Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

je
jeroen huizinga - 02-01-2017 12:34:39
Computers & Telefonie

Hoge telefoonrekening onbekend data verbruik vodafone binnenland

Het probleem lijkt mij duidelijk:

- vodafone meldt u dat u aanzienlijk extra dataverkeer hebt verbruikt
- uw telefoon bevestigd dat, met uw screenshot dat firefox voor 25gb aan data heeft gedownload..

kortom, 2 afzonderlijke bronnen (uw telecom operator en firefox) bevestigen het hoge verbruik.  dat maakt mijn inziens de factuur van vodafone ook gewoon terecht. het is niet een probleem van vodafone dat uw telefoon op hol geslagen is. ook had u hier zelf iets aan kunnen doen door een bandbreedte limiet in te stellen op uw telefoon of een abonnement te nemen met onbeperkt internet (beschikbaar bij oa. t-mobile en kpn, misschien ook wel bij vodafone).

u moet de factuur dus gewoon betalen. het is verder aan u om uit te zoeken waarom firefox zoveel heeft gedownload. zal vermoeddelijk toch een download zijn of iets dergelijks. maar dit lijkt mij geenzins een probleem dat vodafone moet oplossen.