Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ta
tak101 - 18-03-2015 12:01:39
Geldzaken & Recht

Spyhunter fraude en mastercard

Eind goed al goed?

het ziet er naar uit dat mijn laatste poging tot contact met dit conglomeraat van bedrijven eindelijk succesvol is verlopen. het was mijn negende! poging. uiteindelijk vond ik het email-adres van safecart (customerservice@safecart.com). op hun support pagina wordt bovenaan de mogelijkheid geboden om via webmail support aan te vragen. op geen van de drie pogingen die ik gedaan heb is ooit gereageerd, zelfs geen ontvangstbevestiging. (de andere pogingen waren respectievelijk met esellerate en enigma; geen van alle gevolgd door enigerlei reactie). later ontdekte ik hun e-mailadres onderaan hun pagina, waarvoor je naar beneden moet scrollen. tot mijn verbazing werd er nu wel gereageerd, zowel met een ontvangstbevestiging en enkele dagen later met het bericht dat de automatische renewal gestopt werd. het zal me benieuwen of het nu inderdaad gedaan is met de afschrijvingen. dit soort bedrijven zie ik er wel voor verdere "vergissingen".

ik blijf buitengewoon ontevreden over de gang van zaken. het hele systeem van te late informatie, onduidelijke of onjuiste informatie en het vervolgens bieden van communicatiemogelijkheden die niet werken stinkt naar frauduleus handelen. er zijn op het internet genoeg klachten te vinden, zie o.a. de links van edrick3 en reflecs en daarnaast heb ik nog andere gevonden (zie bijvoorbeeld http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=13430).

het geheel wordt ondersteund door mastercard, met zijn merkwaardige regel dat het voldoende is dat je je creditcard nummer en geldigheidsdatum doorgeeft om een transactie af te sluiten, zonder dat van te voren duidelijk hoeft te zijn wat je precies gekocht hebt, de te betalen prijs of de voorwaarden voor de koop.

ondanks deze afloop ben ik dus nog steeds geen "happy camper".