Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

M
M vd Bruggen - 28-03-2018 17:28:58
Geldzaken & Recht

Incassocenter / invorderingsbedrijf

Het incassocenter is een waardeloos incapabel en zeer onvriendelijk incassobureau.
ik heb ze ingeschakeld om mij te helpen een niet betalende huurder uit te zetten. eerste gesprek was een enhtousiast gesprek (prima verkoper)
een uur later een mail: dossier aangemaakt en een factuur erbij voor de dagvaarding en de 14 dagenbrief.
so far so good ...
daarna begon de ellende.
ik ben nooit op de hoogte gesteld over de voortgang van het dossier, ondanks dat ik hier herhaaldelijk om gevraagd heb (na letterlijk 8 dagen achter elkaar bellen om de verantwoordelijke te spreken te krijgen en steeds werd er een terugbelverzoek gemaakt) ik wilde graag het dossier inzien voordat het naar mijn huurster en/of naar de rechter ging. daar werd geen gehoor aan gegeven. zelfs niet toen er uiteindelijk een datum voor de rechtzitting was.
achteraf ook niets gehoord over een uitspraak.
zelf maar weer eens bellen... "oh u heeft nog niets gehoord? ik stuur u een copy van de uitspraak"
toen las ik dus eindelijk dat ze maar een deel van de gemaakte kosten in de dagvaarding waren meegenomen. gebeld voor opheldering en een uitleg over hoe nu verder. opheldering nooit gehad, maar de deurwaarder gaat de uitspraak exucuteren was het antwoord.
"weet u ook ongeveer wanneer dat gaat gebeuren?" antwoord nee daar kan ik u geen uitspraak over doen. ik wist helemaal niet waar ik aan toe was. ruim 1,5 maand voorbij (we zitten inmiddels 5 maanden later nadat het dossier is aangemaakt) en opeens out of the blue wordt ik gebeld door mijn huurder. de uitzetting is in werking. 
verbaast over het feit dat ik daar niet van op de hoogte ben bel met het incassocenter voor opheldering en navraag status maar er komt geen reactie.
vervolgens zijn er ondehands afspraken gemaakt met mijn huurster en de deurwaarder zonder dat ik daar ook maar iets van op de hoogte wordt gebracht nog wordt ik gevraagd voor akkoord. doordat het incassocenter maar geen gehoor blijft geven moet ik zelf in contact treden met huurder en deurwaarder maken.
nadat alles voorbij is en ik dus zelf voor de oplevering en ontvangst sleutels heb moeten zorgen. het incassocenter officieel in gebreke gesteld, weer geen reactie. nogmaals om een reactie gevraagd en een voorstel geschreven om het dossier te sluiten. klaarblijkelijk kan dit bureau niet leveren wat ze van tevoren hebben afgesproken. we leven nu weer 3 maanden verder en wat blijkt het dossier is niet gesloten.
vandaag wederom telefonisch contact gehad waarbij het antwoord is u moet maar opnieuw een mail sturen met beeindiging van de opdracht maar daar zijn wel kosten aan verbonden.
deze mensen werken alleen maar als ze geld krijgen of het idee dat geld kunnen krijgen verder verkopen ze alleen maar mooie praatjes. ik hoop dat jullie een uitzending besteden aan dit vreselijke incompetent bedrijf want ik wil iedereen afraden om hier zaken mee te doen.

mvdb