go
door goededag Feb 1, 2023 om 12:03
Winkels & webshops

Zenioo

Goedendag,

Ik heb een bestelling gedaan via advertentie van tiktok en per ongeluk 2 keer besteld, daardoor wil ik contact opnemen met de webshop maar dat lukt op geen enkele manier niet via contact formulier en ook niet via de mail. zijn er meer mensen die bekend met deze webshop?

Ik heb betaald met de visa

4557 15 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2023 om 12:07
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas denk ik dat ik hier een vervelend bericht voor u plaats en wel de bevestigg dat u helaas 'dikke 'pech'zult hebben en er niets te halen / te vorderen valt althans niet zonder veel moeite, kosten en vrijwel geen kans op succes: https://webshopchecker.nl/alert/pas-op-zenioo-nl-fraude-waarschuwingen/

En dan aanvullend mijnerzijds toch ook maar dit (samenvatten als bijv. nooit iets bestellen via tik tok) als mosterd na de maaltijd:

Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Of deze zeer recente https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/malafide-webshop-onduidelijke-dropshipper-of-betrouwbare-webwinkel-zo-word-jij-nooit-meer-genept/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=Nieuwsbrief%20maandag%203%20oktober&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20221003#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=Nieuwsbrief+maandag+3+oktober

Zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: ACM www.consuwijzer.nl

(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

 en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/webshop-stuurt-me-door-naar-china-mag-dit

   en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 1, 2023 om 12:14
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien weet TikTok raad hoe met Zenioo op een andere manier in contact kunt komen.
12.30u
TikTok scoort niet hoog:     https://webshopchecker.nl/shop/tiktok-com/

Mabelle
door Mabelle Feb 8, 2023 om 06:44
418 Antwoorden / 1 Vragen

Tiktok heeft er helemaal niets mee te maken.

sira
door sira - Feb 1, 2023 om 12:23
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Nogmaals, bestel nóóit iets bij adverteerders op sociale media, u heeft blijkbaar alle waarschuwingen die al jarenlang rondgaan in de media en op forums zoals Kassa gemist.

De spullen komen uit China van Alibaba of AliExpress, had u daar rechtstreeks besteld, was u een fractie van de prijs kwijt geweest.

ne
door neodutchio - Feb 1, 2023 om 12:29
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik u was zou ik Visa benaderen voor een nieuwe kaart en pincode. De website is Nederlandstalig met flarden Engels en Duits. In de algemene voorwaarden mist de identiteit van de ondernemer (verplicht) en mist het KVK nummer (verplicht). In de KVK is geen bedrijf te vinden met de naam Zenioo. Ook op de Klaverbaan 93 in Capelle is geen inschrijving te vinden.

Dus tja, met wie u zaken gedaan heeft is een raadsel. Maar die onbekende heeft u wel uw creditcard gegevens gegeven. De volgende keer dus niet zomaar ergens gaan bestellen, eerst kijken waar u koopt.

marita5
door marita5 - Feb 1, 2023 om 12:54
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Goededag ,

Deze site is geregistreerd op 27 - 1 - 2023 , amper 5 dagen oud , is een dropshipper ,  spullen komen uit China
Contact alleen via e-mail / geen tel .nr /kvk nr

LEVERTIJD

Onze producten worden direct vanuit de leverancier naar jou verzonden. Hou daarom rekening met een gemiddelde levertijd van 8-15 werkdagen. Deze levertermijnen zijn indicatief en gelden niet als een absolute termijn.

Voorwaarden ,

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Op aanvraag

Artikel 15 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend recht van Hongkong (SAR) van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
 Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

Ja
door JannyBoe - Feb 1, 2023 om 13:57
512 Antwoorden / Vragen

Hallo, ik zou zeker even contact opnemen met ICS Cardservices van Visa.
Geen paniek rond uw creditcard want niemand kan iets met alleen een nummer. Dat is hetzelfde als met een banknummer waar je op zich ook niks mee kunt.
Bij beide gaat het uiteraard om de autorisatie van de betaling en dat gaat via de bank en de creditcardmaatschappij.

ne
door neodutchio Feb 1, 2023 om 14:49
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Om te kunnen betalen moet je meer ingeven dan alleen je cc nummer. Een aantal jaar geleden zijn op een dergelijke manier een hoop creditcards leeggetrokken.

Ja
door JannyBoe Feb 1, 2023 om 15:07
512 Antwoorden / Vragen

Klopt, ik heb er zelf ook een.
Aan een nummer en wat getallen en een naam heb je niks, net zoals bij een bankpas.
Alles draait om de autorisatie en die verloopt via de bank of creditcardmaatschappij, niet via een winkel zelf.
Wanneer en zijn die creditcards leeggetrokken. Ik lees er graag meer over. Hebt u een link naar die info?

sira
door sira Feb 3, 2023 om 12:42
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Oh, vandaar dat er met enige regelmaat creditcardgegevens worden gehackt en doorverkocht op het darkweb.

Om fraude te plegen heeft een internet crimineel je creditcardnummer, naam, vervaldatum en CVC code nodig. Deze code gebruik je om veilig betalingen te doen en staat in de meeste gevallen achterop je creditcard. Veel heeft te maken met gezond verstand.

Ja
door JannyBoe Feb 3, 2023 om 14:32
512 Antwoorden / Vragen

Dat is niet anders dan nummers van bankpasjes en namen, emailadressen.
Je kunt niet bij iemands geld zonder autorisatie, echt niet.
Gezond verstand, altijd voor ;)

ne
door neodutchio Feb 3, 2023 om 15:04
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Zie hier voor een waarschuwing.

O
m te betalen moet je al je gegevens invullen. Met een paar simpele handelingen kan een fraudeur meelezen en zo met je gegevens aan de haal gaan.

Ja
door JannyBoe Feb 3, 2023 om 19:39
512 Antwoorden / Vragen

Je vult wel gegevens in, zeker.
Dat doe je toch ook met een betaling via Ideal.
De autorisatie kun je uiteraard niet invullen, net als bij een bankpas, want dat gaat via de CC maatschappij of bank.
Er ia geen verschil.
Met welke simpele handelingen kan een fraudeur meelezen met het autorisatie proces van een credit card?
Dat kan alleen -net als bij bankpasjes- als je te maken hebt met bijvoorbeeld WhatsApp fraude met nagemaakte bankomgevingen.
Creditcards zijn in het betalingsverkeer eerder veiliger en de maatschappijen bieden veel meer services en garanties.

Moet iemand die in China iets bij een dubieuze webshop iets met Ideal betaald heeft ook een nieuw banknummer en nieuwe pas? En hoe zit het met links naar info over leeggetrokken creditcards. Ik kan er niks over vinden. U wel? Sowieso: het gaat hier om een dubbele bestelling. Niet om oplichting, fraude of misdaad. Wel om een webshop waar je beter niet kunt bestellen maar dat is een andere kwestie.

justmeagain
door justmeagain Feb 4, 2023 om 00:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

TeamViewer is het antwoord op uw vraag. Iedere toetsaanslag wordt geregistreerd. En geloof me ik heb het van menig computer verwijderd nadat er rare zaken gebeurden. Daar heb je geen hackers voor nodig.

ne
door neodutchio Feb 4, 2023 om 08:23
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Janny, een malafide dropshipper wil geld ontvangen. Dat is het doel. Bij betalingen met een creditcard kan de consument het geld weer terug halen. En dat is nu net niet de bedoeling van de verkoper. Er moet dus een reden zijn waarom er met een creditcard betaald kan worden.
En ja, in 2017 is er een enorm gedonder geweest met malafide Chinese webshops. Ik heb toen zelfs nog lijsten bijgehouden van webwinkels hier hier voorbij kwamen.
Op mijn werk kunnen wij ook meekijken met onze klanten. We zien welke artikelen ze in de webshop aanklikken, welke ze in het winkelwagentje zetten, maar ook wat ze weer verwijderen. Het is dan ook maar een kleine stap om ook mee te kijken welke gegevens ze invullen bij het betalen.

Ja
door JannyBoe Feb 4, 2023 om 11:02
512 Antwoorden / Vragen

Dat is allemaal hetzelfde bij bankpassen en creditcards.
Moet je ook een nieuwe bankpas als je iets bij een dropshipper bestelt via je bankrekening? Ik denk dat de discussie over en weer wel helder is. Bedankt iedereen. En ga verder over tot de orde van deze zaterdag.

gerbera
door gerbera - Feb 1, 2023 om 14:27
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon even hier  kijken, wordt u alles duidelijk en heb weinig hoop dat u de bestelling krijgt en op eventuele terugbetaling hoeft te rekenen..

go
door goededag - Feb 1, 2023 om 14:32
25 Antwoorden / 11 Vragen

Bedankt iedereen voor de informatie ik heb inmiddels contact opgenomen met de Visa en de gevraagde documenten opgestuurd zij gaan er achteraan

dit was wat ik had besteld

Ja
door JannyBoe Feb 1, 2023 om 15:09
512 Antwoorden / Vragen

Goed zo. Prima service van VISA.
En succes!

ma
door marleenvanh - Feb 3, 2023 om 13:01
451 Antwoorden / 1 Vragen

Als de bliksem VISA contacten en hopen dat zij (en ik zou zeggen allebei) de betalingen kunnen terughalen/bokkeren. Wanneer zo'n club van Tik Tokkenden totaal niet reageert dan ligt OPLICHTING voor de hand. Indien VISA niets voor u kan doen.  Neem uw verlies en bestel nooit meer ZO MAAR iets. Ben trouwens heel benieuwd of, en zo ja wanneer, u iets geleverd krijgt en of dat lijkt op hetgenwat u besteld heeft. Succes!

go
door goededag Feb 3, 2023 om 13:33
25 Antwoorden / 11 Vragen

ben zelf ook benieuwd ik laat het u weten als ik iets heb ontvangen. levertijd is 15 tot 30 dagen ben ik achter gekomen

mo
door mof - Feb 3, 2023 om 13:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft retourrecht. Als u de artikelen ontvangen heeft eetourneert u voor de zekerheid beiden, tenzij u twee afzonderlijke bestellingen heeft gedaan. En dan is het hopen of u uw geld terugziet. U moet tevens in het vervolg ook niet aan anderen vragen of ze het bedrijf kennen of ervaring hebben, althans niet na de aankoop. Doe dat voortaan voor de aankoop.

rj
door rjw Feb 3, 2023 om 14:18
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Die luxe is een EU recht. Als de leverancier buiten de EU zit geldt dat niet. Ik vrees dat er een hoop dodgy webwinkels formeel in de UK gaan zitten omdat dat meer vertrouwen wekt dan verwegistan maar toch niets met EU regels heeft te maken.

mo
door mof - Feb 3, 2023 om 13:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bij visa ben je volgens mij wel verzekerd tegen leveranciers die niet leveren. Dus ontvangt u niets, visa inschakelen en via de verzekering het aankoopbedrag zien terug te vangen.

go
door goededag Feb 3, 2023 om 13:38
25 Antwoorden / 11 Vragen

ja dat klopt ik laat het u nog weten.

Bedankt voor je reactie

Ja
door JannyBoe Feb 3, 2023 om 14:34
512 Antwoorden / Vragen

En laat u ook even weten of u een nieuwe CC pas krijgt.
Hierover is op dit forum altijd discussie.
Sowieso succes en hopelijk lost VISA het voor u op.

justmeagain
door justmeagain - Feb 4, 2023 om 00:22
623 Antwoorden / 8 Vragen

U haalt iets door elkaar. Een webshop is een bedrijf met een degelijke website met telefoonnummer,kvk nummer adres en algemene voorwaarden.
Een TikTok link gaat meestal naar sites die onvindbaar willen blijven en dat lukt ze bijna altijd. Alles wat u via TikTok krijgt voorgeschoteld kost bij Ali Express vaak een 10e van de TikTok prijs.

Volgens mij hanteert Visa een eigen bijdrage op hun voorwaarden als het gaat om verlies of diefstal van een aankoop dat is 50 euro. Ben heel benieuwd hoe ze hiermee omgaan. Laatste wat ik hoorde was dat ze zeker ook naar de aansprakelijkheid van de consument gaan kijken aangaande de site waarid gekocht. Terughalen van een betaling lukt prima als je aan basisvoorwaarden hebt voldaan.

CK
door CK02 - Feb 8, 2023 om 06:31
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb en kledingkast besteld en ik heb er geen nieuws over. Kan iemand mij helpen?

Ik heb betaald met de IDEAL

chris74
door chris74 Feb 8, 2023 om 07:21
564 Antwoorden / 44 Vragen

U kunt beter uw eigen topic starten en wat meer informatie geven. In plaats van iemand anders zijn topic te gebruiken.

CK
door CK02 Feb 8, 2023 om 10:40
2 Antwoorden / Vragen

I just don't speak Dutch and i had to use Google translate. Whatever, may you help me?  Thanks.

CK
door CK02 - Feb 21, 2023 om 12:09
2 Antwoorden / Vragen

Hello and good afternoon.  I made one order from Tiktok 3 weeks ago and since then i have no news about. No tracking number and have no idea what is happening .. Can someone please help me?  Thanks in advance

go
door goededag - Mar 8, 2023 om 15:09
25 Antwoorden / 11 Vragen

Goedemiddag,

even een update van de afloop.

ik heb van het bedrijf niets vernomen ook niets ontvangen wel heb ik het geld terug ontvangen van de visa dus zal ik de toekomst nog beter opletten waar ik iets bestel dit is ook de eerste keer dat dit me overkomt meestal kijk ik het ook wel goed na maar ik dacht als ik met de creditcard kan betalen het redelijk betrouwbaar zal zijn.

Ja
door JannyBoe Mar 8, 2023 om 15:34
512 Antwoorden / Vragen

Mooi dat het opgelost is!
Kon u uw huidige VISA Card gewoon houden trouwens?