sw
door swooshieej Aug 14, 2020 om 11:18
Winkels & webshops

Zara - Prijskaartje anders dan online

Afgelopen week online schoenen besteld bij zara voor €49,99.

Schoenen ontvangen, hangt er een prijskaartje aan van €39,99.

Nagevraagd aan klantenservice, reactie:
Onze items worden verzonden vanuit een warenhuis waar er items zijn uit verschillende landen binnen Europa. Per land kunnen de prijzen verschillen. U heeft een item ontvangen met het prijskaartje van een ander land. U heeft moeten betalen voor de Nederlandse prijzen. Dit zijn de prijzen die bij ons op de Nederlandse webshop staan.

Kan ik hier tegenin gaan of staan hun in hun recht?
Bedankt!

4550 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2020 om 11:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij staan in hun recht.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Aug 14, 2020 om 11:22
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft de prijs betaald die vermeld staat op hun site. Wat u kunt doen is de schoenen retourneren, waarna u uw geld terug zult krijgen. Dat de prijzen per land (kunnen) verschillen, klopt helemaal. Dit wordt o.a. veroorzaakt door verschillende BTW tarieven.

sw
door swooshieej Aug 14, 2020 om 11:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Thanks!

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 14, 2020 om 11:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Swooshieej ,

Al onze artikelen in de fysieke winkels en op internet hebben dezelfde prijzen.

Mocht er een verschil zijn tussen de prijzen die op de website staan en de prijs die op de prijskaartjes van de kledingstukken staat, dan is de juiste prijs altijd de prijs die op het moment van aankoop wordt getoond.

Houd er rekening mee dat we geen prijsaanpassingen uitvoeren voor artikelen die na aankoop in prijs zijn verlaagd.

Bron : zara.com

sw
door swooshieej Aug 14, 2020 om 11:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Thanks!

marita5
door marita5 Aug 14, 2020 om 11:53
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

diumenge
door diumenge - Aug 14, 2020 om 11:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar zou je tegenin willen gaan? Je kan de schoenen terugsturen als het je niet bevalt en proberen ze voor die prijs in een stenen winkel te kopen.

sw
door swooshieej Aug 14, 2020 om 11:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is maar een vraag, en daarbij heb ik mijn antwoord al van anderen.
Totaal niet nodig om zo lomp te reageren, fijne dag!

diumenge
door diumenge Aug 14, 2020 om 15:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lomp?

Tr
door Trostomaat Aug 16, 2020 om 13:38
239 Antwoorden / Vragen

Wie is er nu lomp? :)

Je kunt de schoenen goedkoper kopen in het land waarop het prijskaartje van €39,99 van toepassing was. In een stenen winkel, maar dat brengt (reis)kosten met zich mee. Of online, maar dan wordt het niet afgeleverd bij u thuis en moet u alsnog naar dat land om het op te halen.

rj
door rjw - Aug 14, 2020 om 12:22
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt een overeenkomst voor 49,99 en daar konden beide partijen zich in vinden. Dat er op een papiertje wat anders staat doet daar niets aan af. Zara had ook kunnen wachten tot er weer voorraad in Nederland was, i.p.v. dat ze de spullen voor je uit andere filialen gaan halen. En dat prijzen elders lager zijn is ook niet relevant. De salarissen zijn in veel andere landen ook lager dan hier.

sira
door sira - Aug 14, 2020 om 13:13
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Zara is Spaans. De prijzen in Spanje m.b.t. kleiding en schoenen liggen (veelal aanzienlijk) lager dan in Nederland.
Als ik naar de Nederlandse èn Spaanse website ga, zie ik voor 1 kledingstuk al het volgende:

NAUWSLUITENDE JURK
Dit artikel kost in Nederland € 29,95 en in Spanje € 25,95.
Er zullen vast wel landen gevonden kunnen worden met een groter prijsverschil.

rj
door rjw Aug 14, 2020 om 16:00
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Dan is het in Spanje relatief duur als je beseft dat het minimumloon daar 600 euro per maand lager is dan hier en het modaal inkomen ongeveer de helft is van dat bij ons.

sira
door sira Aug 14, 2020 om 21:05
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dat het minimumloon daar € 600,- lager is dan hier, kan zijn, maar daar staat tegenover dat het gehele levensonderhoud in Spanje ook aanzienlijk goedkoper is dan hier en dan heb ik het niet alleen over levensmiddelen, maar ook artsen, medicijnen, schoenen, kleding, restaurantbezoek en niet te vergeten woningen.

justmeagain
door justmeagain Aug 14, 2020 om 22:59
623 Antwoorden / 8 Vragen

@sira, woningen goedkoop in Spanje?Ja in de uithoeken maar zeker niet in de steden.
Kijk maar eens in Sites, Casteldeffels, Gerona, Barcelona of Madrid om over alle andere kustplaatsen nog maar te zwijgen.
En boodschappen zijn misschien een paar procent voordeliger maar dat is geen 20% ofzo.

mahadma
door mahadma - Aug 14, 2020 om 13:43
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik kom in meerdere winkels artikelen aan (zeeman etc) met 3 prijzen voor de verschillende landen. dus het kan gewoon. U heeft geen recht.

sw
door swooshieej - Aug 14, 2020 om 13:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal, ik begreep het al bij de eerste antwoorden hahaha. Nog meer antwoorden maar dan anders verwoord is niet nodig!

gerbera
door gerbera Aug 14, 2020 om 15:12
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Nou dan laten we het daar maar bij;-)) Veel plezier met uw schoenen.
Toch misschien handig te weten ZARA heeft rond de 1170 winkels in 68 landen dus halen ze hun spullen overal vandaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 14, 2020 om 15:41
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Een kleine aanvulling: het prijsverschil kan hoe dan ook al te maken hebben met verschillen in BTW tarief.

justmeagain
door justmeagain Aug 14, 2020 om 23:01
623 Antwoorden / 8 Vragen

En dat liet sprietje ons al in haar/zijn topantwoord weten :-)

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 15, 2020 om 09:46
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@JUSTMEAGAIN ok. dat zag ik over het hoofd.

De
door DennisR - Aug 16, 2020 om 11:29
8 Antwoorden / 2 Vragen

U mag binnen 14 dagen de schoenen retouneren, op zich wel vreemd als het uit een warenhuis komt is het wel vreemd dat er een prijskaartje aan hangt. Dan zou je bijna zeggen dat die uit een winkel zijn gepakt. Daarnaast worden prijzen voor Nederland standaard extra verhoogd buiten de btw om, omdat men weet dat Nederlanders het wel betalen

gerbera
door gerbera Aug 16, 2020 om 13:46
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Toch misschien handig te weten ZARA heeft rond de 1170 winkels in 68 landen dus halen ze hun spullen overal vandaan.
m.a.w. bij het een niet aanwezig wordt het vanuit een andere zaak verzonden.

En dat de prijzen standaard verhoogd worden is onzin, dit heeft alles te maken met de BTW van betreffend land. Dus als de schoenen uit Duitsland, België of waar dan ook vandaan komen is de prijs anders.

Tr
door Trostomaat - Aug 16, 2020 om 13:33
239 Antwoorden / Vragen

U heeft gekocht €49,99 en u heeft het gekochte item ontvangen.

Prijskaartjes met andere bedragen die aan het artikel blijken te hangen, doen niet ter zake.
Goed dat u het nagevraagd heeft (het antwoord had immers ook kunnen zijn: klopt de prijs is €39,99 en de prijs op de website was niet correct), maar verder kunt u er niets mee.
Dit mag gewoon (gelukkig maar).

Wat zou uw motivatie zijn om 'er tegen in te gaan'?
Als dit niet zou mogen betekent het  immers nog niet dat u de schoenen goedkoper zou kunnen krijgen.

gerbera
door gerbera Aug 16, 2020 om 13:41
7358 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR SWOOSHIEEJ - 14 AUG. 2020 OM 13:57
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Bedankt allemaal, ik begreep het al bij de eerste antwoorden hahaha. Nog meer antwoorden maar dan anders verwoord is niet nodig!