he
door helena reijdn Jul 23, 2020 om 23:49
Winkels & webshops

Zalando retour zending niet compleet

Ik heb mijn volledige zalando bestelling retour gestuurd op 1 artikel na. de betaling heb ik gelijk voldaan op ideal. de artikelen zijn in 1 doos retour gegaan aan hun. Nu is mijn bestelling niet volledig verwerkt en heb ik bij hun aan de bel getrokken. helaas hebben we het niet over een paar 10tjes.
ik heb een rechtsverklaring ingevuld en mijn identiteitskaart gestuurd zodat ze een onderzoek kunnen starten. Nu beweren ze dat mijn pakket niet hetzelde gewicht had als toen hun het naar mij vestuurd hadden, daarme bedoelen ze dus dat niet alle artikelen erin zaten. Ik heb contact op genomen met postnl en hun moeten een onderzoek ernaar opstarten. zalando werkt hier niet aan mee omdat het gewicht volgens hun niet klopt. wat moet ik hiermee ik wil graag mijn geld terug!. iemand dit eerder meegemaakt?

8389 8 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Jul 23, 2020 om 23:53
1203 Antwoorden / 2 Vragen
tenormin
door tenormin Jul 24, 2020 om 00:02
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Scherp sprietje ;-) ☼

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 24, 2020 om 00:20
2042 Antwoorden / Vragen

De verhalen stroken ook niet met elkaar. Dit stinkt!

sw
door swat1500 - Jul 23, 2020 om 23:56
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het pakket b8j een verzendpunt heeft afgegeven dan moet het gewogen zijn. Zalando koet kunnen aaangeven hoe zwaar het was bij ontvangst en welke artikelen zij missen.

tenormin
door tenormin - Jul 23, 2020 om 23:58
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk weegt uw pakket niet hetzelfde als op de "heenreis". Wat dom van hen: u behield 1 artikel. Zalando is lid van Thuiswinkel Organisatie. Ga daar naar toe en zet je klacht erop.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 24, 2020 om 09:04
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Zie m.b.t. de al gegeven tip https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen en / of https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/webshop/  ( voor formulier https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen/klachtenformulier)

Zalando geeft duidelijk aan dat indien artikelen 'niet passend zijn' deze tereggezonden kunnen worden en bij u gold dat één artikel wel passend is. Ik zie niet waarom men bij Post.nl een onderzoek zou moeten doen. U zond één artikel, herhaald, niet terug en dat artukel dient u uiteraard ook te betalen. Ergo, logisch dat het gewicht anders is. m.i. zit men bij Zalando in deze kwestie goed fout. In het uiterste geval: www.juridischloket.nl voor advies maar eerst een klacht tegen hen via Thuiswinkel.

Tr
door Trostomaat Jul 24, 2020 om 14:08
239 Antwoorden / Vragen

Of Zalando in deze kwestie 'goed fout' zit, is maar de vraag.
De klant heeft naar eigen zeggen alles teruggestuurd, behalve het ene artikel dat ze wilde behouden.
Zalando heeft aangegeven dat zij niet hebben kunnen registreren dat alle artikelen die gegeven de beslissing van de klant binnengekomen hadden moeten zijn, ook daad werkelijk zijn binnengekomen.

Wat er mis is gegaan of wie er fout zit, daar is volgens mij, vooralsnog, niets zinnigs over te zeggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 24, 2020 om 16:56
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@TROSTOMAAT, heeft u nog steeds niet door dat iedereen een eigen mening kan en mag hebben op deze site? U bent geen moderator!
(Als een klant besluit één of meer artikelen van een zending te berhouden en het overige terug te zenden moet dat m.i. wel degelijk kunnen. En waarom alweer alleen een naar mij gerichte 'kritische reactie'? Zo ik hier als jurist bij betrokken zou zijn zou ik dit ook idem opmerken).

Tr
door Trostomaat Jul 24, 2020 om 18:20
239 Antwoorden / Vragen

Sorry, mij opmerking was geenszins bedoeld als kritische reactie richting u.
U beweerde echter dat men 'bij Zalando in deze kwestie goed fout zit'. Daarvoor leverde u geen bewijs. Logisch, uw mening wordt niet ondersteund door de feiten.
Zalando kan fout zitten, of niet. We weten het niet.
Natuurlijk zou de klant recht moeten hebben om een deel van de levering of van de bestelling terug te sturen. Het herroepingsrecht geldt volgens mij gewoon op productniveau. Dat staat denk ik niet ter discussie. Ik lees nergens op de Zalando website dat dat niet mag. Ook de vragensteller heeft het er niet over (@mof doet dat hier verderop wel, maar ik zie geen reden er vanuit te gaan dat Zalando dat inderdaad zo toepast).

Ik ben gelukkig inderdaad geen moderator, maar als ik een 'mening' tegen kom die niet spoort met de door vragensteller aangeleverde informatie, ben ik niet te beroerd om mijn bijdrage te geven. Ter verbetering van het geheel, dat spreekt. We moeten elkaar toch een beetje helpen, @heremietkreeft? Niemand heeft er belang bij dat een vragensteller op het verkeerde been wordt gezet.

Redacteur
door Redacteur Jul 24, 2020 om 23:26
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Beste forumgebruikers,

Graag on-topic reageren en het gekeuvel achterwege laten. Draag bij aan een oplossing of onthoud je van een reactie.

Met vriendelijke groet,
Danny

Tr
door Trostomaat Jul 25, 2020 om 15:15
239 Antwoorden / Vragen

Danny, elkaar, op gepaste wijze vanzelfsprekend, aanvullen en waar nodig corrigeren, geeft deze rubriek kracht. Het zorgt juist voor een bijdrage aan een oplossing. Het doet immers de kans toenemen dat een vragensteller hier iets van zijn gading vindt, in plaats van de kans te lopen op het verkeerde been te worden gezet door onjuiste informatie.

Die benadering zou verwelkomd moeten worden in plaats van te worden afgeserveerd als 'gekeuvel'.

panter22
door panter22 - Jul 24, 2020 om 09:42
6599 Antwoorden / Vragen

Op "mijn zalando" kun je zien welk artikel er ontbreekt.
Heb je de retourartikelen niet van te voren aangemeld?
Niet alle artikelen zaten in het retourpakket, want je hebt er 1 gehouden en betaald.

mo
door mof - Jul 24, 2020 om 11:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u een bestelling heeft gedaan en retourneer moet u in principe alle artikelen die in dat pakket zaten retourneren en evt opnieuw bestellen.Aan de andere kant, Zalando mag niet slechts gebruik maken van het gewicht van het pakket om vast te stellen of alle artikelen zijn teruggestuurd. U kunt namelijk voor de retourzending een andere doos met ander verpakkingsmateriaal hebben gebruikt waardoor een gewichtsverschil ontstaat. Zalando zal gewoon moeten aangeven wat ontbrak. En als dat is wat u nog thuis heeft liggen kan
de zaak verrekend worden. Eventuele korting die bijvoorbeeld ontstaat omdat u een minimaal bedrag heeft besteld wordt dan ook weer verrekend. Stel: bij een bestelling van boven
de 100€ krijgt u 5% korting en het artikel dat u thuis heeft gehouden is minder waard dan 100€ dan bent u uiteraard ook de korting kwijt.

audb
door audb Jul 24, 2020 om 16:04
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Je mag wel iets behouden maar dat zou je wel op de bon moeten aangeven en ze mogen dan ook de kosten van het retour sturen in rekening brengen.

Gratis retour sturen is bij veel web winkels alleen als je alles terug stuurt.

Maar hoe ze er bij komen om op gewicht te doen is ook mij een raadsel je koopt geen kilo kleding maar wel een artikel met daar aan verbonden een nummer en die staat zowel op de bon als in hun bestand lijkt me.

pe
door pebk Jul 24, 2020 om 17:19
581 Antwoorden / 0 Vragen

Het beleid van Zalando is anders. Niet alle producten hoeven te worden teruggestuurd. Sterker nog, bij Zalando wordt veel in verschillende maten besteld juist omdat je niet kan passen. Men is gewend om een deel van de goederen terug te krijgen. Dit is onderdeel van hun businessmodel.

Gratis terugzenden heeft niets te maken met de hoeveelheid producten. Zoals al vermeld in een andere reactie verzoeken ze zelfs om producten uit meerdere leveringen in een keer terug te sturen.

Uit hun mail:
Inpakken
Pak je items in, doe het retourformulier erbij en plak het adreslabel op het pakket. Het is niet nodig om de plastic zakjes mee te sturen waarin de items werden geleverd. Je kunt items uit verschillende bestellingen in één pakket terugsturen. Voeg in dat geval van elke bestelling het retourformulier toe.

jane55
door jane55 - Jul 24, 2020 om 15:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Helena,
Ik zou klachten@thuiswinkel.org een mail sturen.
Even aanmelden, het bovenstaand bericht meesturen, zij gaan dan voor je aan de slag.
Ik had een probleem met BVA Auctions, BVA wilde niet meewerken in 1e instantie, nadat ik Thuiswinkel.org had benaderd
werd het direct opgelost. Succes, Janneke

pe
door pebk - Jul 24, 2020 om 17:12
581 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een beetje een vreemd verhaal. We sturen regelmatig een deel van de ontvangen goederen terug als dat nodig is. Zalando geeft ook zelf aan dat ze het prima vinden om een doos terug te krijgen ook als de retour bestaat uit verschillende zendingen van hun kant. Dat het dan bij het wegen mis gaat is vreemd.

Heeft u het retourformulier wel goed ingevuld? Deze moet u zelf genereren, printen en toevoegen. Via uw account bij bestellingen is dit normaliter te regelen. De verwarring zou daar ontstaan kunnen zijn, maar dit is natuurlijk een aanname.

Laat eventueel het gehele pakket maar weer naar u sturen, zodat u dit alsnog kunt regelen (als dit de oorzaak is).