Ee
door Eevo Nov 26, 2018 om 14:26
Winkels & webshops

Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?

Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.

De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese producten die zijn gerebrand. Het bedrijf is gevestigt in Almere en dus ook niet in Duitsland.

Als je klantenservice wilt dan wordt je gelinkt naar een B2B inlogpagina. Er is wel contactinformatie, maar: 0 reactie.

Daarbij geven ze veel te hoge adviesprijzen op verschillende pagina's om vervolgens belachelijke kortingen te simuleren.

Is er iets te doen aan een bedrijf dat valse claims over hun producten doet?

110783 16 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 26, 2018 om 14:33
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien nog eens via een formulier i.p.v. e-mail?  Dan hebben zij zelf nog een kans er iets aan te doen.
http://wolfgang-tools.nl/contact/

marita5
door marita5 - Nov 26, 2018 om 14:37
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Eevo ,

Als je klantenservice wilt dan wordt je gelinkt naar een B2B inlogpagina en er is dus geen degelijke manier van contact opnemen anders dan e-mail.

Uhh , geen andere manier van contact :

Onze informatie:
Tel. nr: +31614874901
e-mail: Wolfgang@onlineshopsupport.nl
Kvk nr: 56913117
Vestigingsadres: Veluwezoom 32, 1327AH Almere (Geen bezoekadres)

Ee
door Eevo - Nov 26, 2018 om 14:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

@sjoppie heb ik gedaan :) Ik krijg natuurlijk geen reactie van ze.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 26, 2018 om 15:49
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien komt de reactie nog.

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2018 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is gewoon wat u nodig hebt,elders kopen geen optie?

Ee
door Eevo - Nov 26, 2018 om 14:41
4 Antwoorden / 1 Vragen

Geweldige mensen die binnen 10 minuten zogenaamde contactinformatie kunnen terugkoppelen. Chappeau!
Daar had ik natuurlijk zelf nog niet aan gedacht en ook niet gevonden alvorens hier allerlei claims te doen...

Ik zal mijn topicstart nuanceren.

Ee
door Eevo - Nov 26, 2018 om 14:45
4 Antwoorden / 1 Vragen

@TIJGER1, maar natuurlijk. Ik kwam dit per toeval tegen en zie een bedrijf dat gewoon mensen loopt op te lichten.
Ik wil daar graag wat aan doen zodat anderen niet opgelicht worden.

marita5
door marita5 - Nov 26, 2018 om 14:56
11509 Antwoorden / 15 Vragen

@Eevo ,

Contact met mascotte- online gaat alleen via e-mail , inderdaad gelinkt naar B@B inlogpagina .

Lees hier veelgestelde vragen , klik op de rode regels .

https://mascot-online.nl/nl/klantenservice/veelgestelde_vragen/

Heeft u een probleem met mascotte-online , plaats dan een klacht op klacht.nl

https://www.klacht.nl/mascot-online-bv/

 Lees ook deze ervaringen ,

https://nl.trustpilot.com/review/www.mascot-online.nl

my
door mystery - Nov 26, 2018 om 14:56
34 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe dom kan je zijn verwachten dat je een 320 delige gereedschapsset kan kopen voor prof doeleinden voor € 249,00
Waar die set ook vandaan komt kan je op je vingers al natellen dat het geen professioneel spul is.

1 enkele schroevendraaier van mij wel prof spul kost al 37 euro laat staan wat een tang kost rond de 90 euro en dan zou een 320 delige set voor een schijnprijs weggaan.

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2018 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eevo

Mensen komen hier meestal pas nadat ze opgelicht zijn, of denken opgelicht te zijn. Dus hier waarschuwen voor iets is boter aan de galg gesmeerd.

my
door mystery Nov 26, 2018 om 15:08
34 Antwoorden / 0 Vragen

En waar is de oplichting dan in dit geval.

Dat iemand denkt dat ie voor 249 euro prof gereedschap kan kopen is de persoon zijn eigen probleem.

Dit soort setjes vind je ook bij de bouwmarkten maar wil niet zeggen dat je dat kan vergelijken met echt professioneel gereedschap voor huis tuin en keuken gebruik goed geschikt maar niet voor Profs.

Er staat nergens in de omschrijving dat dit gereedschap geschikt is voor Profs enkel en alleen dat dit gereedschap in geen enkel huis mag ontbreken das een wezennlijk verschil

tijger1
door tijger1 Nov 26, 2018 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mystery

Even lezen.

my
door mystery Nov 26, 2018 om 15:21
34 Antwoorden / 0 Vragen

Lees jij maar eens kijk het antwoord van Gerbera maar eens.
Er is geen oplichting in het spel, TS kan wel laster aan zijn broek krijgen

ju
door juliomariner Nov 26, 2018 om 15:47
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Het laster verhaaltje komt hier en op bij het forum van Radar regelmatig terug maar heb nog nooit 1 geval gezien van mensen die na een opmerking op een forum zijn aangeklaagd voor laster

my
door mystery Nov 26, 2018 om 15:51
34 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat er nog nooit iemand is aangepakt is dat dus gewoon een vrijbrief om laster te verspreiden

gerbera
door gerbera - Nov 26, 2018 om 15:11
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Wolfgang Tools liegt niet, er staat nergens op hun site dat het van Duitse makelij is.
Waar het gemaakt wordt is niet van belang, ook al zou dat China zijn. En ze zijn echt wel professioneel maar of ze professioneel gebruikt kunnen worden valt over te twisten. Misschien voor een hobbyist maar zeker niet door een vakman. Dergelijke aanbiedingen komt u ook bij de Aldi tegen. Deze week a.s zaterdag 129 delige gereedschapsset € 79,99 en geloof mij dit komt ook uit Duitsland maar of dat daar gemaakt wordt? En dan kan u wel hatelijk reageren als er forumleden met een contactadres komen maar probeer zelf eens goed te lezen alvorens ongenuanceerde uitspraken te doen.

Dit staat er; Het Kwalitatieve gereedschap van Duitse komaf staat voor jaren aan klusplezier

Jo
door JokeSk55 Jan 10, 2019 om 00:44
20 Antwoorden / 2 Vragen

Lees eens letterlijk. Er staat niet; Dit kwalitatieve gereedschap......
Ze hebben gelijk dat het kwalitatieve gereedschap uit Duitsland komt.
Nergens staat dat DIT gereedschap uit Duitsland komt of misschien komt het wel uit Duitsland omdat het vliegtuig met de lading daar geland is....
Op deze manier vinden o.a. reclamemakers het ook heel leuk om met woorden te spelen en je zo op het verkeerde been te zetten..

gerbera
door gerbera Jan 10, 2019 om 11:06
7359 Antwoorden / 14 Vragen

@jokesk55, Lees eerst eens waar de vraag over gaat, lees dan, ook letterlijk, mijn bericht nog eens. Ik schrijf dat het gereedschap van ALDI uit Duitsland komt, niets meer en niets minder. En nergens dat het gereedschap van de Ts uit Duitsland komt. Kommentaar leveren prima maar lees eerst eens goed alvorens dat te doen.

newmikey
door newmikey - Nov 26, 2018 om 15:26
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie nergens een claim over "Duitse makelaardij" wat u ook met dat kromme taalgebruik mag bedoelen. Het bedrijf mag claimen dat de produkten voor professioneel gebruik geschikt zijn, ofg u ze gelooft is een tweede. Dacht u soms dat er bedrijven zijn die produkten aanbieden "geschikt voor niet-serieuze knutselaars"?.

Er hoeft niets gedaan te worden aan een "bedrijf dat valse claims over hun producten doet" - ik zou eens werken aan uw eigen geschiktheid om te winkelen op het internet.

aurora1
door aurora1 - Nov 26, 2018 om 20:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u zelf een klacht over iets dat u daar gekocht heeft en hebben ze die klacht niet correct afgehandeld?
Wat was die klacht dan en wat deden ze niet goed?

Ee
door Eevo - Nov 27, 2018 om 10:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera van Duitse komaf is juist een valse claim.

Hoe kun je zeggen dat een product van Duitse komaf is als er niks Duits aan is? Geen 1 component is Duits, is niet door een Duitser ontwikkeld, heeft geen QC in Duitsland, niks. Het gaat hier gewoon om een internetbedrijfje die in China standaard producten laat rebranden en importeert om vervolgens onder valse claims een aantal batches te verkopen en er dan niks meer van te horen. Zoals al zo vaak onder hun vlag is gebeurd.

Als ik een product in China laat maken met Chinese componenten, importeer naar Nederland en dan verkoop, waar is dan de Duitse komaf? Zelfs al sla ik de producten op in Duitsland voor een tijdje, dan zijn de producten nog steeds niet van Duitse komaf...

tijger1
door tijger1 Nov 27, 2018 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat dan nog? Veronderstelt u dat van “duitse komaf” beter is dan van chinese of zo?

gerbera
door gerbera Nov 27, 2018 om 16:08
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Lees eerst even goed wat de TS beweerd, nml dat het Duits makelij is en dat klopt dus gewoon niet.
Ik citeer slechts wat er op hun site staat, en als ik iets importeer uit Duitsland dan is het van Duitse komaf, m.a.w het komt uit Duitsland. En dat die Duitsers het in China laten maken zal mij een worst wezen. Phillips producten worden in o.a Tjechië gemaakt en worden onder de naam Phillips Nederland hier verkocht en niet onder de naam Phillips Tjechië .
Overigens heeft de TS het over makelaardij maar die houd zich voornamelijk met onroerend goed bezig.

pk49
door pk49 - Jul 22, 2019 om 12:07
243 Antwoorden / 2 Vragen

sorry dat ik het moet opnemen voor Wolfgang tools, maar ik heb daar ruim één jaar geleden, via marktplaats, een accuboormachine gekocht met bitjes en borenset voor een belachelijk laag bedrag. Voor klussen rond het huis, dus géén verbouwingen - daar heb ik zwaarder machines voor in huis - is het een prima apparaat. Dat de chinezen een duits grundlichkeit tintje aan hun spullen willen geven. so what?

re
door red1 - Nov 13, 2019 om 14:08
329 Antwoorden / 1 Vragen

Alles komt uit China ook tv's en alles wat maar electries is , ook echte merk horloges alles uit China en ga nog maar een uurtje zo door

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2019 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het is wel een jaar onderweg blijkbaar.

audb
door audb - Nov 13, 2019 om 14:42
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Dit komt van amazon.de af : Hoogwaardig 320 2-delige gereedschapsset voor professionals er staat dus niet dat het om profecionele gereedschap gaat.

Net als TOT 50% korting denken veel mensen dat ze 50% korting krijgen en dat noemmen ze gewoon reclame meer niet.

En om nog een schep er boven op te doen, er is profecionele gereedschap te koop die in maar niet bij naam noem maar iedereen weet dat ik het over deWalt heb en gewoon uit China komt.

Echter is het idee dat wat uit China komt troep is maar dat is helaas al een hele tijd een achterhaalde idee.

Oke er komt nog steeds troep uit China maar geloof het of niet Tommy teleshopping doet daar goed zaken mee :)

Een voorbeeld is de aircooler a €59,95 die op ali verkocht wordt voor nog geen €15 incl verzend kosten.

Of een lamp die bij de kruidvat wordt verkocht voor zo €18 ? Ohh kijk maar op Aliexpress zou ik zeggen.

edrick3
door edrick3 Nov 13, 2019 om 15:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Topic is een jaar oud!