Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ge
gerard schouw - 16-02-2018 17:37:57
Winkels & Webshops

Incasso buro business collect

ik werd gister middag gebeld door business collect b.v. na 17.00 uur met een heel dreigend telefoontje wat heel onduidelijk over kwam. er werd me gemeld dat ik al 2 jaar een openstaande schuld had staan bij voordelig winkelen of zoiets. toen ik zei dat het me niet bekend voor kwam lieten ze een bandje horen wat mijn stem zou moeten zijn maar het leek erop dat het geknipt en geplakt was.... ook praatte degene aan de telefoon met een accent en heel snel op een zachte toon wat bijna niet te volgen was! maar in het kort kwam het erop neer dat het ging om een bedrag van 590 euro en deze zouden ze me per direct via de mail sturen. dan moest ik zorgen dat ik voor 17.00 uur het bedrag zou overmaken en dan zou het me maar 505 euro kosten. dat vond ik al erg vreemd en ik zei dat ik niet terwijl ik aan de telefoon zat meteen ging overmaken. na enig aandringen ging hij ermee akkoord dat ik het zou nakijken maar wel binnen korte tijd zou overmaken omdat ze anders beslag gingen leggen op mijn loon. volgens mij kan een incassobureau dat niet eens toch? 
ook zouden ze meerdere malen een aanmaning per post hebben verstuurd en de laatste zou zijn in augustus 2017, echter wij hebben nooit niets via de post ontvangen?
na het gesprek beeindig te hebben ben ik gaan googlen en kwam ik bij radar terecht en zag ik soortgelijke berichten tegen. na enig zoeken in mijn mail kwam ik een mail tegen van ecodienst die mij een mail hebben gestuurd over voordelig shoppen bij 2500 winkels wat op hetzelfde neer komt volgens mij. ik heb op deze mail ( die gestuurd was in januari 2017) meteen een mail gestuurd dat ik niet op het aanbod in zou gaan en vroeg om een bevestiging, deze heb ik nooit gekregen.


ik heb vanmiddag rond half 6 nog terug gebeld naar business collect b.v. en kreeg toen een andere dame aan de lijn die erg onredelijk was en zich overal vanaf wilde maken onder het mom van dat ik eerst moest betalen en als ik dan een bewijs had dat ik nergens mee akkoord was gegaan zouden ze de leverancier een incasson namens mij gaan sturen? vreemde zaak als je het mij vraagt. maar ik zit toch met de gehele kwestie in mijn maag en ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren. wat kan ik nog meer doen om hier onderuit te komen? ik heb al de voorbeeldbrief verstuurd naar ecodienst maar dat heeft volgens mij weinig zin meer.


vandaag mijn vrouw met een afgeschermd nummer laat bellen en gevraagd wat er voor vordering hing onder het dossiernummer en dar kunnen ze niets mee. ze willen perse dat je het nummer geeft waarop ze je hebben gebeld. dit zaakje stinkt volgens mij!!