St
door Stef90 Sep 23, 2022 om 23:22
Winkels & webshops
Winkansen

Lidl heeft voor zijn 25 jaar jubileum een kraskaart actie opgezet waarbij je prijzen kunt winnen. Het zijn prijzen van een croissantje van 25 cent maar ook een jaar lang gratis boodschappen kunnen doen. Ik heb een eigen onderneming waarbij ik meer dan 250 euro p.w. !! aan boodschappen doe en heel wat kraskaarten ontvang. De actie duurde een aantal weken, en bij elke 10 euro ontving je 1 kraskaart. Geloof het of niet. Ik heb 75 kraskaarten met daarbij geen prijs ontvangen. Ik ben uiteraard naar de winkel gegaan om mijn beklacht te doen, het personeel stond versteld en wilden dit controleren. Bij de kassa werden flink wat kraskaarten gekrast en u raad het al... Geen prijs! Ik heb het hoofdkantoor bericht en kreeg na 4 berichten te hebben gestuurd eindelijk antwoord dat ik wel een pakketje zou ontvangen ter compensatie, maar niet daarbij een verklaring hoe het in vredesnaam kan dat ik van zoveel kaartjes niet eens een croissantje van 25 cent heb gewonnen, laat staan de dikke prijzen. Ik wachtte netjes mijn pakketje af. Die ontving ik, een doosje met daarbij een sleutelhanger, pen, bieropener en meetlint met de logo van Lidl erop. Sorry, dit vind ik de klant in de maling nemen.
Ik ben daadwerkelijk benieuwd wat de winprijzen zijn bij supermarkten, en helemaal bij een winkelketen als Lidl.
Toch blijf ik afnemer bij Lidl door hun goede fruit en groenten die zeer betaalbaar en goed van kwaliteit zijn.

9071 21 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 23, 2022 om 23:38
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Winkansen zijn bij (zoals ik vermoed) bij dit soort acties 1 op héél veel. STEL: Als 1 supermarkt 250 klanten per dag zou hebben en iedere klant 10 loten zou krijgen hebben we het over 2.500 kaartendat x het aantal dagen van de actie,. zeg 30 (1 maand), is dus voor deze situatie 75.000 kaarten per winkel, ga effe uit van 100 winkels dan gaat het om 7.500.000 kaarten.

Als het aantal klanten per zaak per dag anders ligt praten we dus heel snel over een winkans 1 op 10.000.000+.

ne
door neodutchio Sep 24, 2022 om 08:11
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Maak er maar 440 winkels van die ze hebben. 250 klanten per dag is nog heel voorzichtig uitgedrukt, maar als je inderdaad dat als gemiddelde zou nemen dat die 10 kaarten zou krijgen, dan gaat het om 250*10*31*440 is 34.100.000 kaarten die uitgegeven zijn. Het aantal te winnen prijzen is 800.000. Een winkans op een prijs van 1 op 42. Met 75 kaarten zou je statistisch 1 of 2 prijzen hebben kunnen winnen. Die kans was dus al zeer klein.

Op de site van Lidl staan 24 winnaars van grote prijzen. Die kans was dus 1 op 1.420.833.

tenormin
door tenormin - Sep 23, 2022 om 23:58
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ben geen ondernemer en spendeer ook meer dan €250,00 aan boodschappen per week. Maar, eerlijk is eerlijk, u denkt toch niet dat hoeveel u ook spendeert bij de Lidl dit enig verschil uitmaakt? Winnen is een soort magic word maar net als bij de Staatsloterij en Postcodeloterij: je moet gewoon in de prijzen vallen. Zo simpel is het. Wilde trouwens wel een Lidl in de buurt: een croissantje van 25 cent!!

Gr
door Grunn1 Sep 24, 2022 om 00:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bij de Jumbo heb je ook 4 croissantjes voor een euro oftwel 25 cent per stuk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 24, 2022 om 02:02
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Stef,

Bent u als ondernemer niet goedkoper uit als u uw boodschappen doet bij de groothandel zoals de Makro?

ne
door neodutchio Sep 24, 2022 om 07:55
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Makro is goedkoop in de winstpakkers, maar dan houd het ook op. Het voordeel is wel dat je daar alles kan krijgen en bij de Lidl alleen een gedeelte.
De Makro, en andere groothandels, laat ik meestal links liggen, ze zijn veel te duur.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 24, 2022 om 08:32
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Er zijn meer aanbieders voor ondernemers zoals bijv. ook Hanos. En bij Makro is ook op basis van mijn ervaring lang niet alles goedkoper, afgezien van het feit dat er ook geen Makro in iedere directe omgeving te vinden is. Makro België is failliet.

ne
door neodutchio Sep 24, 2022 om 09:12
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Makro België is verkocht, maar zeker (nog) niet failliet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 24, 2022 om 08:30
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, het is en blijft een krasloterij en de enige die antwoord zou kunnen geven op uw vraag m.b.t. de kanse is toch echt alleen de directie van Lidl.
Voorzover ik de reclame heb gezien stelt men ook dat er ook kleine kado's kunnen zijn.

rj
door rjw - Sep 24, 2022 om 08:49
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon nooit meer naar Lidl gaan. Met stemmen met je voeten raak je ze het meest. Dat zal ze leren!

hutch
door hutch - Sep 24, 2022 om 20:09
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Lidl of niet.... Welke winkel dan ook....

Is het uberhaupt wel te controleren of er iemand wat of iets wint? Denk het niet!
U heeft dus eigenlijk bewezen dat al deze acties, van welke instantie dan ook, totaal oncontroleerbaar is.

Het is niets anders dan marketing, klanten lokken enz..... Een vorm van misleiding.

rj
door rjw Sep 25, 2022 om 14:00
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Als je iemand beschuldigt van misleiding neem ik aan dat je harde bewijzen hebt. Wil je die met ons delen? Dat een individu niet kan controleren of niemand kent die wel eens wat gewonnen heeft komt niet in de buurt van een gedegen onderzoek.

Th
door Theawaalen - Sep 24, 2022 om 20:29
113 Antwoorden / 5 Vragen

Ik had 4 krasloten en 1 prijs dit was een speciaal stukje kaas

panter22
door panter22 - Sep 24, 2022 om 20:57
6599 Antwoorden / Vragen

Ga je bij jou eten en krijg je producten van de Lidl op je bord?
Neem de volgende keer de loten niet meer aan, dan hoef je je niet meer te ergeren.

gerbera
door gerbera - Sep 25, 2022 om 22:09
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Och u ziet dus dat u niets gewonnen heeft dus hoeft u ook niet blij te zijn, bij onze blauwe super had je op elke kaart prijs alleen.......de schappen waarin de artikelen moesten liggen waren leeg.

mo
door mof - Sep 26, 2022 om 11:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zo, en wat wilt u? LIDL mag zelf bepalen hoe groot de winstkans is. Zolang de prijzen zo zijn dat u daar blijft kopen dan is er toch niets loos? Als de actie er niet was geweest had u toch ook niet geklaagd?

Jo
door John224 - Sep 26, 2022 om 11:27
5 Antwoorden / Vragen

1 kraskaart ontvangen en gelijk prijs ijsjes ;-)
het is en blijft winkansen

lo
door lopaka - Sep 26, 2022 om 12:09
70 Antwoorden / 47 Vragen

Beste Stef90
de kraskaarten zijn alleen maar lokkertjes
Als je regelmatig op deze site kijkt dan lees je dat steeds meer mensen klachten hebben over de Lidl o.a. Achteruitgang van hun artikelen en het niet meer verkopen van bepaalde goedkope merken.
steeds meer mensen laten de Lidl links liggen en gaan naar een andere supermarkt

al-freddy
door al-freddy - Sep 26, 2022 om 12:14
3 Antwoorden / Vragen

Bij de krasactie van Albert Heijn won ik 15 vaatwastabletten ter waarde van ruim € 7,00.
Ruim een maand geleden denk ik inmiddels.
In tenminste 8 plaatsen in het land heb ik in meerdere AH winkels gezocht naar dit product.
Tot op heden was het desbetreffende product altijd op.
Ik heb het kraslot nog steeds in mijn portemonnee zitten
Hoezo altijd een gratis product?
Hoe voel je je dan?

gerbera
door gerbera Sep 26, 2022 om 15:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

komt mij zeer bekend voor.

ka
door kaartendraak - Sep 26, 2022 om 12:17
179 Antwoorden / 2 Vragen

Jaja, winkels lokken je met van alles om meer uit te geven dan je normaal zou doen...................

ha
door harrybre - Sep 26, 2022 om 12:40
240 Antwoorden / Vragen

Wat had u dan gedacht ? Op € 1000 boodschappen = 100 kraskaarten één keer een prijs van € 100 ? Oh, en even de prijzen van de productren met 10% omhoog doen ?
Denk aan de reclameboodchap van ik dacht C-1000 nogal wat jaren geleden.

"zonder fratsen, want fratsen kosten geld... UW geld".

ma
door marleenvanh - Sep 26, 2022 om 12:59
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had ook geen prijs (ben niet zo'n grote klant), maar ik zou wel graag willen weten of er iemand in NL een grote prijs gewonnen heeft. Het riekt idd naar BELAZEREN van je klanten..... AH deed het anders. ALTIJD prijs maar heel vaak prijs niet voorradig. Ook voilksverlakkerij!!

gerbera
door gerbera Sep 26, 2022 om 15:36
7358 Antwoorden / 14 Vragen

dus niet alleen bij mijn AH lege schappen.

panter22
door panter22 Sep 26, 2022 om 17:33
6599 Antwoorden / Vragen

Bij mijn AH werd alles weer aangevuld. Keurig een bordje er bij wat het product van de prijs was. Ik heb al mijn kranskaarten kunnen inleveren.
Ik kom een paar keer per week bij AH. Dus meer kans.

panter22
door panter22 Sep 28, 2022 om 15:46
6599 Antwoorden / Vragen

Wie gewonnen heeft kun je gewoon op de website lezen.
Je kunt niet altijd winnen,

re
door red1 - Sep 26, 2022 om 13:39
329 Antwoorden / 1 Vragen

het gaat er alleen om zoveel mogenlijk aan jou te verdienen

panter22
door panter22 Sep 26, 2022 om 17:34
6599 Antwoorden / Vragen

Daarvoor hebt je toch een winkel.

Zjeng3009
door Zjeng3009 - Sep 26, 2022 om 14:16
11 Antwoorden / Vragen

de lidl bestaat 25jaar en men kreeg een tijdje bij iedere 25€ aan boodschappen één kraslot ,bij welke lidl bent u geweest waarbij je bij elke 10€ een kraslot kreeg ?.

marcellikaasje
door marcellikaasje - Sep 26, 2022 om 17:30
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had van de 6 kraskaarten een mini-appeltaartje gekrast.
Dus er zitten wel winnende krasloten tussen.

Di
door DirkJ - Sep 28, 2022 om 08:54
8 Antwoorden / Vragen

Ik doe gewoon mijn wekelijke boodschappen bij Lidl Drachten voor 2 personen en heb 3 maal een pak frisse fruitdrank gewonnen op de kraskaarten. Best wel lekker!

latevogel
door latevogel Sep 28, 2022 om 16:44
86 Antwoorden / 0 Vragen

En die zit al zonder centjes want ze verbouwen ;))

latevogel
door latevogel - Sep 28, 2022 om 16:38
86 Antwoorden / 0 Vragen

Laat hen i.p.v. deze kinderachtige acties, de prijzen over de hele linie verlagen!!!
We zijn net kleine kinderen bij de vroegere grabbelton, "oh, heb ik iets"?  "Oh nee, je hebt geen prijs(je) maar grabbel maar fijn door voor een nieuw kwartje"!

Wie neemt wie in de maling?

Gelooft u allen dat het gratis akties zijn? U moet uiteindelijk uw eigen prijs(je) betalen want zo leerde ik al snel: "komt het niet uit de lengte, dan wel uit de breedte".