Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Po
Pomeon - 25-04-2016 04:28:44
Winkels & Webshops

Bestelling geannuleerd, geld niet ontvangen

Misschien nog wat handig advies voor de volgende keer; 
wanneer ik iets wil bestellen bij een voor mij nog onbekende webshop, waarvan ik dus niet weet of deze te vertrouwen is, kijk ik eerst of het mogelijk is om met paypal (of creditcard) te betalen. als dat niet het geval is ga ik opzoek naar een andere webshop, tenzij ik andere aanwijzingen heb dat de webshop te vertrouwen is (bijvoorbeeld op aanraden van kennissen of doordat het een groot en bekend bedrijf is). 

het is namelijk zo dat wanneer je met ideal betaalt en het product niet geleverd wordt, je simpelweg je geld kwijt bent (met ideal betalen is namelijk hetzelfde als gewoon geld overmaken naar een andere bankrekening. wanneer je dat naar bijv. een verkeerd rekeningnunmer doet, ben je je geld ook kwijt). dat is bij paypal (en creditcard) niet het geval. bovendien verbreekt paypal de overeenkomst met een webshop wanneer ze te veel klachten krijgen (oftewel te vaak het geld aan klanten moet terugbetalen). dus zolang het nog mogelijk is met paypal te betalen, is het zeer aannemelijk dat het gewoon te vertrouwen is. zo niet, krijg je -met bijzonder weinig moeite- je geld terug.