Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ingwebcare
ingwebcare - 26-11-2018 20:49:25
Geldzaken & Recht

Ing zet continue limit om in doorlopend krediet

goedenavond,

een terechte vraag. de achtergrondinformatie waarom er gekozen is voor een doorlopend krediet in plaats van het continu limiet is de volgende: met het continu limiet wordt de klant niet gestimuleerd om de lening maandelijks af te lossen. bij een doorlopend krediet wel. ing vindt het belangrijk dat de klanten financieel gezond blijven. en dat betekent ook zo min mogelijk krediet. bij het doorlopend krediet hoort een maandelijkse aflossing. zo houdt de klant de schuld en de rente die de klant hierover betaalt zo laag mogelijk. de klant behoudt de flexibiliteit om geld op te nemen en om boetevrij af te lossen.

naar aanleiding van je huidige situatie: geen groot bedrag rood staan in een maand, wat vervolgens weer met je inkomen wordt aangezuiverd. in deze situatie lijkt het mij verstandiger, zoals ook al aangegeven door enkele personen onder dit topic, om een kwartaallimiet af te sluiten. hier moet je 1 x in de 3 maanden zorgen dat je een volledige dag van 24 uur (tellend vanaf 0:00 uur - 0:00 uur) positief staat. 

meer informatie over dit kwartaallimiet (en rekenvoorbeelden over wat je betaald over deze roodstand) kun je terugvinden op onze website via de volgende link: https://www.ing.nl/particulier/lenen/rood-staan/kwartaallimiet/index.html#/#het-product

groeten,

nick
ing webcare