Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ron503 - 17-11-2018 10:42:53
Huishouden & Energie

Kunnen incassokosten alsnog geïncasseerd worden na kwijtschelding (nle)?

Ik kan me enigszins voorstellen dat nle uw betalingsgedrag een beetje zat is want zo te lezen komt het vaker voor dat de incasso mislukt en er een herinneringsmail voor nodig is om u alsnog tot betaling over te laten gaan. vanwege een bug in het e-mail systeem hoefde u de incassokosten niet te betalen maar wederom kon het bedrag niet automatisch van uw rekening afgeschreven worden en was u dus al in verzuim, u denkt dan slim te zijn om het bedrag handmatig te betalen en doet dat zonder kenmerk want op basis van uw n.a.w. en uw klantnummer weet nle wel waar het bedrag voor bedoeld is. helaas zo simpel werkt het niet omdat het betalingssysteem aan uw betaling geen specifiek kenmerk kan koppelen en dus ook niet word verwerkt. een medewerker krijgt een melding dat het binnengekomen bedrag niet aan een kenmerk gekoppeld kan worden en gaat dan opzoek naar openstaande posten en die vind de medewerker ook want er staan nog openstaande incassokosten in het systeem en boekt dat bedrag van de betaling af en stort het restant terug op uw rekening. dat betekent wel dat het voorschotbedrag wederom niet voldaan is en u nu weer incassokosten voor uw rekening krijgt. u bent van mening dat nle veel fouten maakt maar ansich bent u een wanbetaler want u komt de gemaakte afspraken niet na en dient regelmatig herinnerd te worden om alsnog tot betaling over te gaan.