Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Tr
Trostomaat - 06-10-2018 22:56:27
Vakantie & Reizen

De geboekte hotelkamer niet beschikbaar

Ik doe ook wat gis- en zoekwerk: één van de twee hotels op ameland die ik aantref op de bewuste veilingsite, biedt kamers aan op de begane grond ('comfort' en 'superior' kamers) en zgn. studio's die op de verdieping gelegen zijn en een tussenetage hebben waar de bedden staan. ik neem aan dat daarmee toilet en bed niet op dezelfde vloer staan, en dat dat het probleem van vragensteller erjon is.
zo te lezen heeft de veiling (of althans de wijze waarop het via de website tot verstrekking van een bon gekomen is) betrekking op een comfort kamer (die altijd gelegen zijn op de begane grond). dit blijkt uit het feit dat er een meerprijs in rekening wordt gebracht als men een superior kamer of een studio wil.
de bon van erjon heeft in beginsel dus betrekking op een op de begane grond gelegen comfort kamer, en zo'n kamer heeft hij dan ook gereserveerd bij het kiezen van de definitieve datums. bevestiging daarvan zou ook ontvangen moeten zijn. is er een bevestiging ontvangen van reservering van de juiste kamer? kwam die bevestiging van de website of van het hotel?
vragensteller diende te krijgen wat hij geboekt heeft en dat is duidelijk niet het geval.
waar precies de fout zit, is niet direct duidelijk, omdat het waarschijnlijk is dat de reservering (boeking) ook via de veilingwebsite heeft plaatsgevonden. en daar kan ook een fout gemaakt zijn. ik neig er echter naar het hotel als schuldige aan te wijzen.
het lijkt mij dat het hotel op de hoogte geweest moet zijn van welke kamer erjon wilde reserveren, en als dat alsnog een probleem leek op te leveren, hadden ze aan de bel moeten trekken. wellicht heeft men het probleem onderkend, maar omdat de studio als 'upgrade' geldt, gedacht dat men het zonder communicatie op die manier zou kunnen oplossen, daarmee voorbijgaand aan de mogelijkheid dat de eigenlijk geboekte kamer voor de klant noodzaak zou kunnen zijn.