Pe
door Peter Steenmeijer Aug 4, 2021 om 10:53
Winkels & webshops

Zijn er meer slechte ervaringen met Klarna?

Door te bestellen bij Wish met uitgestelde betaing via Klarna, kom je bij geschillen in een moeras terecht. Wish is aanbiedersplatvorm in Nederland vertegenwoordigd door ContextLogic BV. Bij het niet (volledig) leveren van het bestelde kom je in een moeras terecht waarbij iedereen zich achter iedereen verschuilt. Klarna is uiteindelik de bank die je achtervolgt als je niet (volledig) betaald, omdat er niet (volledig) is geleverd. In mijn optiek verzaakt de bank daarmee zijn zorgplicht.

4736 12 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 4, 2021 om 11:02
2011 Antwoorden / Vragen

U vindt blijkbaar dat u niet hoeft te betalen. Die discussie moet u met Wish voeren en als u daar geen gelijk krijgt gaat Klarna de rekening innen net als u zou gebeuren bij iedere andere leverancier.

mahadma
door mahadma - Aug 4, 2021 om 11:02
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Klarna en Wish = China is een slechte combi. Bestel dichterbij huis!

Ki
door Kiekeboetje - Aug 4, 2021 om 11:06
11 Antwoorden / Vragen

Klarna is geen bank. Je moet het probleem met Wish oplossen.

Ki
door Kiekeboetje - Aug 4, 2021 om 11:15
11 Antwoorden / Vragen

Ik ken trouwens geen bank die leverings problemen voor je gaat oplossen.

marita5
door marita5 - Aug 4, 2021 om 13:10
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Peter Steenmeijer ,

Lees hier eens , klik op de rode regels .

https://www.klarna.com/nl/klantenservice/ik-heb-mijn-bestelling-niet-volledig-ontvangen-wat-kan-ik-doen/

Veelgestelde Vragen ,

Klik op Leveringen & Retouren > Probleemoplossing .

https://www.klarna.com/nl/klantenservice/

Thecla58
door Thecla58 - Aug 4, 2021 om 14:53
843 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb geen klachten over Klarna of een van de andere apps waarmee je achteraf kunt betalen. Sterker nog, ik zou iedereen de spullen via het internet besteld (buitenland of niet) willen aanraden om achteraf te betalen dan weet je tenminste zeker dat je je bestelling ontvangen hebt.

Als ik jou was, zou ik de link van @Maritas eens goed doorlezen. Trouwens de werkwijze van Klarna had je natuurlijk van te voren moeten doorlezen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 4, 2021 om 15:14
7156 Antwoorden / 3 Vragen
va
door vanlotjegetikt - Aug 4, 2021 om 16:24
809 Antwoorden / Vragen

Klarna is een mogelijkheid om achteraf te betalen.
U zal dit met Wish moeten oplossen alleen Wish werkt met verkopers in het Verre Oosten en dat gaat niet altijd van een leien dakje.
Dus niet Klarna de schuld geven. U heeft zelf gekozen voor deze manier van kopen en betalen.

sira
door sira - Aug 4, 2021 om 22:05
2290 Antwoorden / 24 Vragen

95% van de mensen die kiezen voor achteraf betalen bij AfterPay, Klarna, Mollie, BIllink o.d., lezen de voorwaarden niet. Men vinkt wel aan dat ze de voorwaarden hebben gelezen, maar hebben ze niet gelezen. Dus als er iets fout gaat, krijgt de achteraf-betaaldienst de schuld.

Wat deze betaaldiensten doen, is geld voorschieten voor de klant (de koper). Zij hebben de verkoper al betaald, vóór de koper heeft betaald.
In de voorwaarden staat meestal ook omschreven dat wanneer er een geschil is met de verkoper, de koper dit ook direct moet melden aan de achteraf-betaaldienst. Zij zetten de factuur dan op pauze, maar je kunt dit zelf ook doen bij sommige achteraf-betaaldiensten.
De achteraf-betaaldiensten gaan het probleem voor de klant niet oplossen, dat moet de klant zelf doen. Komt de klant er niet uit met de verkoper, dan vrees ik dat je een probleem hebt. Dan zul je de verkoper in China aansprakelijk moeten stellen, maar de betaaldienst wil gewoon betaald hebben.

Ik heb nog nooit iets bij Wish gekocht, maar wel bij AliExpress en ik kan niet anders zeggen dat het daar goed geregeld is. Komt je pakket niet aan o.d. dan open je een dispute en het geld staat binnen enkele dagen weer op je rekening. Ik maak ook geen gebruik van betaaldiensten, maar ken ze wel goed vanuit mijn laatste baan, ik betaal met iDeal of met CreditCard.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 6, 2021 om 10:21
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Klarna heeft voorwaarden en daar moet zowel de Verkoper Wish  als  de Koper dus P Steenmeijer zich aan houden.

De klacht op juiste manier indienen en  nogmaals goed gelezen is ook bij deel levering  er  iets geregeld.
99% van alle klachten over hun Incasso is van mensen die maar wat aan klooien.

De Klarna garantie  geld alleen als je aan hun voorwaarden hebt voldaan.
Zolang U de Deel levering goed indiende  kom je niet in het moeras terecht.

Vooraf even lezen en als je niet wilde elders bestellen.

Sander323
door Sander323 - Dec 8, 2021 om 19:31
1 Antwoorden / Vragen

Klarna is een mogelijkheid om achteraf te betalen.
Nu heb ik de website van Nuubu com 2 maanden geleden bezocht, winkelmandje gevuld en een paar keer genavigeerd op volgende/volgende pagina, nu blijk ik opeens 3 bestellingen te hebben gedaan bij nuubu en achteraf betalen te hebben geselecteerd.
Terwijl ik helemaal niet klarna als betaling heb geselecteerd, nog heb ik op bestelling bevestigen gedrukt (iets wat niet eens kan in deze website)

Nu zit BNN te zeuren dat 'Klarna heeft meer informatie nodig over je retour bij nuubu.com' maar ik heb het pakketje gewoon op de postnl postkar gelegd want nuubu wilde haar retourgegevens niet geven.

Wat een ellende.

(ik moet ook niets van ali express hebben of wish, wish ook ook zo'n ramp maar hebben een betere klantenservice)

marita5
door marita5 Dec 8, 2021 om 22:52
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@sander323 , Nuubu is een bedrijf in Litouwen ,  1.1. Nuubu (hierna de "Verkoper", "Wij", "Ons", "Onze") is een merknaam en geregistreerd handelsmerk dat wordt gebruikt en beheerd door een zakelijke entiteit UAB BeWell EU, een naamloze vennootschap opgericht volgens de wetten van Litouwen (bedrijfsregistratienummer 305788600) met een geregistreerd kantooradres te Gynėjų g. 4-333, LT-01109 Vilnius, Litouwen. Telkens wanneer u iets op de website koopt, gaat u een contractuele relatie met ons aan en deze contractuele relatie is gebonden aan en wordt bepaald door deze voorwaarden en toepasselijke wetgeving.

2.2. Onze goederen voldoen aan de richtlijnen voor medische hulpmiddelen 93/42/EEG en 2007/47/EG, evenals aan alle andere toepasselijke EU-wetten. Onze goederen worden vervaardigd door een fabrikant die de ISO 13485:2016-normen voor kwaliteitsbeheer volgt en hieraan voldoet. Alle Nuubu-producten worden vervaardigd door Anhui Miao De Tang Pharmaceutical Co., Ltd., adres: Tianqiao Development Zone, Linquan County, Fuyang City, Anhui Province, People Republic of China. De vertegenwoordiger van de fabrikant voor alle vragen met betrekking tot fabricage, registratie, vermelding, kennisgeving, veiligheidsonderzoek enz. is SUNGO Europe BV, adres Olympisch Stadion 24, 1076DE Amsterdam, Nederland (e-mail: info@sungoglobal.com ; telefoonnr. voor EU: + 31 (0) 202 111106, telefoonnummer voor VS: +1 855 957 7779)

Zie hier de voorwaarden , klik op de rode regel .

https://nuubu.com/terms

sira
door sira - Dec 8, 2021 om 20:28
2290 Antwoorden / 24 Vragen

@Sander323
Tja, u heeft zo te zien ook geen enkel onderzoek gedaan, ondanks de vele waarschuwingen in de afgelopen jaren in diverse consumentenprogramma's.

Hoe u deze website hebt gevonden is wel heel bijzonder. Is deze op Facebook langsgekomen? Ik zal u 1 tip geven: bestel nooit bij adverteerders op Facebook, dit zijn doorgaans onbetrouwbare dropshippers.

U gaat bestellen bij een totaal onbekend bedrijf (of dropshipper) in Maryland - Amerika. U had dat al aan het telefoonnummer van de klantenservice kunnen zien.
Verder zijn er geen enkele adres- en contactgegevens te vinden, geen KvK-nummer.

nu blijk ik opeens 3 bestellingen te hebben gedaan bij nuubu en achteraf betalen te hebben geselecteerd.
Ik ben er van overtuigd dat u zelf iets verkeerds hebt gedaan.

Waarschijnlijk kwamen de goederen uit China. U was dus van plan dingen te gaan slikken waarvan u helemaal niet weet wat de ingrediënten zijn. Wees blij dat u dat niet hebt gedaan.

maar ik heb het pakketje gewoon op de postnl postkar gelegd
U hebt nu dus geen enkel bewijs van retourneren en u moet er maar van uitgaan dat u het geld kwijt bent. U kunt het beste Klarna per direct betalen, want anders komen er nog incassokosten bovenop en na nog iets langer wachten ook nog deurwaarderskosten.

Er is niets mis met AliExpress en ook niet met het bestellen op internet.
Maar als u daar geen ervaring mee hebt en niet weet waar u op moet letten en uiteindelijk ook nog fouten maakt, ga dan in het vervolg liever naar een stenen winkel, in eerste instantie bent u wat duurder uit, maar uiteindelijk bespaart u toch, omdat alles foutloos gaat.

U kunt overigens in het vervolg beter een nieuw topic aanmaken, omdat het bij u over een ander bedrijf gaat dan Wish.