Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Re
RebekkaC - 07-09-2017 13:50:04
Computers & Telefonie

Kpn spam

In de antwoorden aan henk-055 wordt gesuggereerd dat het 'helemaal aan jezelf ligt' als je veel spam krijgt. dat is niet waar; veel kpn klanten worden sinds ca. een half jaar overspoeld met enorme hoeveelheden spam- en phisingmails. ik ben daar ook een van. de spamfilter op webmail doet niets, hoe je hem ook instelt. op mijn computer heb ik zelf een spamfilter (die doet het wel) maar op mijn iphone is dat niet mogelijk. dat betekent dat ik de mail op mijn telefoon niet meer kan gebruiken. ik krijg soms meer dan 60 spammails per dag. ah, ikea, bestelling traceren, etc etc. en dan ook nog vaak in 4- of 5-voud dezelfde mail. als je bij kpn klaagt, wordt er gezegd dat er aan gewerkt wordt...wat duidelijk niet zo is want het wordt alleen maar erger. als ik op mijn werk rondvraag, blijkt dat het vooral de kpn-klanten zijn die daar erg last van hebben. en die inmiddels ook al helemaal radeloos zijn. 
ik vraag mij af of het ook niet iets voor de afm is om providers te vragen om hun klanten te beschermen tegen al die spamoplichterij? een andere vraag; als de kpn al zo slecht is in het tegenhouden van spam, hoe zit het dan met de rest van de beveiliging? ik begin wel erg te twijfelen. zou het ook kunnen zijn dat de kpn op een of andere manier geld verdiend aan het toelaten van spam? ik zal in ieder geval niemand aanraden om bij de kpn een mail account te beginnen.