pa
door pardijnvraag Dec 3, 2020 om 08:10
Winkels & webshops

Wie heeft ervaring met Fruugo?

In de haast zocht ik onlangs een boek om cadeau te geven. Bol was even uit de lucht en ik kwam bij Fruugo terecht. Het boek was er goedkoper en ook nog eens binnen 24 uur verzonden waardoor het ook nog op tijd bezorgd zou worden (dacht ik). Bij het lezen van de verzendmail bedacht ik me ineens dat het wellicht tweedehands was (op zich geen probleem maar in de geval wilde ik dit niet omdat ik het cadeau wilde doen). Wat ervaringen opgezocht. Over tweedehands lees ik niets terug. Wel dat het vaak uit het buitenland komt en er extra kosten bij komen. Het mijne dus uit het verenigd koninkrijk. Had ik kunnen weten als ik onderzoek had gedaan maar haast en fruugo.NL dus niet vanuit gegaan. En binnen 24 uur verzonden is natuurlijk iets anders dan bnnen 24 uur geleverd, had ik ook kunnen weten. Maar: kan ik achterhalen of het nieuw is? En: moeten douanekosten bij bezorging worden voldaan? Hoeveel zoh dit kunnen zijn voor een boek? Dan kan ik dat vast aan de ontvangers geven en laten weten (heb het namelijk direct naar het adres van de ontvangers laten sturen). Hoor het graag???? Alvast bedankt!

77060 11 Rapporteer

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 3, 2020 om 08:32
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zonder Titel is het lastig zoeken.....

Ze bieden vermoedelijk rest partijen aan zoals ooit bij de Slechte  ook voor kwam,  een deel gebruikte maar heel vele nieuwe.
Zonder Titel  is het  een loterij antwoord.

Bij 1 exemplaar meestal  gebruikte of show boek, met ezelfsoren...  anders  overproductie.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 3, 2020 om 08:37
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Hier  kunt u enkele ervaringen lezen.

    en  https://www.ervaringen.nl/fruugo.nl/2

marita5
door marita5 - Dec 3, 2020 om 08:49
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pardijnvraag ,

Douaneheffingen

Voor verzending van een EU-land naar een ander EU-land gelden geen douaneheffingen

Op de invoer van goederen tussen andere landen kunnen wel douanerechten worden geheven. De kosten zijn gebaseerd op een aantal factoren waarover wij geen controle hebben. Daarom kunnen wij u niet informeren over eventuele heffingen, aangezien deze van land tot land sterk kunnen variëren. Neem contact op met uw plaatselijke douaneautoriteiten voor meer informatie over douaneheffingen in uw land.

Vergoeding douaneheffingen:

Als er douanerechten worden geheven op uw bestelling dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van Fruugo om vergoeding aan te vragen. U zult de heffing eerst zelf moeten betalen en bewijs van de kosten moeten verstrekken om vergoeding te ontvangen.

U kunt een claim indienen door naar ons interactieve Hulpcentrum te gaan (klik een pagina terug), een paar vragen te beantwoorden en de aanvraag te starten.,

https://www.fruugo.nl/help/detail?page=6029735

U vind alle informatie , bij het bestelde boek : klik op Levering en Retouren ( in het blauw )

Douane en inklaringskosten ,

https://www.kopeninchina.nl/importeren/inklaringskosten/

http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/comment-page-9/

https://estartup.nl/invoerrechten-china/

panter22
door panter22 - Dec 3, 2020 om 09:03
6599 Antwoorden / Vragen

De ontvangers even inlichten waar je dat boek besteld hebt en vragen of en in welke conditie ze het hebben ontvangen.
Even snel gekeken, lijkt  mij zo'n site als marktplaats. Dus terugsturen naar een verkoper in het buitenland is niet zinvol,

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 3, 2020 om 10:00
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Als het boek uit Groot Brittanië komt kan nu het Brexit hier een rol spelen. Zoals al gemeld in een andere verwijzing kunnen zijn in het buitenland en buiten EU gekochte zaken onderhevig zijn aan invoerrechten en tijdelijk worden vastgehouden bij de doune.

Zie ook nog deze m.b.t. aankopen in een Verwegisstan: https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?

va
door vanlotjegetikt - Dec 3, 2020 om 13:51
809 Antwoorden / Vragen

Duitse website.
heb er wel eens plantenzaden  besteld, keurig netjes geleverd. Geen invoerrechten binnen de EU.

mi
door miennaamishaaz - Dec 3, 2020 om 21:55
725 Antwoorden / 1 Vragen

Zo te zien is Fruugo niets meer dan een bekafte versie van aliexpress.
die velen malen slechter werkt. slechtere klanten-service heeft.
Weinig duidelijkheid over wie de verkoper is.
En nog meer red flags voor mij.

Ik raad u aan om uw geld proberen terug te krijgen. en nooit meer terug gaan.

Indien u goedkoop leuke cadeautjes wilt. koop ze op aliexpress.
ja je moet wel langer wachten.

justmeagain
door justmeagain Dec 4, 2020 om 00:23
623 Antwoorden / 8 Vragen

Geld terug krijgen, dat raadt u aan. Ik zou het geld terugvragen! AliExpress is geen goed idee voor boeken, amper keuze weken zoniet maanden levertijd netvjans op douane heffingen.

mo
door mof - Dec 4, 2020 om 15:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het na 1 januari binnenkomt in NL hangt het er vanaf hoe de Brexitdeal wordt. Bij nodeal moet vanaf 20€, dat is inclusief verzendkosten! al invoerrechten gaan betalen. Als er een deal komtkandat anders worden. Als het voor 1 januari komt gelden nog steeds de EU regels, hoewel de UK nooit in Schengen heeft gezeten. Maar ik geloof dat douane kosten over de EU lopen en niet over het Schengen versrag.

audb
door audb Dec 4, 2020 om 15:40
1668 Antwoorden / 5 Vragen
@H
door @HENK@ Dec 5, 2020 om 19:11
159 Antwoorden / 1 Vragen

@MOF.... klok horen luiden maar .......

@AUDB klopt, en invoerrechten vanaf 150... en pas dan dan tellen ook verzendkosten mee

@H
door @HENK@ - Dec 5, 2020 om 19:06
159 Antwoorden / 1 Vragen

Binnen de EU zijn er voor dit soort zaken geen douane kosten, voor UK geldt dat tot nu toe ook nog..... hoe lang nog is niet bekend

jjve
door jjve - Jun 10, 2021 om 21:49
1 Antwoorden / Vragen

Via Fruugo heb ik op 23 april ! een MonsterShop 2,4 m plafonddroger houten Victoriaanse stijl deken droger -Zwart besteld. Omdat ik niet zeker was van de betrouwbaarheid van dit bedrijf heb ik de betaling via Klarna, dus achteraf, laten lopen. Het product is nooit aangekomen, al zegt het bedrijf dat ze het afgeleverd hebben. Na heel wat heen en weer gecorrespondeer, waarbij ik nimmer rechtstreeks antwoord kreeg, en ik steeds opnieuw vroeg naar een bevestiging van levering, ofwel een nieuwe verzending, heb ik tot op heden niets ontvangen. Vandaag kreeg ik echter een aanmaning van Klarna dat ik betaald had moeten hebben. Dit heb ik geweigerd, en ik heb nu geëist dat men telefonisch contact opneemt en mij uitlegt hoe het zit. Ik vermoed, net zoals meerdere andere recenscenten, dat dit een malafide bedrijf is, en dat er sprake is van oplichting. Ik ben benieuwd of dit onderzocht gaat worden.

aurora1
door aurora1 Jun 10, 2021 om 22:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Door wie?
En waarom bestelt u bij een bedrijf waarover u vooraf al twijfels heeft?

ma
door malty Jun 11, 2021 om 09:00
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als u het nog niet gedaan heeft, neem contact op met Klarna want die denken dat u het ontvangen heeft.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 15, 2021 om 10:15
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zonder bewijs van ontvangst   is het niet betalen en bij Klarna dit tijdig melden.

Wel volgende keer  nieuwe Topic openen,  die  boek hierboven is ½ jaar oude!

St
door Stephan2718 - Jun 14, 2021 om 17:51
1 Antwoorden / Vragen

Fruugo tja nieuwe telefoon gekocht samsung s10 plus, helaas kreeg ik geen nieuwe (wel besteld bij hun blackbull) deze zou via Amerika hier heen komen helaas uit china en ja het bleek een bij elkaar gezette telefoon te zijn, 4 weken na ontvangst ging de telefoon uit, dus naar samsung, tja die vonden al dat de achterkant los zat, en zagen dat het wel ogineel moederboard had, maar software konden ze uitlezen en dit bleek foute boel, dus het toestel wat door verbranding van binnen te heet te zijn geworden, heb ik achter gelaten, zodat samsung kan kijken of er copyright gepleegd is. Dag 549euro en fruugo die niet thuis is, geen reactie niets, helaas had ik een jaar eerder een hoverboard besteld bij hun deze werd niet afgeleverd en ergens gewoon onbewaakt achter gelaten ook geld weg.. dus fruugo is echt een list en vooral bedrog bedrijf. En hoop hiermee mensen de ellende te besparen die ik heb opgelopen thanks stefan

gerbera
door gerbera Jun 14, 2021 om 22:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom dan een tweede keer weer daar bestellen als het de eerste keer al mis ging? Dat is toch vragen om problemen

panter22
door panter22 Jun 15, 2021 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Laat je het hierbij?