Wie klaart online aankopen vanuit het buitenland in?
Op 7 februari 2019 heb ik via het platform "Reverb" een elektrische gitaar vanuit de Verenigde Staten gekocht. Op 12 februari arriveerde mijn pakket in Nederland en de tracking history gaf de volgende melding: Held in Customs, in Amsterdam International Mail Cent, Netherlands ( zie de link voor de volledige tracking geschiedenis : USPS Tracking
Ik heb toen Klantenservice PostNL over verdere afhandeling (kosten van BTW en invoerrechten betalen) en ontvangst van mijn pakket. Het antwoord wat ik kreeg dat de douane eerst mijn pakket moet inklaren en dat de douane het recht het om mijn pakket 30 dagen vast te houden en dat PostNL geen invloed heeft op de handelswijze van de douane. Sindsdien heb ik echt elke week gebeld, wanneer ik mijn pakket kan krijgen. Elke keer kreeg ik hetzelfde (bovenstaande)antwoord. Uit frustratie heb ik afgelopen vrijdag de douana (via de belastingtelefoon) gebeld, om erachter te komen, waarom het inklaren van mijn pakket zo lang duurt. Tot mijn schok vertelde de douanemedewerker dat zij de inklaring en vasthouden van goederen uit buitenland (ook van buitende EU) niet doen en dat PostNL een Afdeling Inklaring heeft, die dat doet! Ik kreeg zelfs een telefoonnummer (088-8688224) van de betreffende afdeling. Helaas werd er niet opgenomen toen ik het nummer belde. Wie heeft er gelijk...douane of Klantenserice PostNL? De douanemedewerkster vertelde me dat ik aan het lijntje werd gehouden, omdat ze dit VEEL vaker heeft meegemaakt. Wat kan ik verder doen om mijn pakket te krijgen? Ik wacht inmiddels al bijna 4 weken! Help me PLEASE!
Hallo Gassan ,
Als je een pakket ontvangt uit het buitenland, dan kun je te maken krijgen met extra kosten. Denk aan invoerrechten, btw, afhandelingskosten en accijns. We vertellen je graag meer over deze kosten, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. De aangifte van het pakket bij de douane regelen wij voor je .
Voor verdere informatie , klik op de rode regels.
https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/waar-blijft-mijn-pakketje
Als door de douane een pakket bij post.nl wordt tegengehouden krijgt de verkoper daar ook een melding van. Waarschijnlijk is er sprake van een verdacht pakket of de bijbehorende formulieren zijn niet in orde. Contact opnemen met de verkoper lijkt mij de eerste gang want dat post.nl voor de lol pakketten in bewaring houdt lijkt mij vrij stug.
Het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat Post.NL de boel zo snel mogelijk wil afleveren. Opslagruimte is, zeker rondom Schiphol, heel erg duur dus dan ga je niet voor lol spullen opslaan.
Een verdacht pakketje wordt aan de politie overgedragen of de EOD
Als er gezegd wordt dat het 30 dagen kan gaan duren, waarom dan elke week gaan bellen? Dat u nu bijna 4 weken wacht ligt nog steeds binnen de 4 weken.
Hoe weet de douanemedewerker dat u aan het lijntje gehouden wordt? Heeft deze inzicht in de drukte bij PostNL, of kan deze zien of er onderzoek nodig is naar uw pakket? Inderdaad, daar kan de douane helemaal niets over zeggen zonder inhoudelijk meer te weten.
U bent niet de enige 'klant' die wil importeren en u weet ook niet wat de reden is van de vertraging. Dus gewoon op een later tijdstip het 088 nummer terugbellen.
Elke grote transporteur heeft zijn eigen douane declaranten. Die doen de inklaring in naam van de douane. En ja, dat kan even duren. Geduld is een schone zaak, elke keer bellen heeft geen zin.
zoals Post NL ook zelf aangeeft in de reactie.
Het vermelden van die link is op zijn zachts gezegd niet erg handig.
Iedereen kan het formulier wijzigen!
Probeert u het eens via www.internationalparceltracking.com
vul hier uw Track & Tracenummer in en uw postcode.
Anders kunt u via www.klachtenkompas.nl uw vraag stellen aan PostNL
suc6
Niet zo aanstellerig doen en gewoon even rustig afwachten, als je haast had dan had je een gitaar in Nederland moeten kopen.
"Wat kan ik verder doen om mijn pakket te krijgen? Ik wacht inmiddels al bijna 4 weken! Help me PLEASE!"
Wat een asociale reactie van u.
Zoek de betekenis van 'asociaal' eens op Dokun. En als je dan toch bezig bent zoek dan ook eens naar 'moraalridder'.
Ik was er zelf ook wel benieuwd naar het woord 'moraalridder' dus zocht ik het even op: 'iemand die probeert een ander zijn eigen normen en waarden op te dringen'.
Als je zegt dat iemand 'niet zo aanstellerig' moet doen dan valt dat onder deze defenitie.
Hopend daar geen al te gevoelige snaar mee te hebben geraakt... ;)
Nee hoor, daar raak je zeker geen gevoelige snaar mee.
U doet wel wat dramatisch.
4 Weken is niet 30 dagen, dus waarom dan zo vaak bellen?
“Aan het lijntje” houden? Waarom? Ik zou nog maar even geduld hebben.
Dat inderdaad. Ook hier geldt dat goed en snel niet goedkoop zijn, goed en goedkoop niet snel, en goedkoop en snel niet goed.
@JORISW, ik weet niet waarom u het woord 'goedkoop' zo vaak gebruikt. Muzikanten kopen geen gitaar in de USA omdat die daar zo goedkoop is maar omdat ze op zoek zijn naar een specifiek exemplaar, met een eigen karakter, uiterlijk en geluid. Dat kunnen zeer bijzondere instrumenten zijn die bijna nergens te koop zijn.
Inmiddels al het verzoek gehad de rekening op te sturen? Er zal toch minimaal de BTW over de koop plus vracht betaald moeten worden. Plus €13,00 kosten voor post.nl. Tegenwoordig kan dit online. Heb je weer een paar dagen wachten verdiend.
Uw pakket komt binnen bij PostNL afdeling inklaring. Indien de mensen van de inklaring een faktuur vinden dan handelen zij dit af. Anders wordt de douane erbij gehaald en deze bepaalt of het pakket geopend dient te worden om te kijken of er een faktuur bij zit en om te controleren of de inhoud het land binnen mag komen. Zit er geen faktuur in dan krijgt u van PostNL afdeling inklaring een brief met de mededeling een faktuur te overleggen en eventuele kosten zoals invoerrechten en inklaringskosten. Kunt u geen faktuur overleggen dan gaat de douane bepalen hoeveel het artikel kost en daarover dient u invoerrechten te betalen. Hebt u zo'n brief niet ontvangen, wat vrijwel nooit voor komt, dan kunt u zich melden bij PostNL afdeling inklaring Amsterdam. Hebt u wel zo'n brief gekregen dan dient u te reageren met eventueel een faktuur. Het pakket zal daarna doorgestuurd worden naar PostNL afdeling pakketpost en zal naar u adres gestuurd worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer