Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

aurora1
aurora1 - 27-01-2017 17:46:49
Computers & Telefonie

Maximum mobiele telefonie

Inderdaad klagen velen over onverwacht hoge rekeningen voor mobiel internet en bellen. in de regel is dat omdat deze klagers geen idee ervan hebben hoe hun smartphone werkt en omdat ze hun verbruik niet in de gaten houden.
grote onzin om je mobieltje te laten blokkeren door de provider, het moet niet gekker worden. het is nl de verantwoordelijkheid van de gebruiker en niet de provider om het eigen datagebruik in de gaten te houden.
dat is op de meeste smartphones te zien, en anders kan een app geïnstalleerd worden waarmee dat te zien is. bovendien kan in een dergelijke app een plafond/limiet door de gebruiker worden ingesteld.
als men niet met een smartphone weet om te gaan dan kan men maar beter niet een dergelijke telefoon gebruiken.
lees eens hier over hoe het werkt (klik op de rode regel): https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik 
en als de telefoon gestolen wordt dan kan p/o de provider dit gemeld worden die dan de simkaart blokkeert, als je dat al niet via je eigen account kunt doen.