Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ho
Hopeless - 13-09-2017 02:38:08
Geldzaken & Recht

Incassocenter / invorderingsbedrijf

incassobedrijven zoals invorderingsbedrijf bv moeten gestopt worden!!!

wanneer je internet doorspit dan zijn er heel wat negatieve reviews over invorderingsbedrijf te vinden. reviews en veroordelingen (zie o.a. ecli:nl:rbgel:2015:5542, uitspraak reclamecode commissie dossiernr:2014/00604, enz.) die er niet om liegen. de overheid, bij monde de afm/acm, willen of kunnen aan dit soort praktijken niets doen. mogelijk dat publiciteit en/of een gecoördineerd burgerinitiatief praktijken zoals bij invorderingsbedrijf kunnen doen stoppen. immers, het kan toch niet zo zijn dat misleiding zzp-ers, kleine mkb-bedrijven en particulieren consumenten financieel ernstig duperen.
op de site van de consumentenbond ( https://community.consumentenbond.nl/geld-verzekeringen-6/invorderingsbedrijf-bv-incassobureau-2638/index2.html ) zijn heel wat verhalen van gedupeerden terug te vinden en wordt een aanzet gedaan om via een collectief iets te doen tegen dit onrecht. naar mijn mening is dit een zeer goed initiatief. zo'n collectief zou wel eens voor veel mensen soelaas kunnen bieden, vandaar dat ik dit onder de aandacht wil brengen. mocht zo'n collectief vanuit dat kanaal niet tot stand komen, dan overweeg ik serieus om zelf (hopelijk met de hulp van medegedupeerden) hiertoe actie te ondernemen.

de volgende tekst van een review op webwiki wil ik de lezer niet onthouden.
r.k. schreef 2 dagen geleden
reviews van ontevreden klanten op trustpilot over invorderingsbedrijf worden met dreigementen en ontkenningen benaderd. deze intimidatie maakt dat klanten zich terugtrekken omdat ze geen zin meer hebben in de mogelijke ellende.
invorderingsbedrijf wil alleen positieve reviews en laat daarom haar medewerkers een positieve beoordelingen over hun werkgever op het internet zetten. zoals o.a. leung en huisman hebben gedaan. 
disproportionele facturen en schenden van haar zorgplicht is één van de belangrijkste kenmerken van dit bedrijf. alleen hun inkomen telt, daarom wordt bewust en zonder vooraankondiging op een haalbaar of niet haalbaar gerechtelijk traject aangestuurd. de website is dan ook zeer bewust vaag en onoverzichtelijk gehouden. vragen worden niet of ontwijkend beantwoord. administratief is dit bedrijf onzorgvuldig hetgeen bijdraagt om snel in de gerechtelijke fase te kunnen komen. de te produceren stukken eenvoudig van aard, de prijs daarentegen niet. in gesprek gaan met hun lukt nauwelijks of niet. wanneer zij merken dat hun klant niet alles zonder meer accepteert, komen allerlei coulance-regelingen te voorschijn. dit al of niet gekoppeld aan een vaststellingsovereenkomst om die klant het zwijgen op te leggen. moneyfirst en invorderingsbedrijf zijn aan elkaar gelieerd en worden geleid door gewetenloze snelle jongens. wanneer de overheid aan deze praktijken niets kan of wil doen, dan kan een groot collectief mogelijk wel wat uitrichten.