk zelf bakker en wij bakken het brood voor meer dan 20 HEMA vestigingen.

Ook hoeft er niet perse de afkomst van het brood vermeld te worden.
Wel is het verplicht te vermelden wat er allemaal inzit.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mevr. of Dhr. Gozik, het brood dat bij Lidl verkocht wordt, bakken ambachtelijke bakkers dagelijks vers.Proeft u eens hun polderbrood van €0,79, heerlijk gewoon.

Een "broodeter" die ook regelmatig zelf bakt.

Liesbeth.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het brood bij de HEMA bakt de HEMA zelf, en het gaat niet naar andere winkels. Het vlees bij Super de Boer komt van centrale slagerijen van Laurus. Konmar & Edah zijn ook van Laurus, maar straks niet meer.

Met vriendelijke groeten, speurlicht.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

die centrale slagerij koopt het vlees kant en klaar geslacht in onderdelen in.
Ook zijn er vleesprodukten die direct van de grossier naar de winkel gaan.
Dit vlees wordt geleverd door bedrijven die een contract hebben met Super de Boer.