Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

panter22
panter22 - 13-10-2018 09:08:13
Geldzaken & Recht

Studiekosten terugbetalen werkgever

Eerst kun je maar beter uitleg vragen aan je werkgever. die voert de regeling uit.
de bepaling in de arbeidsovereenkomst bestaat uit 2 delen. ontslag na het behalen van de diploma of certificaat.
en ontslag na een deelcertificaat. het gaat bij jou om ontslag na het behalen van deelcertificaten.
dan geldt het onderste stukje van de bepaling en is de vraag wanneer je de betaling van de certificaten hebt ontvangen.
maar ook hier geldt een glijdende schaal.

staat er in de personeelsgids niets over het tussentijds beeindigen van de studie of staat er in dat je in dat geval 100% terug moet betalen? dat is mij niet duidelijk. is de volledige regeling terugbetaling studiekosten overgenomen in de personeelsgids of een uittreksel daarvan. kijk in de regeling, daar staat precies in wat je rechten en plichten zijn.

bij jou zou je deze bepaling in de arbeidsovereenkomst met terugwerkende kracht negatief uitvallen als er een nieuwe regeling na het aangaan van de arbeidsovereenkomst zou zijn gekomen. dat kan bijna niet. in dat geval is er een overgangsregeling.
of heb je speciale afspraken gemaakt bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst die afwijken van de algemene regeling?
dan gelden de afspraken in jouw arbeidsovereenkomst.