Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 11-09-2017 14:47:49
Geldzaken & Recht

Mag de gemeente bankafschriften van 2 maanden vragen bij aanvraag kwijtschelding

Hallo henkwilke , 


mag de gemeente bankafschriften van 2 maanden vragen bij aanvraag kwijtschelding

ja , dit mogen ze vragen zelfs bankafschriften van de laatste 3 maanden .


welke documenten heeft u nodig?



 

op het aanvraagformulier staan de benodigde documenten vermeld. het gaat onder andere om: 

• kopieën van alle inkomsten zoals loonstrook, uitkeringsoverzicht, 

toekenning studiefinanciering 

• van elke rekening de bankafschriften (met saldo) van de laatste 3 maanden .

• indien u in het bezit bent van een auto: kentekenbewijs deel 1 + 2

• eventuele schulden + aflossingen

• beschikking voorlopige teruggave inkomstenbelasting

• huurspecificatie of hypotheekrente

• huurtoeslag

• zorgtoeslag

• premie zorgverzekeraar of eventuele aanvullende zorgverzekering

• bewijs van ontvangen/ betaalde alimentatie of onderhoudsbijdrage.