Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ic
icono - 12-09-2014 10:46:03
Computers & Telefonie

Hollandse nieuwe: spookverbruik

Hollandsnieuwe rondt idd af op 100kb. dit is vrij ongewoon volgens mij - andere providers doen dit niet. ook een rottig addertje onder het gras - je gaat pas begrijpen wat hier de consequenties van zijn als je je databundel als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen. geen normale consument kan inschatten wat dat betekent - afronden per 100kb - het hangt namelijk erg van je telefoon af hoe die met de sessie omgaat.

hn zou een duidelijke disclaimer moeten geven: pas op - met sommige telefoons kan het gefactureerde dataverbruik veel hoger zijn dan het werkelijke dataverbruik.

maar goed - dat doen ze vast niet.

iphones zijn in ieder geval een hele slechte combinatie met hn: iphones openen en sluiten de sessie zeer frequent - hierdoor verdwijnt je databundel bij hn snel.

andere telefoons (android) doen dit anders - deze houden de sessie open zolang je een 3g signaal hebt, dus heb je veel minder last van deze vervelende afrondingsregel.

de eenvoudigste oplossing is: vermijd de combinatie hn + iphone!

een andere oplossing is om je iphone te jailbreaken en via cydia de app 'insomnia' te installeren.

deze app houdt je 3g verbinding open. ik gebruik het op mijn iphone en heb sindsdien nooit meer last van spook mb's.