M
door M Bos Nov 25, 2020 om 18:55
Winkels & webshops

Winkel Dsf neemt klacht niet in behandeling

Namens mijn schoonouders (die op hoge leeftijd zijn) schrijf ik dit bericht. Mijn schoonouders zijn naar de DSF winkel geweest ivm een klacht over het leer van hun drie zits bank. De toplaag van het leer laat los. Geen normale gebruiks schade van het leer maar de bovenste laag is eraf en veroorzaakt vlekken. Na heen en weer verwezen te zijn was de conclusie van DSF, de schade aan het leer komt door jullie zelf. Punt uit. Er komt geen leer deskundige om dit beoordelen, de meegebrachte foto's worden alleen bekeken en op basis daarvan concludeert DSF. Mijn schoonouders kunnen geen kant op, DSF is niet aangesloten bij de geschillen commissie, naar de winkel met de bank onder je arm is ook geen optie.

Voor DSF is het nu klaar maar voor mijn schoonouders niet. Ze zitten met een lelijke bank..is er echt niets meer aan te doen? In ieder geval een onafhankelijke deskundige het leer laten beoordelen, is dat niet mogelijk? De leer garantie, a 135,- euro,  die mijn schoonouders hebben afgesloten sluit deze schade uit verklaard DSF.

We hopen op actie van DSF!

4452 21 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 25, 2020 om 19:01
2049 Antwoorden / Vragen

Wie eist bewijst, als u denktdat dit een verborgen gebrek of zo u wil een non-conformiteit is zult u dat aan moeten tonen, niet andersom.

ne
door neodutchio - Nov 25, 2020 om 19:15
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe oud is de bank en hoe weet u zo zeker dat het geen gebruikersschade is?

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2020 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die garantie is toch na te lezen? Hoe oud is de bank? Wat doet de leeftijd van uw schoonouders ertoe?

Is het geen garantie, koop dan een grand foulard.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 25, 2020 om 19:16
1762 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte M. Bos,

Hoe duur was de bank?

Ik heb zelf enkele jaren geleden ook een leren bankstel gekocht bij DFS en de kwaliteit is inderdaad matig tot slecht te noemen.

Bij die van mij vlogen de knopen er al snel af en de naad liet los bij de knopen......

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 25, 2020 om 19:17
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link

Veelgestelde vragen.
Hoe zorg ik ervoor dat iemand mijn bankstel, dat nog onder de garantie valt, komt bekijken?

Neem contact op met uw plaatselijke filiaal, laat uw referentienummer weten, dan zorgen zij ervoor dat een van onze servicemanagers bij u langs komt om dit voor u op te lossen.

https://www.dfs-banken.nl/content/veelgesteldevragen

Zie dat u TrustPilot benaderd hebt, hopelijk komen zij ook met een advies.

sw
door swat1500 - Nov 25, 2020 om 20:59
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al opgemerkt alles staat en valkt met de leeftijd van de bank. Is de bank langer dan 6 maanden geleden gekocht dan ligt de bewijslast dat er sprake is van een niet voorzien gebrek bij uw schoonouders.
U kunt altijd zelf een onafhankelijke deskundige naar de bank laten kijken. Moet u wel zelf betalen en met zijn rapport weer naar DSF gaan. Van DSF hoeft u nu niets te verwachten hun standpunt is duidelijk en u de taak om hun stelling te weerleggen.
Als DSF dan weigerachtig blijft dan zult u naar de rechter moeten stappen.

M
door M Bos - Nov 25, 2020 om 21:16
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie's.
De bank had nog garantie maar DSF wilde alsnog niet komen beoordelen. Bank was 2 jaar en 4 maanden toen de vlekken zichtbaar werden, de DSF garantie is 3 jaar maar niet op de stoffering.
De leer kwaliteit is slecht, dat leer van alleen zitten stuk gaat is heel vreemd. De leren stoel van 10 jaar oud, gekocht bij Ikea is niet stuk, alleen minder strak.
Mijn schoonouders zijn niet handig met de computer om dit bericht zelf te plaatsen.
Helaas klopt onderstaande van de website van dsf niet. Men was niet bereid om langs te komen.
Zelf een leer deskundige inhuren is kostbaar en niet zeker of DSF meewerkt. Alleen een kantonrechter kan dit afdwingen.

Hoe zorg ik ervoor dat iemand mijn bankstel, dat nog onder de garantie valt, komt bekijken?

Neem contact op met uw plaatselijke filiaal, laat uw referentienummer weten, dan zorgen zij ervoor dat een van onze servicemanagers bij u langs komt om dit voor u op te lossen.

M
door M Bos - Nov 25, 2020 om 21:19
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie's.
De bank had nog garantie maar DSF wilde alsnog niet komen beoordelen. Bank was 2 jaar en 4 maanden toen de vlekken zichtbaar werden, de DSF garantie is 3 jaar maar niet op de stoffering.
De leer kwaliteit is slecht, dat leer van alleen zitten stuk gaat is heel vreemd. De leren stoel van 10 jaar oud, gekocht bij Ikea is niet stuk, alleen minder strak.
Mijn schoonouders zijn niet handig met de computer om dit bericht zelf te plaatsen.
Helaas klopt onderstaande van de website van dsf niet. Men was niet bereid om langs te komen.
Zelf een leer deskundige inhuren is kostbaar en niet zeker of DSF meewerkt. Alleen een kantonrechter kan dit afdwingen.

Hoe zorg ik ervoor dat iemand mijn bankstel, dat nog onder de garantie valt, komt bekijken?

Neem contact op met uw plaatselijke filiaal, laat uw referentienummer weten, dan zorgen zij ervoor dat een van onze servicemanagers bij u langs komt om dit voor u op te lossen.

M
door M Bos - Nov 25, 2020 om 21:19
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie's.
De bank had nog garantie maar DSF wilde alsnog niet komen beoordelen. Bank was 2 jaar en 4 maanden toen de vlekken zichtbaar werden, de DSF garantie is 3 jaar maar niet op de stoffering.
De leer kwaliteit is slecht, dat leer van alleen zitten stuk gaat is heel vreemd. De leren stoel van 10 jaar oud, gekocht bij Ikea is niet stuk, alleen minder strak.
Mijn schoonouders zijn niet handig met de computer om dit bericht zelf te plaatsen.
Helaas klopt onderstaande van de website van dsf niet. Men was niet bereid om langs te komen.
Zelf een leer deskundige inhuren is kostbaar en niet zeker of DSF meewerkt. Alleen een kantonrechter kan dit afdwingen.

Hoe zorg ik ervoor dat iemand mijn bankstel, dat nog onder de garantie valt, komt bekijken?

Neem contact op met uw plaatselijke filiaal, laat uw referentienummer weten, dan zorgen zij ervoor dat een van onze servicemanagers bij u langs komt om dit voor u op te lossen.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2020 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar er is geen drie jaar garantie op de stoffering, dus waarom zouden ze komen kijken?

M
door M Bos - Nov 25, 2020 om 22:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

DOOR TIJGER1 - 25 NOV. 2020 OM 21:33
41042 ANTWOORDEN / 21 VRAGEN

Maar er is geen drie jaar garantie op de stoffering, dus waarom zouden ze komen kijken?

Reactie op bovenstaande;
Bij de aankoop van de bank is een extra leer garantie gekocht, a 135,- euro. Maar deze schade wordt uitgesloten door DSF.
Maar ondanks de extra verzekering, is de levensduur van een leren bankstel rond de 10 jaar.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 26, 2020 om 00:27
1762 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte M. Bos,

De opdringerige verkopers van DFS probeerden mij ook allerlei extra garanties te laten afsluiten tegen extra betaling uiteraard.

Gelukkig trapte ik niet in deze verkooppraatjes.

Ik raad u aan om de bank te poetsen met bruin schoensmeer.

Bij de schoenmaker kunt u de meest gelijkende kleur schoensmeer kopen :goed laten intrekken en uitpoetsen met een doek.

tijger1
door tijger1 Nov 27, 2020 om 10:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En er dan meteen witte jurk of broek op gaan zitten.

ma
door malty - Nov 25, 2020 om 23:35
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik naar de foto kijk vind ik het wel vreemd dat er ook gestreepte beschadigingen te zien zijn die allemaal dezelfde richting hebben.
Ik kan me wel voorstellen dat de leverancier denkt dat het geen gewone slijtage is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 26, 2020 om 00:29
1762 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte M. Bos,

De opdringerige verkopers van DFS probeerden mij ook allerlei extra garanties te laten afsluiten.

Uiteraard tegen extra betaling.

Gelukkig trapte ik niet in deze verkooppraatjes.

Ik raad u aan om de bank te poetsen met bruin schoensmeer.

Bij de schoenmaker kunt u de meest gelijkende kleur schoensmeer kopen : goed laten intrekken en uitpoetsen met een doek.

ne
door neodutchio - Nov 26, 2020 om 07:13
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe is de bank onderhouden? Als ik naar de zitting kijk zijn dit gewoon slijtplekken van schuiven. Als je al een wat mindere kwaliteit hebt en/of het leer niet goed onderhoudt krijg je dergelijke problemen. Dat valt natuurlijk onder geen enkele garantie.

panter22
door panter22 - Nov 26, 2020 om 08:26
6599 Antwoorden / Vragen

Op de site van DSF staat deze bank:
De bank is leatherlook. Alleen de zitkussens zijn van leer.
Heeft je schoonvader een broek met een achterzak met een knoop er op?
Daar zouden de strepen op het zitkussen van kunnen komen,
De rest van de bank lijkt op slijtage.
Die leergarantie van €135, daar kun je maar beter schriftelijk over gaan klagen. Dat lijkt nergens op, voor maar 3 kussens van een hele bank
https://www.dfs-banken.nl/dalmore/dal83arzf

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 26, 2020 om 10:08
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een korte reactie op uw vraag: uiteraard is het mogelijk om een deskundige naar de bank te laten kijken en een oordeel te laten geven. Dat is echter dan wel ter beslissing en van uw schoonouders. Indien die deskundige dan inderdaad tot de conclusie komt dat eer sprake is van een gebrek aan het geleverde m.a.w. non-confimteit dan zouden uw schoonouders mogelijk voldoende bewijs en dus reden hebben om een in gebreke stelling te doen.

'Interessant 'is ook dat uw schoonouders kennelijk een leergarantie, betaald, hebben afgesloten die mogelijk niet wordt nagekomen. Hebben uw ouders een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in of vraag nader advies bij www.juridischadvies.nl m.b.t. de haalbaarheid van een in gebreke stelling m.b.t. niet naleven van garantieovereenkomst en/of non-conformiteitswetgeving en/of consumentenbeschermingswetgeving (BW art 7:17 t/m 25.

U kunt daarvoor deze info benutten: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ , voor een  voorbeeldbrief:  https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en een samenvatting van de voor de verkoper geldende wetgeving: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  Of uw schoonouders uiteindelijk succes hebben zal indienn de winkel blijft weigeren ter beslissing van een rechter zijn.

M
door M Bos - Nov 26, 2020 om 17:52
6 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt voor het mee denken.
Ik baal ervan dat een klant geen poot heeft om op te staan. DSF verkoopt een bank met slecht leer, mijn schoonouders zijn niet de enige met deze klacht, terug te zien in de reactie hierboven maar ook op de review side.
Bank is verkocht als leer onderhoudspakket gelijk erbij gekocht, en gebruikt.
Met een leergarantie voor 135,- euro, achteraf blijkt dat de klachten hier niet onder valt. Alleen als iemand anders een vlek maakt kun je er een beroep op doen.
Maar daar heb je ook een aansprakelijkheidsverzekering voor.
Het komt bij mij over dat DSF weet dat bij klachten veel klanten opzien tegen de rechtbank kosten en daarom afhaken, DSF komt de klanten totaal niet tegemoet. Daar wordt ik heel boos over.

ne
door neodutchio Nov 26, 2020 om 18:07
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Lederlook is geen leer. En een vlekgarantie is geen leergarantie.

M
door M Bos Nov 26, 2020 om 19:09
6 Antwoorden / 1 Vragen

Delen zijn blijkbaar lederlook, de delen die nu beschadigd zijn is "leer". Dat zijn de zittingen en de rug leuningen. De bank is verkocht als leer, er is niets gezegd over lederlook. Vlekken zijn in dit geval losgelaten boven laag.

ne
door neodutchio Nov 27, 2020 om 10:27
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een vlek is iets anders dan beschadigingen. Een vlek krijg je als er er iets op knoeit. En zo te merken geven ze een vlekggarantie. Krijgt u de vlek niet uit de bank lossen zij het voor u op. Maar beschadigingen is heel iets anders. En zoals al gemeld, het lijkt echt op slijtage en minder goed onderhoud.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 26, 2020 om 18:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Deze tekst vond ik:

Bij DFS zijn we trots op onze kwaliteit, we ontwerpen en vervaardigen al meer dan veertig jaar bankstellen. Tijdens deze periode is onze deskundige personeel gegroeid en ontplooid. We erkennen dat gekwalificeerde vakmensen de kern voor ons bedrijf vormen en daarom staat investering in training bij ons voorop.

Maar ik denk  aan gewone inkoop en niets  zelf ontwerpen en maken.....

marita5
door marita5 - Nov 26, 2020 om 19:01
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo M Bos ,

Lees hier eens de voorwaarden van de leerverzekering , klik op de rode regel .

Procedure claimafhandeling ,

  1. 1. In het geval van een claim volgens dit plan neemt u contact op met Guardsman op telefoonnummer 070 770 92 88 of +44 (0)1235 448840. We verstrekken u dan een claimformulier en/of een gefrankeerde envelop, of u kunt het formulier downloaden via onze website www.guardsman.nl. Vul het formulier in en stuur het per e-mail naar claims@guardsman.nl of per post naar RESPONSE PAYEE GRANDE-BRETAGNE, IBRS/CCRI Number: PHQ-D/11830/OX, New Claims, Guardsman Industries Ltd, Abingdon, Oxfordshire, OX14 4YG, Verenigd Koninkrijk, zodat uw claim in behandeling kan worden genomen.
  2. 2. Dien uw claim zo spoedig mogelijk in, maar altijd binnen 28 dagen na het incident dat tot een claim kan leiden. Een langere vertraging kan betekenen dat uw schadevergoeding niet wordt betaald of dat het niveau van de dekking verminderd wordt. We kunnen u vragen uw product te inspecteren om uw claim beter te kunnen beoordelen.
  3. 3. We kunnen u vragen om foto's van de beschadiging te verstrekken zodat we uw claim sneller kunnen beoordelen.
  4. 4. Als u een incident hebt gemeld door telefonisch contact op te nemen met Guardsman, kunt u op het claimformulier alleen voor dat incident een claim indienen. Voor andere incidenten moet u aparte claims indienen. Onze technicus krijgt opdracht om alleen de benodigde reparatie uit te voeren die u telefonisch hebt gemeld.
  5. 5. Als u een bevestigde afspraak voor het bezoek van een technicus bij u thuis wilt annuleren, moet u hiervan minimaal 24 uur vooraf kennisgeving doen. Als u dit niet doet dient u een vergoeding van € 25 te betalen. Een andere afspraak wordt pas bevestigd nadat de vergoeding is betaald.
  6. 6. We handelen een geldige claim af door u naar ons eigen goeddunken een speciale vlekkenverwijderaar (indien van toepassing) toe te sturen, of door uw beschadigde product te reinigen of te repareren. Als het product niet naar behoren gereinigd of gerepareerd kan worden zullen we het product vervangen. Hierbij is het volgende van toepassing:
    • a. Als we overeenkomen om het product of een onderdeel daarvan te vervangen, kunnen wij bezit nemen van het oorspronkelijke product of onderdeel.
    • b. Bij reparatie of vervanging kan een exacte overeenkomst van nerf, glans, patroon of kleur niet worden gegarandeerd. Vervangende onderdelen worden afgestemd op een onopvallend deel van het product en in dergelijke omstandigheden is onze aansprakelijkheid beperkt tot de beste inspanningen van een door Guardsman goedgekeurde technicus.
    • c. Als wij na het leveren van een vervanging geen bezit nemen van het oorspronkelijke product of onderdeel, bent u zelf verantwoordelijk voor het afdanken hiervan.
    • e. U dient met ons samen te werken om een levering of ophaling te regelen;
    • f. Iedere vervanging is van een soortgelijke standaard, specificatie en stijl als uw oorspronkelijke product, onder voorbehoud van de beperking van de dekking.
  7. 7. Indien er ten tijde van een geldige claim volgens dit plan een andere verzekeringspolis van kracht is die dezelfde schade of uitgave dekt, kunnen wij proberen om al onze onkosten of een deel daarvan op de andere verzekeraar te verhalen. U dient alle vereiste informatie te verstrekken om ons hierin te ondersteunen.

https://www.dfs-banken.nl/content/leather-protection

M
door M Bos Nov 27, 2020 om 19:26
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk bedankt voor de link.
Ik heb de argumenten van DSF eruit waarom men niets wil ondernemen.
Dit is tegen mijn schoonouders gezegd.
Wat is gedekt?
Reparatiekosten in het geval van een plotseling en onopzettelijk incident dat tot een vlek, scheur, gaatje, plekje, kras, splinter of brandplek, of schade aan het reclinermechanisme leidt.
Wat is niet gedekt?
4. verslappen, uitrekken, kreuken of textuurverandering in leer of textiel (wat op de duur onvermijdelijk is bij een natuurlijk product); Verhoogde zichtbaarheid van kielen, barstjes of scheurtjes in het leer die worden veroorzaakt door geleidelijke vervuiling en externe katalysatoren over een langere periode;

marita5
door marita5 Nov 27, 2020 om 21:07
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb gelezen wat niet gedekt is , is een behoorlijke lijst . € 135 , - de raam uit gegooid .

M
door M Bos - Nov 26, 2020 om 19:13
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hierbij nog wat meer foto's

gerbera
door gerbera - Nov 26, 2020 om 21:15
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik de laatste foto bekijk lijkt het mij dat er met "ruwe" kleding aan, veel met de benen geschoven wordt. Ook tonen de plekken een vorm van uitdroging hetgeen zou betekenen dat het, naar mijn idee kwalitatief goedkope leersoort, niet regelmatig is behandeld met daarvoor geschikte olie. Heb zelf 2 leren banken al zo'n jaar of 9 welke 2x per jaar daarmee reinig waardoor het leer soepel blijft en geloof mij op een kleine "zitdeuk" na ziet die er nog als bijna nieuw uit.