Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

si
sigrid s - 24-04-2018 17:34:55
Geldzaken & Recht

Incassocenter / invorderingsbedrijf

Ook ik heb een hele beroerde ervaring met incassocenter: vandaag onderstaand bericht via klachtcompas verstuurd:
ik verhuur mijn huis, maar de huurster betaalt haar huur niet en bezorgt de buren overlast). ik ben op 5 april ten einde raad en bel het incassocenter met dit verhaal. ik krijg te horen dat ze me kunnen helpen en dat ik een link in moet vullen die me toegestuurd zal worden. er moet zo snel mogelijk gestart worden met de minnelijke procedure zo is het verhaal. in deze fase geldt no cure no pay. ik informeer naar de kosten van de rest van de procedure en krijg te horen dat de informatie daarover volgt. eerst moet er zo snel mogelijk een brief vanuit het incassocenter worden verstuurd. op 6 april word ik door het incassocenter gebeld met de vraag of de link is ontvangen. die had ik niet ontvangen, het blijkt naar een .nl ipv .com e-mail gestuurd. omdat ik een weekendje weg ben kan ik “pas”op zondagavond 8 april het linkje openen en invullen.op 9 april vraag ik via het online dossier naar de rest van de procedure, kosten ed. ook mail ik foto's van de overlast.op 10 april ontvang ik een reactie dat incassocenter graag alle documenten van mij ontvangt (die had ik dus al verstuurd, maar nogmaals gedaan).op 10 april verzoek ik per mail om mij te bellen over de rest van de procedure, ook vraag ik of alles nu wel is aangekomenop 11 april krijg ik een reactie dat er niets is ontvangen (op mijn andere vraag naar de rest van de procedure en het verzoek contact op te nemen wordt niet gereageerd).daarop reageer ik nog dezelfde dag (11 april) dat alles nu 2x is verstuurd en verzoek ik telefonisch contact op te nemen. ik wil namelijk graag eea overleggen.op 12 april neemt mijn man nog twee maal  telefonisch contact op hij hoort dat hij teruggebeld wordt. op 17 april, ik heb dan nog steeds niets vernomen, zeg ik per mail en online het vertrouwen op. ik wil niet meer verder met het incassocenter. op 18 april krijg ik een mail dat ik dan moet opdraaien voor alle kosten. ik antwoord dat ik graag bereid ben om te betalen voor de 14 dagen brief als ik maar van ze af ben.op 20 april  krijg een mail met de uitleg waarom ze mijn debiteur nog niet hebben benaderd. dat wil ik inmiddels ook helemaal niet meer. ik antwoord daarom dat ik graag teruggebeld zou willen worden. ik hoor niets…op 23 april bel ik weer, nadat ik 3x ben doorverbonden krijg ik te horen dat ik word teruggebeld. als dat ’s avonds nog niet is gebeurd mail ik wederom. het is nu de 24ste en ik heb nog steeds niets gehoord. kortom wij hebben er geen vertrouwen in dat incassocenter ons verder kan helpen. wij wensen dan ook geen gebruik meer te maken van  dit bureau. ik ontvang graag van incassocenter de bevestiging dat ze mijn dossier kosteloos sluiten.
zojuist ben ik gebeld en kreeg ik te horen dat ze het dossier niet kosteloos kunnen sluiten maar dat ik 254 ex btw moet betalen om het te laten sluiten. belachelijk! echt van de regen in de drup beland.