Zelf fout bezorgd paket ophalen
Ik heb via belsimpel een mobiel gekocht.
Nu was deze kapot en moest worden gerepareerd, tot zo ver alles super goed geregeld.
Nu zag ik dat mijn aresgegevens verouderd waren en heb gelijk een mail gestuurd dat dit was veranderd.
Ik heb daarop van hun bevestiging gekregen dat dit was doorgekomen en heb daarna mijn mobiel pas opgestuurd.
Nu is het zo dat ze mijn mobiel tog naar het oude adres hebben gestuurd dit werd op 25-7 gedaan en op 27-7 werd daarop contact met mij opgenomen ik wist niet eens dat hij al gerepareerd was en opgestuurd zou worden.
Nu werd mij de vraag gesteld of ik zelf naar het oude adres kon gaan of dat het reparatiecentrum hem moest halen.
Ik heb verzocht dit door het reparatiecentrum te laten doen mede ivm een pasgeboren baby en geen vervoer.
Nu krijg ik na wat heen en weer gebel over of ik het niet zelf kan doen weer een bericht dat ze het echt niet kunnen gaan halen kunnen ze mij zomaar verplichten mijn door hun verkeerd bezorgde telefoon op te halen op mijn oude adres (ook een groot probleem is dat de nieuwe bewoners geen nederlands spreken)
gr
Chantal
Is er niet iemand die de telefoon wil ophalen voor u? Of even op de baby past? Dat de bewoners geen Nederlands spreken hoeft toch geen bezwaar te zijn. Het "gebaar" telefoon is mondiaal, dus dat zullen ze vast wel begrijpen. Gefeliciteerd met uw baby trouwens.
Kan ook zijn dat ze het verkeerd begrijpen en denken een gratis telefoon te hebben gekregen. Als je de taal niet kent?
Ik zou het reparatiecentrum verantwoordelijkstellen.
Ze kunnen het u natuurlijk niet verplichten, maar de vraag is wanneer u uw mobiel weer hebt als ze nu al zeggen dat hun het niet op kunnen halen.
Wanneer u het zelf wilt ophalen en u heeft nog een telefoonnummer van een van uw oude buren, deze even bellen en vragen of die even langs gaat bij die nieuwe bewoners om te informeren of ze het mobieltje (nog) hebben en wanneer u het dan op kunt komen halen.
Het zou niet leuk zijn wanneer u daar aankomt en niemand is thuis.
... waarbij de vraag nog niet is opgelost, of de oude buren wèl 'chinees' spreken.
Beste Chantal,
Juridisch gezien heeft reparatiecentrum kennelijk verwijtbaar gehandeld. Zij wisten blijkens hun e-mailbericht van de adreswijziging en zijn zelf aansprakelijk voor de gevolgen van de foutief verzonden producten.
Ik zou je ongenoegen en verzoek per e-mail aan hen mededelen, er een redelijk uiterlijke datum aan koppelen (bijv. binnen 1 week) dat je de telefoon in goede orde verzoekt te (doen) toekomen. Je bent helaas anders genoodzaakt tot juridische stappen over te gaan.
Niet verplicht maar ter vereenvoudiging van de zaak, als je de contactgegevens van de nieuwe bewoners aan hen doorspeelt om de drempel voor hen wat te verlagen zodat zij eenvoudig al het nodige kunnen doen om verdere schade te voorkomen. Alle directe en indirecte schade van de verkeerd verzending kan op hen verhaald worden.
Succes!
Waarom gelijkmatig juridische stappen dreigen?
Vriendelijkheid en.een beetje inspanning helpen sneller en beter.
Natuurlijk is ts niet fout maar we maken allemaal fouten, ik in ieder geval dagelijks.
Dat je dan wat moeite moet dan is vervelend maar niet extreem.
@diewillik. Vriendelijkheid heeft niet geholpen, het reparatiecentrum heeft er duidelijk geen 'zin an'. En dat iedereen wel eens fouten maakt is niet erg, maar je moet dan wel vervolgens die fout rechtzetten. Ik neem aan dat je dat ook verwacht van jezelf als je een fout maakt? Of leg jij dan ook het probleem bij de ander neer?
Die mobiel is nog steeds op je oude adres? De nieuwe bewoners hebben hem niet teruggestuurd?
En het reparatiecentrum heeft ook geen brief aan de nieuwe bewoners gestuurd dat de mobiel terug moet?
Heb je geen man of een kennis die de mobiel kan halen?
Kan de vader of iemand anders die telefoon dan niet ophalen? Of dat u even oppas regelt?
Vraag anders of de mensen op het oude adres de mobiel terug willen sturen, zij het dat zoiets dan meestal het begin is van een reeks van omwegen en problemen.
Mijns insziens moet het reparatiebedrijf de telefoon ophalen en op het juiste adres bezirgen.
Als TS zelf de telefoon opgaalt en er is iets stuk, dan krijg je weer een welles / nietes spelletje wie hier voor opdraait.
Diegene die de telefoon heeft aangenomen voor reparatie is verantwoordelijk dat de telefoon bij TS komt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer