ch
door chantal lambregts Aug 10, 2017 om 16:46
Winkels & webshops

Zelf fout bezorgd paket ophalen

Ik heb via belsimpel een mobiel gekocht.
Nu was deze kapot en moest worden gerepareerd, tot zo ver alles super goed geregeld.
Nu zag ik dat mijn aresgegevens verouderd waren en heb gelijk een mail gestuurd dat dit was veranderd.
Ik heb daarop van hun bevestiging gekregen dat dit was doorgekomen en heb daarna mijn mobiel pas opgestuurd.
Nu is het zo dat ze mijn mobiel tog naar het oude adres hebben gestuurd dit werd op 25-7 gedaan en op 27-7 werd daarop contact met mij opgenomen ik wist niet eens dat hij al gerepareerd was en opgestuurd zou worden.
Nu werd mij de vraag gesteld of ik zelf naar het oude adres kon gaan of dat het reparatiecentrum hem moest halen.
Ik heb verzocht dit door het reparatiecentrum te laten doen mede ivm een pasgeboren baby en geen vervoer.
Nu krijg ik na wat heen en weer gebel over of ik het niet zelf kan doen weer een bericht dat ze het echt niet kunnen gaan halen kunnen ze mij zomaar verplichten mijn door hun verkeerd bezorgde telefoon op te halen op mijn oude adres (ook een groot probleem is dat de nieuwe bewoners geen nederlands spreken)
gr
Chantal

1409 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2017 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

Ik zou die bevestiging van het nieuwe adres maar heel goed bewaren.

Kreeg u geen track and trace over dat pakje?

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2017 om 17:14
16823 Antwoorden / 108 Vragen
2

Is er niet iemand die de telefoon wil ophalen voor u? Of even op de baby past? Dat de bewoners geen Nederlands spreken hoeft toch geen bezwaar te zijn. Het "gebaar" telefoon is mondiaal, dus dat zullen ze vast wel begrijpen. Gefeliciteerd met uw baby trouwens.

Gr
door Grunn1 Aug 10, 2017 om 22:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kan ook zijn dat ze het verkeerd begrijpen en denken een gratis telefoon te hebben gekregen. Als je de taal niet kent?
Ik zou het reparatiecentrum verantwoordelijkstellen.

Ge
door Genee - Aug 10, 2017 om 17:24
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ze kunnen het u natuurlijk niet verplichten, maar de vraag is wanneer u uw mobiel weer hebt als ze nu al zeggen dat hun het niet op kunnen halen.

Wanneer u het zelf wilt ophalen en u heeft nog een telefoonnummer van een van uw oude buren, deze even bellen en vragen of die even langs gaat bij die nieuwe bewoners om te informeren of ze het mobieltje (nog) hebben en wanneer u het dan op kunt komen halen.
Het zou niet leuk zijn wanneer u daar aankomt en niemand is thuis.

hansje klein
door hansje klein Aug 10, 2017 om 23:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... waarbij de vraag nog niet is opgelost, of de oude buren wèl 'chinees' spreken.

Mi
door Mienzelf - Aug 10, 2017 om 19:55
1 Antwoorden / Vragen
1

Beste Chantal,

Juridisch gezien heeft reparatiecentrum kennelijk verwijtbaar gehandeld. Zij wisten blijkens hun e-mailbericht van de adreswijziging en zijn zelf aansprakelijk voor de gevolgen van de foutief verzonden producten.

Ik zou je ongenoegen en verzoek per e-mail aan hen mededelen, er een redelijk uiterlijke datum aan koppelen (bijv. binnen 1 week) dat je de telefoon in goede orde verzoekt te (doen) toekomen. Je bent helaas anders genoodzaakt tot juridische stappen over te gaan.

Niet verplicht maar ter vereenvoudiging van de zaak, als je de contactgegevens van de nieuwe bewoners aan hen doorspeelt om de drempel voor hen wat te verlagen zodat zij eenvoudig al het nodige kunnen doen om verdere schade te voorkomen. Alle directe en indirecte schade van de verkeerd verzending kan op hen verhaald worden.

Succes!

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 10, 2017 om 20:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom gelijkmatig juridische stappen dreigen?
Vriendelijkheid en.een beetje inspanning helpen sneller en beter.
Natuurlijk is ts niet fout maar we maken allemaal fouten, ik in ieder geval dagelijks.
Dat je dan wat moeite moet dan is vervelend maar niet extreem.

zoekster1
door zoekster1 Aug 11, 2017 om 00:07
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@diewillik. Vriendelijkheid heeft niet geholpen, het reparatiecentrum heeft er duidelijk geen 'zin an'. En dat iedereen wel eens fouten maakt is niet erg, maar je moet dan wel vervolgens die fout rechtzetten. Ik neem aan dat je dat ook verwacht van jezelf als je een fout maakt? Of leg jij dan ook het probleem bij de ander neer?

panter22
door panter22 - Aug 10, 2017 om 20:17
6599 Antwoorden / Vragen
1

Die mobiel is nog steeds op je oude adres? De nieuwe bewoners hebben hem niet teruggestuurd?
En het reparatiecentrum heeft ook geen brief aan de nieuwe bewoners gestuurd dat de mobiel terug moet?
Heb je geen man of een kennis die de mobiel kan halen?

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2017 om 20:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Kan de vader of iemand anders die telefoon dan niet ophalen? Of dat u even oppas regelt?
Vraag anders of de mensen op het oude adres de mobiel terug willen sturen, zij het dat zoiets dan meestal het begin is van een reeks van omwegen en problemen.

r.kemperman
door r.kemperman - Aug 11, 2017 om 10:04
423 Antwoorden / 4 Vragen
0

Mijns insziens moet het reparatiebedrijf de telefoon ophalen en op het juiste adres bezirgen. 
Als TS zelf de telefoon opgaalt en er is iets stuk, dan krijg je weer een welles / nietes spelletje wie hier voor opdraait. 
Diegene die de telefoon heeft aangenomen voor reparatie is verantwoordelijk dat de telefoon bij TS komt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer