Zijn er meer slechte ervaringen met Klarna?
Door te bestellen bij Wish met uitgestelde betaing via Klarna, kom je bij geschillen in een moeras terecht. Wish is aanbiedersplatvorm in Nederland vertegenwoordigd door ContextLogic BV. Bij het niet (volledig) leveren van het bestelde kom je in een moeras terecht waarbij iedereen zich achter iedereen verschuilt. Klarna is uiteindelik de bank die je achtervolgt als je niet (volledig) betaald, omdat er niet (volledig) is geleverd. In mijn optiek verzaakt de bank daarmee zijn zorgplicht.
U vindt blijkbaar dat u niet hoeft te betalen. Die discussie moet u met Wish voeren en als u daar geen gelijk krijgt gaat Klarna de rekening innen net als u zou gebeuren bij iedere andere leverancier.
Hallo Peter Steenmeijer ,
Lees hier eens , klik op de rode regels .
https://www.klarna.com/nl/klantenservice/ik-heb-mijn-bestelling-niet-volledig-ontvangen-wat-kan-ik-doen/
Veelgestelde Vragen ,
Klik op Leveringen & Retouren > Probleemoplossing .
https://www.klarna.com/nl/klantenservice/
Ik heb geen klachten over Klarna of een van de andere apps waarmee je achteraf kunt betalen. Sterker nog, ik zou iedereen de spullen via het internet besteld (buitenland of niet) willen aanraden om achteraf te betalen dan weet je tenminste zeker dat je je bestelling ontvangen hebt.
Als ik jou was, zou ik de link van @Maritas eens goed doorlezen. Trouwens de werkwijze van Klarna had je natuurlijk van te voren moeten doorlezen.
Klarna is een mogelijkheid om achteraf te betalen.
U zal dit met Wish moeten oplossen alleen Wish werkt met verkopers in het Verre Oosten en dat gaat niet altijd van een leien dakje.
Dus niet Klarna de schuld geven. U heeft zelf gekozen voor deze manier van kopen en betalen.
95% van de mensen die kiezen voor achteraf betalen bij AfterPay, Klarna, Mollie, BIllink o.d., lezen de voorwaarden niet. Men vinkt wel aan dat ze de voorwaarden hebben gelezen, maar hebben ze niet gelezen. Dus als er iets fout gaat, krijgt de achteraf-betaaldienst de schuld.
Wat deze betaaldiensten doen, is geld voorschieten voor de klant (de koper). Zij hebben de verkoper al betaald, vóór de koper heeft betaald.
In de voorwaarden staat meestal ook omschreven dat wanneer er een geschil is met de verkoper, de koper dit ook direct moet melden aan de achteraf-betaaldienst. Zij zetten de factuur dan op pauze, maar je kunt dit zelf ook doen bij sommige achteraf-betaaldiensten.
De achteraf-betaaldiensten gaan het probleem voor de klant niet oplossen, dat moet de klant zelf doen. Komt de klant er niet uit met de verkoper, dan vrees ik dat je een probleem hebt. Dan zul je de verkoper in China aansprakelijk moeten stellen, maar de betaaldienst wil gewoon betaald hebben.
Ik heb nog nooit iets bij Wish gekocht, maar wel bij AliExpress en ik kan niet anders zeggen dat het daar goed geregeld is. Komt je pakket niet aan o.d. dan open je een dispute en het geld staat binnen enkele dagen weer op je rekening. Ik maak ook geen gebruik van betaaldiensten, maar ken ze wel goed vanuit mijn laatste baan, ik betaal met iDeal of met CreditCard.
Klarna heeft voorwaarden en daar moet zowel de Verkoper Wish als de Koper dus P Steenmeijer zich aan houden.
De klacht op juiste manier indienen en nogmaals goed gelezen is ook bij deel levering er iets geregeld.
99% van alle klachten over hun Incasso is van mensen die maar wat aan klooien.
De Klarna garantie geld alleen als je aan hun voorwaarden hebt voldaan.
Zolang U de Deel levering goed indiende kom je niet in het moeras terecht.
Vooraf even lezen en als je niet wilde elders bestellen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer