Kr
door Kram1974 May 1, 2021 om 17:54
Winkels & webshops

Winkel accepteert geen retouren omdat ze geen webwinkel zijn.

Er is een winkel in NL die op hun website het volgende beweerd:

Wij zijn een muziekwinkel met een website, geen online webwinkel. Daarom nemen wij geen verkochte goederen retour natuurlijk, behalve bij defecten etc. In dat geval wordt het geleverde vervangen of hersteld.

Mag dit volgens de wet?

16944 42 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - May 1, 2021 om 17:59
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Geen online webwinkel? Op hun homepage staat:

"DE ONLINE MUZIEKWINKEL VAN NEDERLAND VOOR DE LAAGSTE PRIJS EN DE BESTE GARANTIE EN SERVICE."
Geen idee hoe je die winkel dan kan noemen? Omdat ze de goedkoopste zeggen te zijn nemen ze geen retouren aan. Dat is natuurlijk kolder. Er zijn diverse uitzonderen op het herroepingsrecht, maar deze onderdelen staan daar echt niet tussen.

Dus nee, dit mag niet volgens de wet.

Kr
door Kram1974 - May 1, 2021 om 18:01
11 Antwoorden / 1 Vragen

Welke partij moet iemand dan inschakelen om alsnog tot een oplossing te komen?

va
door varaabonnee May 3, 2021 om 11:41
4 Antwoorden / Vragen

de ACM

Topantwoord

rj
door rjw - May 1, 2021 om 18:06
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon niks bestellen bij dat soort winkels. Dat heeft meer effect dan ellenlange discussies op fora zoals deze.

Topantwoord

sw
door swat1500 - May 1, 2021 om 18:06
3763 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt deze winkel melden bij de ACM.
Een geschil waar u niet uitkomt kunt u bij de rechter aankaarten.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 1, 2021 om 18:20
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een Winkel?

Jammer,  had graag hier de naam gelezen,  want Goolgle vind  dit dan ook en  koste hun meer omzet dan deze claim afwijzen opleverde.

Dergelijke   voor relatief kleine bedragen waar niemand een rechtzaak voor zal beginnen   moeten we zo helaas stoppen.

ne
door neodutchio May 1, 2021 om 19:00
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Even googelen op de tekst en je komt in Almelo terecht.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 2, 2021 om 11:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Google gebruikte geen Google om een winkel naam te vinden helaas!

Verder loop ik bij Google gebruik de kans op verkeerde winkel uit te komen.
Almelo,  als het stoplicht defect is ga ik daar wel eens kijken.

Een online firma,  vaak ontdekte ik veel later dat ze paar straten verder zaten dan waar ik toen woonde!
Een foute winkel die  een dergelijk wettelijk niet toegestane methode  heeft  hier zwart maken mag.
Zij begonnen tenslotte.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 2, 2021 om 11:26
1389 Antwoorden / 10 Vragen

https://meibergen.nl/veel-gestelde-vragen/

Ja,   van Webshop verhaal tot   gewone Winkel... beetje je weet het zelf niet.

Maar  dat niet mogen terug sturen,  is tegen de wet en  zitten ze fout mee.
Ik rekende  op platen winkel waar je  CD kon bestellen, foutje... maar  deze apparaten?
Als die  in  onbeschadigde  en nog als nieuw verkoopbaar terug komen   lijkt het mijn geen probleem.

Een kreukel doos  wel, of vieze vingers,  ze zijn geen schoonmakers.
Iets strengere  retour voorwaarden zijn wel altijd legaal.

Ook ontbreekt bij veel apparaten  de specificaties,  en dan krijg je ook vaker iets door retour.
En over hun lage prijzen,  dit is  een speciaalzaak en niet echt makkelijk op prijzen te vergelijken...

Maar ze moeten wel hun voorwaarden gaan aanpassen of stoppen online.

Nu ook Google kan lezen   via de link  zal het veel omzet gaan kosten.

Kr
door Kram1974 - May 1, 2021 om 18:27
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of ik dit bedrijf hier bij naam MAG noemen.

tijger1
door tijger1 May 1, 2021 om 18:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag u dat noemen.

Kr
door Kram1974 May 1, 2021 om 18:32
11 Antwoorden / 1 Vragen

.

rj
door rjw May 2, 2021 om 09:54
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt al een complete tekst van hun website neergezet dus is het bedrijf zo te vinden.

Kr
door Kram1974 - May 1, 2021 om 18:36
11 Antwoorden / 1 Vragen

Muziek Meibergen Almelo

https://meibergen.nl

Topantwoord

mi
door miennaamishaaz - May 1, 2021 om 18:40
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dus de winkel heeft wel een website waar je spullen kan kopen?
deze WEL Thuis laat bezorgen.
maar ze accepteren geen retouren omdat ze geen online winkel zijn?

Dit is een klasiek gevalletje van het overtreden van de Wet koop op afstand.
Indien je het product alleen kan afhalen in de winkel en niet thuis kan laten bezorgen zouden er iets andere regels moeten gelden.

Om uw vraag te beantwoorden:
NEE DIT MAG NIET.

Als u er iets hebt gekocht, en de winkel wil het retour niet accepteren kunt u het beste contact opnemen met het ACM

Daarnaast overtreed die winkel de volgende regels
Waarbij ze:
1 geen kvk op de site vermelden
2 geen duidelijkheid over de wettelijke bedenktermijn
3 geen duidelijke informatie over garantie termijn.
4 geen duidelijkheid over het bestel-process
5 geen tot weinig duidelijkheid over het aanbod/prijs
6 weinig duidelijkheid over het betalings-process {alleen factuur mogelijk, van wat ik kan zien}

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/checklist-verkoop-via-internet

Topantwoord

diumenge
door diumenge - May 1, 2021 om 18:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ze de website alleen zouden gebruiken ter promotie en dus niets zouden verkopen via de website, dan zou het kloppen. Maar je kan gewoon bestellen op die website en als je dat dus hebt gedaan, dan heb je gewoon recht op je wettelijke bedenktijd.

www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 1, 2021 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hartstikke fout van dit bedrijf.

Kr
door Kram1974 - May 1, 2021 om 18:52
11 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas komen ze hier al jaren mee weg, als je bezwaar maakt krijg je allerlei verwensingen naar je hoofd, dus ik heb een meld formulier van het ACM ingevult, even kijken wat daar uit komt.

rj
door rjw May 3, 2021 om 20:20
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Maar als ze dat al jaren doen, waarom wil je er dan uberhaupt nog iets kopen? Er zijn zat goede webwinkels te vinden op dit gebied.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - May 1, 2021 om 19:44
7154 Antwoorden / 3 Vragen

Is meibergen.nl lid van een keurmerk?

Uit de link:
De webshop meibergen.nl is volgens onze informatie niet lid van een bekend keurmerk. Dit hoeft niet te betekenen dat de webshop onbetrouwbaar is, wel mis je hierdoor bepaalde zekerheden die je wel hebt bij een webshop aangesloten bij een bekend keurmerk. Denk daarbij o.a. aan controle op juridische eisen en geschilbemiddeling.
https://webshopchecker.nl/shop/meibergen-nl/

Topantwoord

Iv
door Ivo W - May 1, 2021 om 19:56
727 Antwoorden / Vragen

Als het om een winkel gaat die inderdaad geen 'webwinkel' is, en dus geen mogelijkheid biedt tot koop op afstand, dan klopt die tekst. Voor aankopen in de fysieke winkel hoeft de winkelier geen retour-mogelijkheden te bieden.

Maar wanneer het een fysieke winkel is waarbij je via de website ook artikelen kunt bestellen, of telefonisch of anderszins op afstand en die bestellingen gewon verzonden worden naar het door de koper opgegeven adres, is het gewoon koop op afstand.

Zelfs alle vormen van 'Click&Collect' die we de afgelopen weken hebben gehad, zijn vormen van koop op afstand: de reservering van de goederen, de overdracht van winkelier naar klant en de betaling vonden buiten de winkelruimte (die laatste twee handelingen meestal op een tafeltje voor de deur) plaats. Dus niet in de winkel, maar 'op afstand'.

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 1, 2021 om 19:59
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kram1974 ,

Wat èèn onzinverhaal van deze verkoper .

Meulbergen.nl verkoopt ook via Bol.com , daar heeft u wel 30 dagen bedenktijd .
Kvk nr staat niet op de site , maar zijn wel ingeschreven bij Kvk .

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=meibergen.nl&start=0&site=kvk2014

https://www.bol.com/nl/v/muziek-meibergen-almelo/887054/

Lees hier herroepingsrecht ,

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/

Wettelijke regelgeving webshops ,

https://www.mkbservicedesk.nl/1070/wat-wettelijke-regelgeving-voor-webshops.htm

Topantwoord

hutch
door hutch - May 1, 2021 om 20:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Daar ik dit zo'n raar verhaal vind van dat bedrijf, ben ik zo vrij geweest om hen (online) op de wettelijke verplichtingen te wijzen.
Zodra ik een antwoord krijg (?), zal ik dit hier vermelden.

hutch
door hutch May 1, 2021 om 20:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Welkom op de webshop van Muziek Meibergen Almelo. "

"ONLINE KUNT U BIJ ONS 24/7 BESTELLEN, SNELLE LEVERING BINNEN ENKELE DAGEN."

"DE ONLINE MUZIEKWINKEL VAN NEDERLAND"

"Na bestelling nemen wij direct contact met u op en krijgt u onze betaalgegevens. Na betaling hebt u de bestelling meestal binnen 1 of 2 dagen thuis."

"Verzenden is gratis bij bestellingen vanaf een totaalbedrag van 50 euro."

"Wij kunnen ook bij een pickup point leveren als u dat aangeeft. Wij verzenden onze pakketten met DPD."

Kan (of moet) het dan NOG duidelijker.....???

Kr
door Kram1974 May 3, 2021 om 10:47
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben erg benieuwd met welk antwoord ze komen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 1, 2021 om 23:04
2008 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk mag dat. Als ze inderdaad een winkel zijn met een website en u alleen in de winkel kunt kopen en ze geen webwinkel hebben mag dat zeker. Maar zodra u er iets op afstand besteld wat bij u thuis afgeleverd wordt, heeft u daarover retourrecht.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 2, 2021 om 10:11
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Zoals al gezegd presenteert deze ondernemer zich wel degelijk als webwinkel en voldoet dus niet aan de wetgeving m.b.t. wettelijke bedenktijd.

Wat te doen: er zijn een aantal mogelijkhedenen die zijn:
1. https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer als al genoemd  (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)
2. melden bij https://www.klachtenkompas.nl/ griatis service van de consumentenbond
en eventueel ook
3. in gebreke strellen m..b.t. het niet naleven van de wetgeving middesl bijv. deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling en let dan wel op dat het gaat over niet naleven van dewetgeving. Voor nadere achtergrond info:  https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 2, 2021 om 11:17
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een aanvullende opmerking: men beseft kennelijk (of negeert bewust) dat de wettelijke bedenktijd geldt voor ALLE KOOP OP AFSTAND en hun argument dus helemaal nergens op slaat. Citaat uit de info waar ik nu naar verwijs: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen   Van koop op afstand is sprake als je een product koopt via internet, via een postorderbedrijf, via de telefoon, een bestelbon uit een krant of tijdschrift of per fax. Het gaat dus om situaties waarbij je geen persoonlijk contact hebt met de verkoper, zoals je dat wel hebt bij aankoop van een product in de winkel of aan de deur.  ps. ik zie inmiddels ook de opomerking van @HUTCH.

ne
door neodutchio - May 2, 2021 om 12:35
5128 Antwoorden / 12 Vragen
newmikey
door newmikey - May 3, 2021 om 08:58
830 Antwoorden / 0 Vragen

Pure onzin. Het gaat er in de wet niet om wat voor winkel je bent trouwens maar hoe een specifieke aankoop gedaan wordt - op afstandverkopen geldt retourrecht ongeacht het type winkel.

Kr
door Kram1974 - May 3, 2021 om 10:49
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie nu pas dat dit bedrijf afrekent met negatieve reviews op google, als het een negatieve review van een klant is dan worden zonder pardon de prive gegevens van de klant onder de review geplaatst.

Ik heb contact met ACM gehad maar die kunnen hier vrij weinig mee.

jewee
door jewee - May 3, 2021 om 11:40
61 Antwoorden / Vragen

Vlgs mij heb je bij een online aanschaf altijd 14 dagen bedenktijd en kan je binnen die termijn je koop ontbinden en artikel terugsturen.

mo
door mof - May 3, 2021 om 11:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer u op een website bestelt en het wordt als pakket bij u geleverd is dat koop op afstand en daarmee verplicht de verkoper zich akkoord te gaan met 14 dagen retourrecht.
besteld u en haalt u het zelf af, dan is het geen verkoop op afstand en hoeft de winkelier zich niet aan de spelregels van verkoop op afstamd te houden.

Kr
door Kram1974 - May 3, 2021 om 12:06
11 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een antwoord van de winkel op een negatieve Google review:

Anonieme toetsenbord ridder. Maar klopt wel, geen retour mogelijkheid maar wel de laagste prijs in Europa. Dat scheelt honderden euro’s.
Dus als u zeker bent van een product koopt u bij Muziek Meibergen.
De vele positieve reacties zeggen genoeg !

tijger1
door tijger1 - May 3, 2021 om 12:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus een bedrijf waar je zeker niet moet kopen.

Kr
door Kram1974 - May 3, 2021 om 12:12
11 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger1

Mee eens...maar als je daar al hebt gekocht en je wilt retourneren dan heb je dus een probleem.

la
door lagerweij - May 3, 2021 om 12:55
31 Antwoorden / 1 Vragen

Bij een gewone winkel waar je persoonlijk wordt geholpen is ruilen een service van de winkel maar wettelijk niet verplicht.Heel veel mensen denken dat dat welk zo is, maar dat komt omdat veel winkels dat toch toestaan in verband met toekomstige klandizie

ne
door neodutchio May 3, 2021 om 14:12
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Het gaat hier niet om koop in een reguliere winkel, maar om een online aankoop in een webwinkel.

Kr
door Kram1974 - May 3, 2021 om 13:15
11 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dit is koop op afstand, wat zij als winkel aanbieden, op hun website kun je gewoon bestellen. Echter gaat deze winkel er van uit dat zij een gewone winkel zijn en online verkoop niet valt onder koop op afstand.

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 3, 2021 om 13:36
11493 Antwoorden / 15 Vragen

@kram1974 ,

Wat een flut antwoorden van Meibergen , u heeft al een klacht geplaats op FB .
Plaats overal op soc media een klacht .

Klachtenkompas en klacht.nl .

https://www.klachtenkompas.nl/

https://www.klacht.nl/

Als u een klacht heeft over een Nederlandse verkoper, dan kunt u contact opnemen met het Juridisch Loket. De juristen van het Juridisch Loket, kunnen u adviseren en eventueel doorverwijzen naar een instantie of advocaat die u kan helpen bij het oplossen van uw probleem.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - May 3, 2021 om 13:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: Mee eens...maar als je daar al hebt gekocht en je wilt retourneren dan heb je dus een probleem.

Het klopt natuurlijk van geen meter dat je niet mag retourneren (en bovendien voldoet hun site op geen enkele manier aan de regelgeving die voor webshops geldt), maar dat je niet mag retourneren had je voor de aankoop kunnen zien bij 'veelgestelde vragen'. https://meibergen.nl/veel-gestelde-vragen/

In ieder geval zoveel mogelijk overal je klacht over deze shop dumpen. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks.

Misschien is het wat voor de Kassa belbus, mail: belbus@bnnvara.nl of, beter nog, voor Radar  https://radar.avrotros.nl/over/contact/contact-tv/

Topantwoord

Donuts
door Donuts - May 3, 2021 om 14:23
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Heb even wat Google reviews gelezen, wat een hork van een vent als iemand even niet zijn shop de hemel in prijst. Verschrikkelijk onbeschoft ook om alle privé gegevens neer te zetten bij mensen die kritiek op hem hebben.

Hij mag dan de laagste prijzen hebben (althans dat beweert hij), maar ik betaal liever een paar honderd euro meer bij een fatsoenlijke en correct handelende shop. Walgelijk die vent.

hutch
door hutch - May 3, 2021 om 19:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Heb nog geen antwoord ontvangen, maar voorlopig heb ik er nog wel vertrouwen in dat zij, zoals zij beloofd hebben (...), zullen antwoorden.

Topantwoord

getty
door getty - May 3, 2021 om 19:20
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik vind dit ook wel een mooie casus voor de Belbus. Misschien kunt u zelf even de redactie hier een mail over sturen?

Kr
door Kram1974 May 3, 2021 om 20:25
11 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik gedaan.

pe
door peterbee - May 3, 2021 om 20:16
58 Antwoorden / 5 Vragen

wat heb je gekocht ?  Muziekwinkel = Cd ? bladmuziek ?

geopende verpakkingen welke je hebt kunnen kopieren mogen niet retour

Of het nou wel, of geen webwinkel is

Kr
door Kram1974 May 3, 2021 om 20:25
11 Antwoorden / 1 Vragen

Een gitaar versterker

Topantwoord

1paul
door 1paul - May 4, 2021 om 09:46
3101 Antwoorden / 0 Vragen

nee, online verkoop is online verkoop en daarmee val je onder deze specifieke regels....

Topantwoord

hidkees
door hidkees - May 4, 2021 om 11:38
41 Antwoorden / 5 Vragen

Bij een webaankoop geldt een retourrecht binnen 14 dagen. Een reden hoeft niet gegeven te worden, het artikel moet wel ongebruikt en onbeschadigd zijn.
Bij een fysieke winkel is er helemaal geen retourrecht als het artikel deugdelijk is.

Kr
door Kram1974 - May 4, 2021 om 11:41
11 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt maar ze geven gewoon geen antwoord op je mail, als je je product terugstuurt krijg je je geld niet.

Kr
door Kram1974 - May 5, 2021 om 14:31
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niets vernomen van bovengenoemde instanties of tv programma's, wel viel me op dat iemand die een negatieve reactie plaatste, vandaag, de wind van voren kreeg...

Hele aparte man aan de telefoon... Zeggen dat je geen webwinkel bent betekent niet dat je je niet aan de regels hoeft te houden.
Ook de privegegevens van je klant op internet zetten is geen handige actie. In ieder geval melding gedaan bij AP. Hopelijk wordt hier tegen opgetreden.

Reactie van de eigenaar
Beste man zoals de klanten hier al opmerken, ga iets nuttigs met uw leven doen in plaats van dit soort onzin reviews waar niemand zich iets van aantrekt. Op 4 mei denk ik ook aan uw N.S.B. Familie die ook graag mensen verraden. Als u nou had geleefd in de oorlog had u er nog meer kunnen verraden.

tijger1
door tijger1 May 5, 2021 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onbeschoft zooitje daar.

Kr
door Kram1974 May 5, 2021 om 14:38
11 Antwoorden / 1 Vragen

Het is schandalig, ik heb hier echt geen woorden voor.

Donuts
door Donuts May 5, 2021 om 15:30
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Hij is dus nog een grotere onbeschofte hork dan ik al schreef. Kan alleen maar hopen dat zijn waardeloze toko binnen de kortste over de kop gaat. Dat gun ik hem van harte. Zelfs gratis zou ik niets willen van die halve (nou ja, hele eigenlijk) zool.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - May 5, 2021 om 15:51
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Valt zo'n reactie niet onder Smaad, zou er zeker iets mee doen o.a. kijken of hiervan aangifte gedaan kan worden.

Topantwoord

hutch
door hutch - May 6, 2021 om 19:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Nog steeds geen reactie van die eigenaar. En als ik de reacties zo lees van dit webwinkeltje, vooral over die achterlijke reactie van die eigenaar (reactie 5 mei, 14.31 uur) verwacht ik totaal geen reactie meer van hem.

www.meibergen.nl

Het betreft dus een onbetrouwbaar webwinkeltje. Een mooi woord hier voor is: malafide !!
Laat iedereen dus nu gewaarschuwd zijn, en doe daar geen online bestellingen.
Deel dit zoveel mogelijk, om toekomstige slachtoffers te voorkomen.

JW1964
door JW1964 - May 6, 2021 om 20:46
1 Antwoorden / Vragen

Beste kramer1974,

Als je iets in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit kunt komen als je spijt hebt van een aankoop. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

goed om te weten.

Aankoop in de winkel

Als je een product koopt in een winkel, dan heb je geen bedenktijd achteraf. Je kunt alleen van de koopovereenkomst af als de verkoper daarmee akkoord gaat. Sommige verkopers bieden de mogelijkheid om onder bepaalde voorwaarden (het product moet ongebruikt en onbeschadigd zijn) de koopovereenkomst achteraf te annuleren.

Ruilen of retourneren is geen recht maar een extra service, waarvoor voorwaarden kunnen gelden. Let goed op deze voorwaarden. Voorbeelden kunnen zijn:

  • binnen 7 dagen ruilen
  • annuleringskosten betalen
  • een tegoedbon accepteren

Bij een kapot (ondeugdelijk) product is er geen sprake van spijt van je aankoop. De verkoper mag je dan niet afschepen met een tegoedbon.

bron: consumentenbond

Kr
door Kram1974 - May 7, 2021 om 10:18
11 Antwoorden / 1 Vragen

@JW1964 Dit betreft een koop op afstand waarbij de eigenaar niet aan retouren doet, m.a.w. je koopt iets en je hebt een wettelijk 14 dagen retourrecht maar niet bij deze winkel, je kunt het terugsturen maar je krijgt je geld dan niet terug.