Zijn er meer slechte ervaringen met Klarna?
Door te bestellen bij Wish met uitgestelde betaing via Klarna, kom je bij geschillen in een moeras terecht. Wish is aanbiedersplatvorm in Nederland vertegenwoordigd door ContextLogic BV. Bij het niet (volledig) leveren van het bestelde kom je in een moeras terecht waarbij iedereen zich achter iedereen verschuilt. Klarna is uiteindelik de bank die je achtervolgt als je niet (volledig) betaald, omdat er niet (volledig) is geleverd. In mijn optiek verzaakt de bank daarmee zijn zorgplicht.
U vindt blijkbaar dat u niet hoeft te betalen. Die discussie moet u met Wish voeren en als u daar geen gelijk krijgt gaat Klarna de rekening innen net als u zou gebeuren bij iedere andere leverancier.
Hallo Peter Steenmeijer ,
Lees hier eens , klik op de rode regels .
https://www.klarna.com/nl/klantenservice/ik-heb-mijn-bestelling-niet-volledig-ontvangen-wat-kan-ik-doen/
Veelgestelde Vragen ,
Klik op Leveringen & Retouren > Probleemoplossing .
https://www.klarna.com/nl/klantenservice/
Ik heb geen klachten over Klarna of een van de andere apps waarmee je achteraf kunt betalen. Sterker nog, ik zou iedereen de spullen via het internet besteld (buitenland of niet) willen aanraden om achteraf te betalen dan weet je tenminste zeker dat je je bestelling ontvangen hebt.
Als ik jou was, zou ik de link van @Maritas eens goed doorlezen. Trouwens de werkwijze van Klarna had je natuurlijk van te voren moeten doorlezen.
Klarna is een mogelijkheid om achteraf te betalen.
U zal dit met Wish moeten oplossen alleen Wish werkt met verkopers in het Verre Oosten en dat gaat niet altijd van een leien dakje.
Dus niet Klarna de schuld geven. U heeft zelf gekozen voor deze manier van kopen en betalen.
95% van de mensen die kiezen voor achteraf betalen bij AfterPay, Klarna, Mollie, BIllink o.d., lezen de voorwaarden niet. Men vinkt wel aan dat ze de voorwaarden hebben gelezen, maar hebben ze niet gelezen. Dus als er iets fout gaat, krijgt de achteraf-betaaldienst de schuld.
Wat deze betaaldiensten doen, is geld voorschieten voor de klant (de koper). Zij hebben de verkoper al betaald, vóór de koper heeft betaald.
In de voorwaarden staat meestal ook omschreven dat wanneer er een geschil is met de verkoper, de koper dit ook direct moet melden aan de achteraf-betaaldienst. Zij zetten de factuur dan op pauze, maar je kunt dit zelf ook doen bij sommige achteraf-betaaldiensten.
De achteraf-betaaldiensten gaan het probleem voor de klant niet oplossen, dat moet de klant zelf doen. Komt de klant er niet uit met de verkoper, dan vrees ik dat je een probleem hebt. Dan zul je de verkoper in China aansprakelijk moeten stellen, maar de betaaldienst wil gewoon betaald hebben.
Ik heb nog nooit iets bij Wish gekocht, maar wel bij AliExpress en ik kan niet anders zeggen dat het daar goed geregeld is. Komt je pakket niet aan o.d. dan open je een dispute en het geld staat binnen enkele dagen weer op je rekening. Ik maak ook geen gebruik van betaaldiensten, maar ken ze wel goed vanuit mijn laatste baan, ik betaal met iDeal of met CreditCard.
Klarna heeft voorwaarden en daar moet zowel de Verkoper Wish als de Koper dus P Steenmeijer zich aan houden.
De klacht op juiste manier indienen en nogmaals goed gelezen is ook bij deel levering er iets geregeld.
99% van alle klachten over hun Incasso is van mensen die maar wat aan klooien.
De Klarna garantie geld alleen als je aan hun voorwaarden hebt voldaan.
Zolang U de Deel levering goed indiende kom je niet in het moeras terecht.
Vooraf even lezen en als je niet wilde elders bestellen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer