Winkel accepteert geen retouren omdat ze geen webwinkel zijn.
Er is een winkel in NL die op hun website het volgende beweerd:
Wij zijn een muziekwinkel met een website, geen online webwinkel. Daarom nemen wij geen verkochte goederen retour natuurlijk, behalve bij defecten etc. In dat geval wordt het geleverde vervangen of hersteld.
Mag dit volgens de wet?
Topantwoord
Geen online webwinkel? Op hun homepage staat:
Geen idee hoe je die winkel dan kan noemen? Omdat ze de goedkoopste zeggen te zijn nemen ze geen retouren aan. Dat is natuurlijk kolder. Er zijn diverse uitzonderen op het herroepingsrecht, maar deze onderdelen staan daar echt niet tussen.
Dus nee, dit mag niet volgens de wet.
Topantwoord
Gewoon niks bestellen bij dat soort winkels. Dat heeft meer effect dan ellenlange discussies op fora zoals deze.
Topantwoord
U kunt deze winkel melden bij de ACM.
Een geschil waar u niet uitkomt kunt u bij de rechter aankaarten.
Een Winkel?
Jammer, had graag hier de naam gelezen, want Goolgle vind dit dan ook en koste hun meer omzet dan deze claim afwijzen opleverde.
Dergelijke voor relatief kleine bedragen waar niemand een rechtzaak voor zal beginnen moeten we zo helaas stoppen.
Even googelen op de tekst en je komt in Almelo terecht.
Google gebruikte geen Google om een winkel naam te vinden helaas!
Verder loop ik bij Google gebruik de kans op verkeerde winkel uit te komen.
Almelo, als het stoplicht defect is ga ik daar wel eens kijken.
Een online firma, vaak ontdekte ik veel later dat ze paar straten verder zaten dan waar ik toen woonde!
Een foute winkel die een dergelijk wettelijk niet toegestane methode heeft hier zwart maken mag.
Zij begonnen tenslotte.
https://meibergen.nl/veel-gestelde-vragen/
Ja, van Webshop verhaal tot gewone Winkel... beetje je weet het zelf niet.
Maar dat niet mogen terug sturen, is tegen de wet en zitten ze fout mee.
Ik rekende op platen winkel waar je CD kon bestellen, foutje... maar deze apparaten?
Als die in onbeschadigde en nog als nieuw verkoopbaar terug komen lijkt het mijn geen probleem.
Een kreukel doos wel, of vieze vingers, ze zijn geen schoonmakers.
Iets strengere retour voorwaarden zijn wel altijd legaal.
Ook ontbreekt bij veel apparaten de specificaties, en dan krijg je ook vaker iets door retour.
En over hun lage prijzen, dit is een speciaalzaak en niet echt makkelijk op prijzen te vergelijken...
Maar ze moeten wel hun voorwaarden gaan aanpassen of stoppen online.
Nu ook Google kan lezen via de link zal het veel omzet gaan kosten.
Ik weet niet of ik dit bedrijf hier bij naam MAG noemen.
Natuurlijk mag u dat noemen.
.
Je hebt al een complete tekst van hun website neergezet dus is het bedrijf zo te vinden.
Topantwoord
Dus de winkel heeft wel een website waar je spullen kan kopen?
deze WEL Thuis laat bezorgen.
maar ze accepteren geen retouren omdat ze geen online winkel zijn?
Dit is een klasiek gevalletje van het overtreden van de Wet koop op afstand.
--------
Indien je het product alleen kan afhalen in de winkel en niet thuis kan laten bezorgen zouden er iets andere regels moeten gelden.
Om uw vraag te beantwoorden:
NEE DIT MAG NIET.
Als u er iets hebt gekocht, en de winkel wil het retour niet accepteren kunt u het beste contact opnemen met het ACM
-----------------
Daarnaast overtreed die winkel de volgende regels
Waarbij ze:
1 geen kvk op de site vermelden
2 geen duidelijkheid over de wettelijke bedenktermijn
3 geen duidelijke informatie over garantie termijn.
4 geen duidelijkheid over het bestel-process
5 geen tot weinig duidelijkheid over het aanbod/prijs
6 weinig duidelijkheid over het betalings-process {alleen factuur mogelijk, van wat ik kan zien}
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/checklist-verkoop-via-internet
Topantwoord
Als ze de website alleen zouden gebruiken ter promotie en dus niets zouden verkopen via de website, dan zou het kloppen. Maar je kan gewoon bestellen op die website en als je dat dus hebt gedaan, dan heb je gewoon recht op je wettelijke bedenktijd.
www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd
Topantwoord
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Service elektrische fietsen bij stella
Mijn display van mijn stella fiets is defect. En kan de fiets niet gebruiken.
In augustus bij de stella fietsen winkel in Bergen op Zoom geweest en ze zouden een
nieuwe display bestellen. Echter de display komt niet binnen.
Ik heb op 3 , 19 en 25 september mail gestuurd naar Stella waarbij ik steeds bericht terugkrijg
dat ik binnen 5 dagen reactie zou krijgen, doch in alle ge
...
Lees meer
Bedrijf factureert zonder mij te voren inf over de kosten, mag dat?
Het nieuwe huis dat we gekocht hebben heeft aan de voorkant een hek dat niet goed sluit, 1 paal staat scheef en een deel van het hek is 8cm lager dan de rest van het hek (geen gezicht).
We hebben contact opgenomen met het bedrijf dat het hek toen (6j geleden) geplaatst heeft. Ze vroegen ons om foto's die hebben we gestuurd. Toen wilden ze komen kijken en daarvoor hebben we een afspraak gemaak
...
Lees meer
Heb een 10 maanden oude koelkast Lekt enorm water,blijkt niet nieuw te zijn,al G
Koop nieuwe koelkast bij een witgoedfirma, na 10 maanden kom ik terug van een weekje vakantie en het water stroomt uit mijn koelkast. De lade eronder staat al open gebarsten. Dan moet ik meer dan een maand wachten op een AEG expert. Die zegt dit is niet meer te repareren deze koelkast is niet nieuw en is al eens gerepareerd. Krijg wel een nieuwe koelkast,maar de schade willen ze niets van wete ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer