MO
door MOBAQ Jun 6, 2020 om 08:35
Winkels & webshops

Zwembad aanbieding ALDI 06-06-Lokkertje

In de ALDI folder voor week 23  stond  paginagroot een advertentie voor een INTEX zwembad. De aanbieding was beschikbaar vanaf 06-06. Bij aankomst bij de winkel (uiteraard stonden wij ruim op tijd bij de winkel, want we begrijpen dat zoiets veel interesse wekt en het aanbod beperkt is) ging al snel het verhaal de ronde onder de wachtende klanten dat er maar één zwembad zou zijn. Om 8.00 toen de winkel open ging, bleek dat inderdaad het geval. Het gaat hier om de AlLDI in het MIRO center te Enschede. Dit winkelcentrum bedient een gebied waar tienduizenden mensen wonen. Eén zembad!! en dan op deze wijze adverteren. Voor een dergelijke advertentie koop je ruim vooraf in, het kan dus niet zo zijn dat het voor een megaconcern als ALDI niet meer leverbaar was. Onder de andere klanten kwamen er diverse appjes binnen van bekenden die bij andere fillialen in de omgeving stonden, dat ook bij deze vestigingen slecht één zwembad beschikbaar was. Dit is een doelbewuste actie geweest, en in mijn ogen een schandalige wijze om je klanten te misleiden. Als klant die ruim op tijd was voor deze aanbieding ben ik benieuwd of het op deze wijze "lokken" van klanten met iets dat je uiteindelijk niet kan leveren juridisch toegestaan is. Wij voelen ons in elk geval enorm "bedonderd" door ALDI.

3034 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 6, 2020 om 08:57
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien wilde Aldi weten of er veel mensen op af zouden komen en zullen zij bij succes wel wat meer inslaan.
Maar er zijn meer mogelijkheden:
https://www.kiesproduct.nl/q/intex-zwembad-kopen?gclid=EAIaIQobChMIiPGgt83s6QIVEu7tCh3dlgsZEAAYAyAAEgKVz_D_BwE

ju
door juliomariner Jun 6, 2020 om 10:50
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Dan testen ze dat al jaren op die manier.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 6, 2020 om 11:21
7187 Antwoorden / 3 Vragen

En zij zijn niet de enigen.

getty
door getty - Jun 6, 2020 om 08:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het is al jaren algemeen bekend dat bij dergelijke  aanbiedingen een zeer beperkte voorraad is.

gerbera
door gerbera - Jun 6, 2020 om 09:22
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Met dergelijke aanbiedingen bij de Aldi komt u altijd te laat omdat er vaak al personeelsleden mee vandoor zijn gegaan.

rj
door rjw Jun 6, 2020 om 17:39
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is nogal een beschuldiging. Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen.

ne
door neodutchio Jun 6, 2020 om 21:33
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Is geen beschuldiging hoor. Ik heb jaren in het winkelbedrijf gewerkt, het personeel stond overal en altijd vooraan om de aktie artikelen zelf 'in te pikken'. Je zal ook wel gek zijn als je iets graag wilt hebben en het dan bij een ander moet gaan kopen.
En nu gebeurd het nog steeds. Tegenwoordig werk ik B to B, maar zodra er ergens een uitverkoop is is het eerst dringen tussen de collegae.

gerbera
door gerbera Jun 6, 2020 om 21:37
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@RJW, Jazeker, ooit een USBstick 32Gb in de aanbieding, Was vrijdag namiddag in de winkel waar ze klaar lagen bij 3 kassa's maar kreeg er geen mee want ze waren zaterdag pas in de aanbieding. Zaterdagochtend 8.05u in de winkel en wat dacht u "uitverkocht". Kon zowat een kanon afschieten in de winkel zonder een klant te raken en zou betekend hebben dat ze er per kassa minstens 3 per minuut verkocht zouden hebben en dat terwijl er slechts 1 kassa open was.

MisterrMix
door MisterrMix Jun 8, 2020 om 09:42
18 Antwoorden / Vragen

@RJW

Dat is makkelijk te onderbouwen door een ieder die ooit in de retail gewerkt heeft.
Ik dus ook.
De meest goede aanbiedingen worden net voor opening gereserveerd voor t personeel die er zelf een wilt, wat er over is, is voor de klanten.
Ik kan je garanderen dat dit overal gebeurd.

Dit is al wat jaren terug maar:

Mijn verloofde: Dolcis, schoenen achter houden tot afprijzing op afprijzing en dan schoenen van 120 voor 5 euro mee kunnen nemen.

Ik zelf: IT's, Modern, Prijstopper - Producten in de aanbieding achter houden tot einde van de dag, of langer tot ze incourant zijn en dus nog lager de winkel uit mogen.

Broertje: Manager Bristol - Oude voorraden doorspitten op koopjes, en die gaan dan de winkel niet in. Nike Downshifters voor 5-10 euro bijvoorbeeld.

Trust me, dit gaat overal zo. Personeel gaat voor de klant, en de keten maakt t niet uit, geld komt toch wel binnen ongeacht wie t koopt.

justmeagain
door justmeagain - Jun 6, 2020 om 10:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

Doneer uw 6m3 water aan een landbouwer in uw omgeving. Hij is blij met water.

mr
door mrmoto Jun 6, 2020 om 12:05
167 Antwoorden / 4 Vragen

in plasticzakken of leveren met een pannetje ?

justmeagain
door justmeagain Jun 6, 2020 om 23:17
623 Antwoorden / 8 Vragen

Pannetje, is beter te recyclen:-)

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2020 om 11:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

"lokken" van klanten met iets dat je uiteindelijk niet kan leveren juridisch toegestaan is.
Ze hebben wel geleverd, maar op = op.
Wij voelen ons in elk geval enorm "bedonderd" door ALDI.
Dat is heel vervelend.

Magnum007
door Magnum007 - Jun 6, 2020 om 11:25
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mobaq,

Deze verkoopmethode is bekend.

Ook Lidl "stunt" hiermee.....

Maar je woont dichtbij de Duitse grens: waarom houdt je de advertenties van de Duitse Aldi's niet in de gaten?

mr
door mrmoto Jun 6, 2020 om 12:07
167 Antwoorden / 4 Vragen

en denk je dat het daar ,in Duitsland, niet het zelfde gaat ? steek een kaars aan !

rj
door rjw Jun 6, 2020 om 17:40
3261 Antwoorden / 5 Vragen

@MRMOTO: veel mensen zien in Duitsland het beloofde land waar alles altijd veel beter is dan bij ons....

lo
door lovewinnie - Jun 6, 2020 om 11:31
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is helaas in veel winkels zo. Per winkel krijgt zoveel artikelen per aantal bezoekers. 1 op 10.000 is wel erg weinig maar mag wel. Dit is ook zo bij Kruidvat ( bijv merk schoenen voor spot prijs) of toen der tijd met de verdeling van de PS4 ( en nu switch). Maar vast zo nog meer artikelen. Soms komt het niet eens binnen in alle filialen

diumenge
door diumenge - Jun 6, 2020 om 11:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er wonen misschien wel tienduizenden mensen, maar die willen niet allemaal een zwembad kopen. Dat zullen er eerder tientallen zijn. Nou is één zwembad per filiaal wel erg mager, maar het lijkt mij niet dat ze dit doen als lokkertje. Daarvoor is een zwembad teveel een nicheproduct.

mr
door mrmoto Jun 6, 2020 om 12:10
167 Antwoorden / 4 Vragen

voor de domme onder ons ik dus want ik moest het opzoeken :Een nichemarkt ontwikkelt zich doorgaans uit een reeds bestaande markt waarbinnen niet aan elke vorm van vraag tegemoetgekomen wordt door middel van passende producten of diensten.bron wiki.

panter22
door panter22 - Jun 6, 2020 om 13:59
6599 Antwoorden / Vragen

Vitens zal er blij mee zijn. Er wordt veel te veel drinkwater verspild voor het vullen van een zwembad. Er dreigt nu al een tekoert aan drinkwater,

aurora1
door aurora1 - Jun 6, 2020 om 15:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling. En natuurlijk mag Aldi, of welke winkel ook, dat doen.
Dus elders nog eens zoeken, of een paar teiltjes aanschaffen om pootje te baden als het warm is? Wel zo voordelig en beter voor de watervoorraden.

bussy02
door bussy02 - Jun 6, 2020 om 17:33
145 Antwoorden / 37 Vragen

Welkom bij o.a. Aldi. Dit is een bekend verschijnsel. De winkel moet maar alwachten wat het hoofdkantoor ingekocht heeft.

rj
door rjw - Jun 6, 2020 om 17:41
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Wees blij dat het niet meer leverbaar is. Er dreigt al een watertekort en dat wordt nog erger als iedereen van die idiote zwembaden neer gaat zetten (en vullen). Laten we een beetje zuinig zijn met de drinkwater zodat er straks geen grote problemen ontstaan.