Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Fe
Ferrys1 - 14-02-2018 15:42:36
Computers & Telefonie

Router

hallo willem, met de garantie van 1 jaar waar je het over hebt, bedoel je waarschijnlijk fabrieksgarantie. maar je hebt alleen te maken met de winkel waar je het product gekocht hebt, die is aansprakelijk. winkels wimpelen de aanspraak op garantie vaak af, en zeggen de fabrieksgarantie is verlopen, wij kunnen niets voor


u doen. maar dit mag helemaal niet. volgens de europesche wet zou je recht kunnen hebben op extra garantie bescherming, dit is afhankelijk van het soort product. bijvoorbeeld een fabrikant geeft 1 jaar garantie op een laptop, maar volgens deze wet zou een laptop probleemloos minimaal 3 jaar mee moeten gaan.


gaat de laptop eerder stuk, dan zou deze binnen 3 jaar gratis gerepareerd moeten worden, of er zou een financieel gecompenseerd moeten worden door de winkelier. ik weet niet hoe dat zit met een router, ik schat dat de termijn daarvoor 2 jaar is. ik stel voor dat je kontact opneemt met consuwijzer, die zouden je verder kunnen helpen. link: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
succes !