Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ru
rudyusa - 20-09-2015 00:35:25
Vakantie & Reizen

Klacht vakantieveilingen / hotelpas

Ik wil jullie laten weten dat ik ook problemen heb ondervonden met de hotelpas.nl en ik had destijds deze pas gekocht via veilingen.nl.

en idd kreeg ik ook een betalingherinnerig van hen op 29-04-2015

waarom moet u bij opzegging nog een bedrag betalen?

- u heeft bij het activeren gekozen voor een ander abonnement dan de oorspronkelijke card via de veiling.

- u heeft dit abonnement niet (tijdig) opgezegd.

- u heeft geen gebruik gemaakt van uw recht op retour binnen de daarvoor geldende termijn.

- voor het aangaan van de upgrade heeft u informatie ontvangen over het doorlopend abonnement van de jaarkaart premium. daarnaast bent u met de voorwaarden betreffende verlengingen (art. 6g) akkoord gegaan.

uw rechten om de hotels ook na het eerste jaar voordelig te kunnen boeken dienen wij geruime tijd voor de vervaldatum in te kopen. we gaan er op dat moment van uit dat u het abonnement ook na het eerste jaar wenst te behouden omdat u dit niet heeft opgezegd.

dacht wat krijgen we nou? deze zou toch automatisch na een jaar stoppen?...heb gewoon op activeren gedrukt !

heb echt getwijfeld om deze te betalen € 24,92 was het ong, als ik niet betaalde zou het rond de € 49,84 worden.
ik dacht nee ik doe het toch niet vond de mail heel raar en ik vertrouwende het gewoon niet.

vervolgens kreeg ik op 09-05-2015 een mail dat ze dreigde met een deurwaarder daar hadden ze deze zinnetje weg gelaten:

- u heeft bij het activeren gekozen voor een ander abonnement dan de oorspronkelijke card via de veiling.

daarna kreeg ik idd weer een mail op 26-06-2015 deze keer niet van de hotelpas.nl maar van info@vanlithincasso.nl of ik binnen 8 dagen € 91,57 naar hen over moest maken huh?

kreeg er een bestandje ( copie -brief ) van hen erbij ik dacht heb nog nooit van mijn leven een mail gekregen van een deurwaarder ...mijn woonadres stond er niet eens op deze brief ( deze konden ze makkelijk op zoeken via google als ze mijn naam opzochten).

ik dacht misschien is het wel spam kende die deurwaarder niet eens, waarom hebben ze niet eens mijn woonadres ?

op 08-07-2015 kreeg ik weer een mail van info@vanlithincasso.nl met het verzoek tot betaling nu een bedrag van € 91,60 waarschijnlijk € 0,03 erbij op misschien rente?

heb er weer niet op gereageerd op deze mail, en ik kreeg op 14-08-2015 weer een mail van info@vanlithincasso of ik binnen vijfdagen nu € 91,70 van € 0,03 nu € 0,10 boete erbij op moest betalen.

en het volgende stond er in die copie brief van hen:

" namens mijn cliënte verzoek ik u en voor zoveel nodig sommeer ik u om binnen vijf dagen na heden laatstgemeld bedrag te voldoen door storting of overschrijving op mijn post - of bankrekeningnummer. wellicht bent u ten onrechte van mening dat mijn cliënte de zaak niet verder wil laten vervolgen. ik moet u er dan met nadruk op wijzen, dat een dergelijke opvatting beslist onjuist zou zijn, immers cliënte heeft mij uitdrukkelijk verzocht, al die rechtsmaatregelen te treffen die noodzakelijk zijn om tot incassering van het verschuldigde bedrag te komen.

ik moge u dringend adviseren om tijdig over te gaan tot betaling zodat het niet nodig zal zijn om tot dagvaarding over te gaan.

in afwachting en onder voorbehoud van alle rechten. hoogachtend, "

deze brief was niet ondertekend.

ik dacht bij mezelf laat het dan maar lekker voor komen voor de rechter ben er helemaal klaar mee.

heb nog nooit een echte brief thuis gekregen dat ik in gebreke was zowel van hotelpas.nl en van die vage deurwaarder .

en ik heb nooit geweten dat deze pas verlengd werd, maar dat deze zou stoppen, anders had ik echt niet zo'n pas gekocht.

p.s. ** heb deze mails van hun nog in mijn mailbox mochten jullie deze nodig hebben ! **

met vriendelijke groet,

rudy nahrwold