Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vi
vicvrij - 02-10-2018 15:40:14
Geldzaken & Recht

Slechte service ing door afschaffen tan lijst ?

net een brief ontvangen van ing , dat ze na 30 jaar van de tancodes af willen en dat ik de app mobiel moet downloaden. want:mobiel bevestigen is veilig en snel. 3,8 miljoen klanten gebruiken het inmiddels.  dat lijkt goed nieuws want een slimme scammer kon ( bij het zogenaamd verlenen van computerservice)  met het vragen en meelezen van drie kleine betalingen drie tancodes ontfutselen waarmee hij niet alleen een betaling flink kon opkrikken en overmaken naar de rekening van een geld ezel maar ook de door de klant ingestelde daglimiet tot het maxiumum van 50 000 opkrikken en uw spaarrekening ledigen. dat lag eigenlijk niet zozeer aan de tancode als wel het feit dat de ing de tancode voor alles gebruikte zowel betalingen als veilgheid instellingen. erg onveilig dus. desalniettemin werd geen enkel schade vergoed door de ing. nu moeten we dus allemaal aan de mobiel app, zonder enig idee te hebben van hoe veilig dat is.

voordat ik dus over ga tot mobiel betaal aappen zou ik graag de volgende vragen willen stellen: en beantwoord krijgen van de ing

1.wat kan een dief met mijn telefoon en app  doen als hij op de een of andere manier mijn pincode ook heeft weten te bemachtigen (door list en bedrog enz)?
2. meer specifiek kan hij mijn betalingen opkrikken en naar een geldezel sluizen?
3. kan hij mijn dag limiet ophogen en zo ja, tot welk maximaal bedrag?
4. kan hij mijn spaartegoeden aanspreken?
5. in hoeveel tijd kan hij dat doen?
6.kunnen jullie als ing dat nog stoppen , zo ja wanneer moet je dan aan de bel hebben getrokken?
7. hoe leg ik contact als mijn mobiel gestolen is?
8. vergoeden jullie (ing) de schade bij dit soort incidenten?
9. indien niet wanneer dan precies niet, wees svp concreet ??

maar helaas de brief, die ik nu van ing gekregen heb geeft mij geen enekele gelegenheid deze vragen te stellen omdat er zelfs niet in staat wie ik kan bellen of schrijven.
vandaar dat ik het nu hier bij kassa doe met het verzoek aan de ing medewerkers die dit lezen of ze hier publiekelijk een antwoord op kunnen formuleren. ondertussen ben ik geneigd de tancodes te houden (omdat ik daar vertrouwd mee ben en de zwakte ervan ken) en hou ik in ieder geval mijn spaargeld op een andere rekening dan de ing, gescheiden van mijn betaalrekening.