Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 05-11-2015 17:25:33
Computers & Telefonie

Klacht t-mobile

T-mobile reageert op klachten na vervallen van beltegoed
donderdag 05 november 2015

radar ontvangt veel klachten over telecombedrijf t-mobile. beltegoed dat voorheen 'onbeperkt houdbaar' was komt te vervallen. t-mobile heeft nu een reactie gegeven.

klanten die nu een flex- of relax-abonnement hebben worden straks overgezet naar een ander abonnement. hun beltegoed dat voorheen 'onbeperkt en voor altijd' houdbaar was, raken ze kwijt. ook op het radar forum regent het klachten. sommige klanten hebben wel 1250 euro beltegoed gespaard om naar het buitenland te kunnen bellen.

vanaf 3 november worden t-mobile klanten die nog flex- of relax-abonnementen hebben geïnformeerd dat deze uit de markt worden gehaald. deze klanten worden automatisch overgezet op het stel samen & stel bij abonnement. alle klanten zullen hier qua maandelijkse lasten op vooruitgaan, schrijft de telecomaanbieder in de reactie.
'klanten betalen meer dan nodig is'
volgens t-mobile gaat het om abonnementen die tussen 2005 en 2011 zijn verkocht. t-mobile moet hiervoor 'oude systemen in de lucht houden'. en klanten betalen volgens het bedrijf nu 'meer dan nodig is'. de migratie van het klantenbestand gaat het bedrijf de komende jaren naar eigen zeggen miljoenen aan inkomsten kosten, omdat ze ruim 80.000 klanten op goedkopere abonnementen overzetten. 'dit doen wij omdat we zo niet langer in oude systemen hoeven te investeren en onze organisatie sterk moeten vereenvoudigen. dit is nodig om de voortdurende daling van de telecomprijzen te kunnen volgen.'

het nieuwe abonnement levert de klanten lagere maandelijkse kosten voor het abonnement op, zegt het bedrijf. verder kunnen ze onbeperkt bellen in nederland, onbeperkt sms’en in de hele eu, tot 120 minuten bellen en gebeld worden binnen de eu. volgens t-mobile blijkt uit hun klantenonderzoek dat de grootste frustratie is dat men tijdens de contractperiode vast zat aan de bundelgrootte. wanneer mensen een te grote bundel hadden gekocht zaten ze er bijvoorbeeld twee jaar aan vast. met dit nieuwe abonnement kunnen klanten maandelijks hun bundel laten bijstellen. eenmalig wordt dit abonnement voor 24 maanden aangeboden voor 70 procent onder de marktprijs, aldus t-mobile.
opgebouwde tegoed vervalt
het beltegoed dat klanten hebben opgebouwd in het oude abonnement vervalt wel. 'wij begrijpen dat dit voor klanten geen leuke boodschap is. bij de nieuwe aanbieding krijgt daarom elke klant onbeperkt bellen. er zit dus geen limiet meer op bel- en sms gedrag bij de nieuwe aanbieding. het beltegoed is dus ook niet meer nodig. het beltegoed hoort bij het oude prijsplan. dit vervalt op het moment dat het prijsplan ophoudt te bestaan. de klant heeft het recht om op te zeggen. hierop wijzen we ze ook.'

voorheen werden bij klanten met het flex-abonnement 'variabele verbruikskosten met het beltegoed verrekend.' ook bijvoorbeeld bellen vanuit en naar het buitenland werden dan met het beltegoed verrekend.