Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 14-04-2015 15:58:55
Geldzaken & Recht

Originele verpakking bij retour beschadigd product

Ik denk dat ik het begrijp.
of de blender wordt vervangen, dan wordt het apparaat als een ondeugdelijk product behandeld. vervanging moet geheel kosteloos zijn.

of u krijgt uw geld terug en dan gaat men uit van het herroepingsrecht, ongeacht of de blender werkt of niet werkt. dan mag de verkoper er vanuit gaan dat de retourkosten voor de klant zijn, die nu worden verrekend met de verpakkingskosten.

het is nl zo, dat de ondernemer de koop niet hoeft te ontbinden, hij mag u een nieuw product toesturen. is dat dan weer een misser, dan mag u de blender kosteloos retourneren. ongeacht of u daar dan de verpakking nog van heeft of niet.

u kunt nl geen beroep doen op het ontbinden van de overeenkomst als u de ondernemer geen kans geeft om het gebrek te herstellen.
u kunt wel een beroep doen op uw herroepingsrecht.

om nog duidelijker te zijn, was dit apparaat na drie weken kapot gegaan, dan had u een vervanger moeten accepteren en had u geen recht gehad op ontbinding.