Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

alfatrion
alfatrion - 31-10-2017 18:19:55
Garantie & Verzekeringen

Kapotte tv gekocht bij mediamarkt

de mededeling dat u defecten binnen 24 uur moet melden is onjuist. u bent enkel verplicht om gebreken tijdig te melden nadat u de gebreken heeft ontdekt, waarbij twee maanden altijd als tijdig geldt. u heeft dus geen onderzoeksplicht, maar zelfs als we zouden aannemen dat u het defect direct dezelfde dag hebt geconstanteerd, dan nog staat vast dat u op tijd bent geweest.

de verkoper moet bewijzen dat het paneel niet reeds bij aflevering defect was, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich hier tegen verzet. voor een beroep op de uitzondering is meer nodig dan enkel de mededeling dan dat het paneel kapot is. wat is het schade patroon en waarom moet daarbij gedacht worden dat u deze veroorzaakt zou hebben?