Di
door Dick Duindam Jan 11, 2019 om 14:12
Winkels & webshops
Wie heeft er ervaring met de kwaliteit van DUO zonwering MULTISHADE/ MULTISOL

Ongeveer 9 jaar geleden voor € 2200 Duo zonwering binnen-benedenwoning gekocht.Begin 2018 kwam zo een gordijnin vele scheuren en flarden naar beneden vallen.Contact opgenomen met leverancier/fabrikant.Mijn hoofd vraag was:wat staat mij nog meer te wachten met de rest van deze slechte kwaliteit zonwering!!! Kreeg geen antwoord op mijn vraag! Hun schandalig antwoord was: 10% korting op mijn volgende aankoop bij HUN.maar deze kwaliteits rotzooi komt er bij niet meer in.EEN ZONWEERING DIE NIET TEGEN ZON KAN!!! Ik kan beter naar de GAMMA gaan,daar heb ik het zelfde aantal voor !/3 van de prijs!! Wie heeft ervaring met deze dure slechte materialen?? MULTISHADE is een dochter van LUXAFLEX????

8117 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2019 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Doe niet zo dwaas met al die hoofdletters.

Na negen jaar is het tijd voor iets nieuws.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 11, 2019 om 14:23
16827 Antwoorden / 202 Vragen

??

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2019 om 14:17
16827 Antwoorden / 202 Vragen

10% korting op uw volgende aankoop bij HEN?   (Bij hun wat?)

Het komt mij voor dat de levensduur van zonwering bij normaal gebruik veel langer is dan 9 jaar. Ik zie tenminste heel wat zonneschermen hangen die al veel ouder zijn.
Maar als u met de leverancier/fabrikant de fabrikant bedoelt is het voor consumenten zaak om degene aan te spreken die de zomnwering aan u heeft verkocht.
Zie: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

tijger1
door tijger1 Jan 11, 2019 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zijn gewoon twee laagjes stof.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 11, 2019 om 14:30
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ts vraagt naar ervaring over de zonwering en handelwijze.

me
door mein33 - Jan 11, 2019 om 14:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

maar deze kwaliteits rotzooi komt er bij niet meer in.

Met deze mededeling is het probleem reeds opgelost !!  ;-))

Wat wilt u met de ervaring van anderen die ook dit kwaliteidsproduct zo'n 9 jaar geleden hebben gekocht, daar heeft u toch helemaal niets aan en u kunt er ook niets mee.

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2019 om 14:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gezien de geruite pantoffels: helaas kwaliteit bestaat niet meer vandaag de dag.

Nee, zelf geen ervaring mee, want ik koop dat spul bij de Gamma en vervang het iedere 2 jaar.

bosduif
door bosduif Jan 12, 2019 om 02:04
113 Antwoorden / 21 Vragen

@Netflixan "Gezien de geruite pantoffels:"  Vind u dit zelf niet erg denigrerend?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 11, 2019 om 23:38
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Dick,

Mijn ervaring met "luxaflex" is,dat de aluminium uitvoering sterker is dan de plastic luxaflex.
De plastic delen kunnen gaan scheuren na lange tijd.

tijger1
door tijger1 Jan 12, 2019 om 00:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is noch aluminium, noch plastic. Maar stof.

ne
door neodutchio - Jan 12, 2019 om 09:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Alles heeft een oorzaak. Als iets na 9 jaar naar beneden komt vallen, dan moet u kijken hoe dat gebeurd is. Een leverancier/fabrikant heeft geen glazen bol en kan dus niet kijken wat u nog meer te wachten staat. En als u al meteen gaat roepen dat het slechte kwaliteit is, is het dan gek dat u geen antwoord krijgt? En waarom kan de zonwering niet tegen zon? Komt het door de zon dat alles naar beneden gevallen is? Overigens is raamdecoratie, of gordijnen, niet hetzelfde als zonwering.

Maar goed, de wet is er heel helder in. Gaat een product binnen 6 maanden kapot, dan moet de verkoper aantonen waar de schuld ligt. Na de 6 maanden ligt de bewijslast bij de koper. 9 jaar is ietsjes over de 6 maanden heen, dus aan u om te bewijzen dat het ook een slechte kwaliteit is. Dat doe je niet met loze kreten, schreeuwen en ononderbouwde meningen, maar met echt bewijs.

€2200,- zegt niets. Als het voor 1 stuks raamdecoratie is, dan kan het duur zijn. Als u voor dat geld voor 20 ramen besteld hebt, dan is het goedkoop. Is 1 stuks naar beneden komen zetten van de 20, dan ligt het echt niet aan de kwaliteit. Immers, de rest heeft er geen last van. Heeft u maar 1 stuks, dan is het weer een ander verhaal.
Ook wat er naar beneden is komen vallen zegt u niet. Is het alleen de stof, of is alles naar beneden gekomen. In het eerste geval zou er binnenin iets gebeurd kunnen zijn, in het tweede geval zouden bv ook rotte kozijnen waar de schroeven geen grip meer hebben de oorzaak kunnen zijn.

Oftewel, u roept een hoop, maar zegt niets. En zonder bewijs en onderbouwing kan iets als zwartmakerij, of in ergere woorden laster en smaad, gezien kunnen worden. Uw toon kunt u het beste matigen en gewoon zeggen wat er gebeurd is. Dat kunnen wij u hier ook voorzien van de juiste hulp.

pe
door peentjes - Jan 12, 2019 om 10:22
421 Antwoorden / 0 Vragen

Prima. Dan koopt u voirtaan bij de Gamma. Nee geen ervaring met duo zonwering. Maar 9 jaar lijkt me een mooie levensduur.

panter22
door panter22 - Jan 12, 2019 om 20:03
6599 Antwoorden / Vragen

Ben je hier al 1 jaar mee bezig?  En de rest van de duo rolgordijnen is nog goed?
Het lijkt erop dat de banen loslaten. Hing dit rolgorijn misschien in de zon?
Zo'n rolgorijn is geen zonwering. Daar heb je de gewone Luxaflex voor.
Wat verwacht je van de verkoper van rolgordijen die 9 jaar oud zijn.Je geld terug nadat je ze al 9 jaar gebruikt hebt?
Je hebt geen extra garantie op die rolgordijnen gekregen. Dan geldt de wettelijke garantie,nl wat is de gemiddelde levensduur van een rolgordijn? Dan is 9 jaar niet te kort, Op een gegeven moment zijn de rolgordijnen versleten en moet je nieuwe kopen.